Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 17:34

8
دی
ازدواج های با «كلاس»!

ازدواج های با «كلاس»!

كلاس اول ازدواج، به نوعی تحت آگاهی كمتر طرفین انجام می‌شود و كلاس‌های بالاتر، به ترتیب با آگاهی‌های بیشتری صورت می‌گیرند و بهره‌وری از ازدواج نیز به همین ترتیب افزایش می‌یابد.

ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره بالینی

 

 

گرچه می‌توان بدون پاسخ به این سوال‌ها ازدواج كرد، اما اگر هر كس، پیش از ازدواج، كلاس ازدواج خود را بشناسد و تا جایی كه می‌تواند آن را ارتقا بسیار موثرتر و مفیدتر دهد، این ارتقا رشد او را در بسیاری زمینه‌ها تضمین خواهد كرد. همچنین شناخت كلاس ازدواج كسی كه برای ازدواج انتخاب می‌كنیم، كمك می‌كند كه هماهنگی و همخوانی طرف مقابل را با خود بهتر پیش‌بینی كنیم.

خود من اولین بار كه شنیدم ازدواج كلاس یا طیف‌هایی دارد (چیزی حدود نه و به طور فشرده چهار كلاس)، تعجب كردم. گمان می‌كردم همه انسان‌ها به دلایلی كم و بیش مشابه هم ازدواج می‌كنند و اهداف‌شان از ازدواج و آرزوهای‌شان در ازدواج كم و بیش مثل هم است؛ اما با اطلاع از كلاس‌های ازدواج متوجه شدم كه اینطور نیست.

در واقع، ازدواج هر كس در كلاس بخصوصی می‌گنجد و كسی در ازدواج موفق است كه بتواند كلاس خود را ارتقا دهد و از یك به دو، سه و... برساند.

بدین ترتیب، كلاس اول ازدواج، به نوعی تحت آگاهی كمتر طرفین انجام می‌شود و كلاس‌های بالاتر، به ترتیب با آگاهی‌های بیشتری صورت می‌گیرند و بهره‌وری از ازدواج نیز به همین ترتیب افزایش می‌یابد.

كلاس صفر در ازدواج!

باید گفت كه كلاس‌های ازدواج از یك شروع نمی‌شوند و كلاس صفر هم در ازدواج وجود دارد! شاید نامگذاری صفر به این دلیل است كه این كلاس بهتر است با ارتقای رشد و آگاهی انسان‌ها از ازدواج و دستاوردهای آن، هر چه زودتر حذف شود و جایگزین‌های بهتری پیدا كند.

به هر صورت كلاس صفر، ابتدایی‌ترین حالت ازدواج است كه فقط جنسیت یا روابط جنسی آن مطرح است در واقع در اكثر موارد، این ازدواج‌ها بدون بررسی عمیق‌ طرف مقابل و بدون توجه به شخصیت او انجام می‌شود و گویی تنها مسأله «جنسیت» است. در چنین ازدواجی، اصل، برقراری روابط جنسی است.

بنابراین، شخصیت، موقعیت، وضعیت و شرایط طرف مقابل اصلا مهم نیست یا اهمیت كمی دارد. علائق و اهداف نیز هیچ ارزشی ندارند. حتی چهره و اندام و ملاك‌های ظاهری‌تر هم مهم نیستند و همسر تنها باید بتواند نیاز جنسی را برطرف كند!

ازدواج «كلاس» یك

ازدواج كلاس یك، به نوعی همان ازدواج‌های فیلمی است! در این نوع ازدواج، زندگی مثل یك فیلم زیبا تصویر می‌شود و رویاهای طرفین شبیه داستان‌های سیندرلایی یا فیلم‌های عشق و عاشقی دهه هشتاد هالیوود است.

یك دختر و پسر كه دوستان خوبی هستند و همدیگر را خیلی دوست دارند با هم به گردش و سفر و تفریح و مهمانی و ... می‌روند و از بودن با هم بسیار لذت می‌برند و بالاخره در حالی‌كه عاشق هم هستند ازدواج می‌كنند و یكی دو تا بچه به‌دنیا می‌آورند كه بچه‌های خوب و دوست داشتنی هستند و همین‌طور به زندگی ادامه می‌دهند تا ... اما تا كجایش هم چندان روشن نیست.

آخر این داستان‌ها معمولا تا حدودی مبهم است و فقط یك فضای شاد و سرسبز و سرزنده به تصویر كشیده می‌شود. این كلاس، به رغم اینكه چندان واقعی هم نیست؛ یعنی در واقعیت به این سادگی‌ها رخ نمی‌دهد، اما بسیاری از دختر و پسرها درگیر آن هستند. زندگی را با این رویا‌ها شروع می‌كنند و تنها آرزوی‌شان یك زندگی خوب و راحت، توام با دوست داشتن است. البته این بد نیست، اما می‌تواند بسیاركامل‌تر و بهینه بشود.

ازدواج «كلاس» دو

در ازدواج كلاس دو، اهداف كمی متفاوت‌تر شده و به دستاوردهای ازدواج توجه می‌شود. طرفین تنها به یك زندگی معمولی و خوشحال كننده تن نمی‌دهند، بلكه به واسطه ازدواج می‌خواهند به چیز بزرگ‌تری برسند. در این كلاس، انتخاب همسر به دلیل (نوعی) اعتبار طرف مقابل انجام می‌شود.

یك یا هر دو طرف از طریق پیوند با فردی كه اعتبار خاصی در یك یا چند زمینه دارد، صاحب اعتبار جدیدی می‌شود. گویی هر یك از طرفین (یا یكی از آنها)، یك كارت اعتباری كه به واسطه آن كارت اعتباری، در زندگی به نقطه عطفی كه دست‌كم شرایط زندگی و رشد و پیشرفت آنها را تغییر داده و تسهیل می‌كند به دست می‌آورد همچنین مانند یك سكوی پرتاب عمل كرده و مجوز ورود آنها را به یك وادی جدید صادر می‌كند.

به بیان دیگر در این نوع ازدواج، طرفین اعتبار و ارتقا دهنده و بهره‌مند كننده یكدیگر از مزایای جدید هستند كه جز با ازدواج به دست نمی‌آمد.

ازدواج «كلاس» سه

در ازدواج كلاس سه، دیدگاه طرفین، نوعی دیدگاه هنری است. در این كلاس، هدف، یك هدف جهانی است. خلق یك اثر، ایجاد تغییرات جهانی، ایجاد یك ساختار جدید جهانی، كسب شهرت جهانی در یك زمینه و رشته خاص یا چیزی نظیر اینها. در این دیدگاه، برای ازدواج و انتخاب همسر یك سوال اساسی وجود دارد.

اینكه طرف مقابل چه كمكی می‌تواند به جهانی شدن من كند؟ چه كمكی می‌تواند به تحقق ظهور همه استعدادها و توانمندی‌هایم كند؟ آیا در كنار او می‌توانم چیزی را خلق كنم و آثاری از خود بر جای گذارم؟ می‌توانم یك سیاستمدار یا مثلا انقلابی یا دانشمند بزرگ شوم ؟ (بسته به خواسته شخص)، می‌توانم شكوفاتر شوم؟ می‌توانم به موفقیت‌های بزرگ و جهانی برسم؟ در كنار او رویاهای بنیادین و اصیل من تحقق می‌یابند و در درجاتی بالاتر، زندگی با او ماموریت و طرح الهی من اجرا و محقق خواهد شد یا نه؟ و...

اگر بله، او جفت خوبی برای من است و اگر نه، از ازدواج با او صرف نظر خواهم كرد. كلاس ازدواج شما چیست؟ كلاس ازدواج خود را بشناسید و آن را بالاتر ببرید.

 


www.movafaghiatnazdikast.blogfa

 

 

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط همسران، ازدواج موفق، معیارهای ازدواج، ازدواج سالم، کلاس های ازدواج، روابط جنسی، نیاز جنسی تعداد بازديد: 1697 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز