Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:45

14
مرداد
توصیه‌ای كوچك برای غلبه بر تنبلی و افسردگی

توصیه‌ای كوچك برای غلبه بر تنبلی و افسردگی

معمولا تنبلی و افسردگی دو یار قدیمی هستند که دست به دست هم می‌دهند تا نتوانیم به هدف‌هایمان برسیم و حتی گاه نتوانیم کارهای عادی و روزمره خود را انجام بدهیم.

گردآوری: شهلا اروجلو

 

یكی از بهترین راه‌های غلبه بر تنبلی و افسردگی توان و انجام سریع‌تر كارها آن است كه قبل از شروع، تمام چیزهایی را كه برای انجام كارمان نیاز داریم آماده كنیم و دم دست بگذاریم.

وقتی مقدمات و ابزار كار آماده باشد مانند یك تیرانداز، تفنگ آماده و پر در دست داریم و یا مانند یك كمانگیر تیر را در كمان گذاشته، به عقب كشیده و آماده تیراندازی هستیم.

حالا فقط كافی است تصمیم بگیریم و از مهمترین كار شروع كنیم.

واقعاً حیرت‌انگیز است. چه كتاب‌ها كه هرگز نوشته نمی‌شوند، چه درجات علمی كه هرگز اخذ نمی‌شوند و چه بسیار كارهایی كه می‌توانستند زندگی آدم‌ها را دگرگون كنند اما هرگز به انجام نرسیدند، فقط به این دلیل كه مردم اولین قدم را كه تهیه‌ مقدمات است، برنداشتند.

این كار درست مانند آماده كردن مواد مورد نیاز برای درست كردن یك غذاست.

تمام اطلاعات، گزارش‌ها، جزئیات كار، مقالات، وسایل كار و هر چیزی را كه برای انجام و اتمام كار نیاز دارید جمع‌آوری کرده همه را دم دست می گذاریم.

در بسیاری موارد وقتی از افراد در مورد کاری که قرار بوده انجام دهند پرسیده می‌شود می‌گویند؛ «تقریبآ تمام شده».

اما متأسفانه واقعیت این اسـت كـه «تقریباً تمام شده» به احتمال زیاد به این معنی بوده اسـت كه « هنوز شروع نشده». نگذارید این اتفاق برای شما بیافتد.

 

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، برنامه ریزی کارها، تصمیم گیری، غلبه با تنبلی، مبارزه با افسردگی، تنبلی و افسردگی تعداد بازديد: 839 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز