Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 16:12

18
اردیبهشت
سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن (4)

سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن (4)

هر دو یا سه هفته یكبار، یك روز از سبزیجات و میوه‌جات خام و پخته استفاده كرده و از مصرف كلیه مواد غذایی حیوانی، روغن‌های مایع و جامد گیاهی و حیوانی و تنقلات مختلف خودداری كنید.

 

ب- كاهش مصرف ادویه‌جات و نمك

ج- كاهش دریافت قهوه و چای، پنیرهای كهنه، گوجه‌فرنگی و لیموترش

د- استفاده بیشتر از غذاهای آب‌پز، بخارپز یا فرپز به جای خورشت‌های پرچرب و انواع گوشت‌های سرخ كرده قرمز و سفید (ماكیان و آبزیان) و سایر موادغذایی سرخ‌شده در روغن‌های حیوانی یا گیاهی هیدروژنه و جامد

موادغذایی مفید برای مبتلایان به سلولیت

1- انواع سبزیجات به صورت خام یا آب‌پز

2- سالادهای متنوع غنی‌شده با گندم یا ماش جوانه‌زده به همراه سس‌های تهیه شده از روغن زیتون یا كنجد، ماست، كچاپ، آب لیمو یا آب نارنج یا آب غوره خانگی

3- گوشت حیوانات جوان و فاقد چربی به صورت فرپز یا آب‌پز یا كباب‌شده به صورت غیرمستقیم (با كباب‌پزهای گازی، ذغالی یا برقی)؛ مانند دونر كباب

4- سیب‌زمینی آب‌پز، فرپز یا تنوری

5- تخم‌مرغ آب‌پز

6- ماهی كم‌چرب تهیه‌شده به صورت فرپز یا بخارپز یا كباب‌شده

7- لبنیات كم‌چرب

8- انواع نان‌های سبوس‌دار یا پردانه یا نان‌های تهیه شده از مخلوط آرد گندم و جوی غنی‌شده با مغزدانه‌های كنجد، خشخاش، تخم كدو، آفتابگردان یا تخم كتان به شرط آنكه خمیر این نان‌ها به وسیله خمیر ترش یا خمیر مایع تخمیر و ورآمده و از جوش شیرین در تهیه آنها استفاده نشده باشد.

تخلیه سموم با استفاده از مواد غذایی زیر

1- استفاده از كمپوت سیب بدون شكر و كته بدون روغن و نمك به مدت 24 تا 48 ساعت، بدون استفاده از سایر مواد غذایی.

2- افزودن گندم جوانه زده به سالادها و پیش‌غذاهای تهیه‌شده از چغندر قرمز خام یا پخته، كدوی سبز، كرفس، هویج، شلغم، ترب سفید و سیاه، زیتون سبز یا سیاه، والك، كاهو، خیار، پیاز سفید، كنگر، كاسنی، جعفری، ترخون، گل كلم، كلم قرمز، لوبیا سبز و سیب‌زمینی آب‌پز.

طرز تهیه گندم جوانه‌زده

گندم پاك شده و فاقد آلودگی را به مدت 24 ساعت در آب خیس نموده و سپس به مدت 48 ساعت در پارچه مرطوبی قرار دهید. بعد از این مدت گندم جوانه زده كه با فشار دادن شیره ای از آن خارج می‌گردد، قابل مصرف بوده و می‌توان آن را به مدت چند روز در یخچال نگهداری كرد.

استفاده از این ماده غذایی ارزشمند كه از منابع غنی ویتامین E یا آلفاتوكوفرول می‌باشد و همچنین در اثر جوانه زدن، مواد مغذی مهم دیگری از گندم نیز آماده جذب بهتری شده‌اند، برای همه افراد توصیه می‌گردد.

3- استفاده از 300-200 گرم از انواع میوه‌جات فصل برای دسر یا میان‌وعده

4- نوشیدنی‌های مفید: آب یا آب معدنی خالص، چای سبز، چای سیاه طبیعی فاقد تركیبات طعم‌دهنده یا رنگ‌دهنده، دمكرده پوست سیب، كاكل ذرت، گزنه و گل گاوزبان

توصیه‌های كلی

با كاهش تدریجی وزن به موازات استفاده از مواد غذایی سالم، كم‌چرب، متنوع، متعادل، متناسب و فاقد هرگونه آلودگی و عدم استفاده از مواد غذایی غیرمجاز كه به آنها اشاره شد، اقدامات زیر نیز در جهت دستیابی به نتیجه مطلوب موثر است.

1- انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب و سبك مانند پیاده‌روی در فرصت‌های موجود

2- تنفس عمیق و شكمی در فضای باز فاقد آلودگی و سرشار از اكسیژن، به ویژه صبح زود در پارك، كوهپایه‌ها (روزهای بعد از بارش و وزش باد مناسب‌ترین زمان برای بهره‌گیری از هوای تمیز و سرشار از اكسیژن می‌باشد)

3- ماساژ ملایم نقاط انباشته شده از سلولیت با یك برس نرم یا دستكش حوله‌ای به طور مرتب و به شكل دورانی در جهت عقربه‌های ساعت

4- استفاده از دوش آب گرم و سرد به طور متناوب (2 دقیقه آب گرم، یك دقیقه آب سرد و انجام این عمل سه مرتبه پی در پی و پایان دادن آن با آب سرد) به ویژه با استفاده از دوش‌هایی كه فشار آنها قابل تنظیم است.

5- با استفاده از یك لوله خرطومی یا پلاستیكی یا آفتابه به طور مرتب از ناحیه بالای نشیمنگاه تا نوك پا آب سرد را جاری نموده، در ناحیه سرینی مدتی تامل كنید. سپس سرازیر كردن آب به داخل ران‌ها را ادامه دهید و تا نوك پا برسانید.

6- هر دو یا سه هفته یكبار، یك روز از سبزیجات و میوه‌جات خام و پخته استفاده كرده و از مصرف كلیه مواد غذایی حیوانی، روغن‌های مایع و جامد گیاهی و حیوانی و تنقلات مختلف خودداری كنید تا به سم‌زدایی بدن و آماده‌سازی و جوان شدن بافت‌ها كمك شود.

  

 

 

برای خواندن بخش اول- سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان سلولیت، پیشگیری از سلولیت، مبتلایان به سلولیت، تخلیه سموم، ایجاد سلولیت، مواد غذایی برای سلولیت تعداد بازديد: 612 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز