Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:51

19
بهمن
چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند؟

چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند؟

جراحی‌هایی که در داخل بینی انجام می‌شوند، ممکن است انواع مختلفی داشته باشند. بعضی از جراحی‌ها برای رفع انحراف شدید تیغه بینی انجام می‌شوند، یا برای رفع پولیپ بینی نیاز به انجام جراحی‌های اندوسکوپیک داخل بینی می‌باشد.

دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد انواع جراحی‌های بینی بیان کرد: «به‌طور کلی جراحی‌های بینی با دو هدف عمده انجام می‌شوند. بعضی از جراحی‌ها برای رفع مشکلات تنفسی و مسائل داخلی بینی انجام می‌شوند و به آنها جراحی‌های عملکردی بینی می‌گویند. بعضی از جراحی‌ها هم به عنوان جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی هستند و برای رفع نواقص و مشکلاتی که در ظاهر بینی وجود دارد، انجام می‌شوند».

وی افزود: «جراحی‌هایی که در داخل بینی انجام می‌شوند، ممکن است انواع مختلفی داشته باشند. بعضی از جراحی‌ها برای رفع انحراف شدید تیغه بینی انجام می‌شوند، یا کسانی که پولیپ‌های بینی دارند، برای رفع این بیماری نیاز به انجام جراحی‌های اندوسکوپیک داخل بینی می‌باشد.

 

همچنین در مورد بیمارانی که دچار بزرگ شدن بیش از حد شاخک‌های داخل بینی هستند، امروزه حجم شاخک‌های بینی را به کمک اندوسکوپ و با استفاده از لیزر یا امواج رادیوفرکانس کم می‌کنند تا بیمار تنفس راحت‌تری داشته باشد؛ بر خلاف جراحی‌هایی که در قدیم با برش دادن انجام می‌شد و قسمتی یا همه شاخک بینی برداشته می‌شد».

دکتر نراقی در مورد دلایل انجام جراحی‌های مربوط به شکل ظاهری بینی گفت: «بعضی از بیماران دچار ضربه، شکستگی یا سوانحی می‌شوند که بینی دچار دفورمیتی یا ناهنجاری می‌گردد. بعضی  از بیماران به‌طور مادرزادی دچار مشکلاتی در بینی هستند که از بدو تولد وجود دارد و به‌تدریج با رشد آنها این مساله بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

گروه زیادی از افراد هم هستند که نه دچار ضربه و شکستگی بوده‌اند و نه از بدو تولد مشکل و ناهنجاری داشته‌اند،‌ بلکه در طی رشد خود بعد از سن بلوغ، تغییراتی در بینی ایجاد می‌شود که دچار تغییرات و دفورمیتی می‌شود و این افراد برای جراحی زیبایی مراجعه می‌کنند.  تمام اینها جراحی‌هایی هستند که می‌تواند با هدف اصلاح وضعیت تنفس و یا ظاهر بینی برای افراد انجام شود».

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی، در مورد چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زیبایی، عمل زیبایی بینی، جراحی پلاستیک، انواع جراحی های بینی، جراحی های زیبایی تعداد بازديد: 1033 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز