Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:04

30
دی
راهنمای انتخاب خمیر دندان مناسب

راهنمای انتخاب خمیر دندان مناسب

خمیردندان‌های مختلفی در بازار وجود دارد که وقتی موقع خرید، با انواع خمیردندان مواجه می‌شویم، حسابی گیج می‌شویم. اما هر کدام از انواع خمیردندان‌ها کاربردهای مخصوص خود را دارند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه سلامت

 

هیچ خمیر دندان عمومی برای تمامی سنین و تمام دهان‌ها وجود ندارد.

انواع خمیردندان 

تنوع گسترده‌‌ای از خمیردندانها برای بزرگسالان و كودكان وجود دارد كه شامل:

1) خمیردندان كودكان

2) خمیردندان‌های فاقد SLS

3) خمیردندان برای دندانهای حساس 

4) خمیردندانهای معمولی 

5) خمیردندانهای حاوی فلوراید

6) خمیردندانهای فاقد فلوراید، هستند.

خمیردندان كودكان

خمیردندان كودكان، والدین برای جستجوی سالم‌ترین محصولات، مسئولیت مهمی در قبال فرزندان خود دارند از شامپو و صابون گرفته تا خمیردندان و دهانشویه، با انتخاب بهترین و مناسبترین محصولات می‌‌توان به حفظ سلامت كودكان كمك كرد.

بسیاری از والدین آگاهی ندارند كه خمیردندان‌های با طعم آب‌نبات كه در بازار برای كودكان موجود هستند ممكن است حاوی عناصر سازنده‌ی بالقوه سمی باشند كه این عناصر شامل فلوراید می‌شوند كه اگر مقادیر زیادی از آن بلعیده شود می‌تواند سمی باشد و نیز SLS (سولفات لوریل سدیم) و ساخارین و ... خمیردندان‌های فاقد SLS، مزایای زیادی دارند كه به شما كمك می‌كنند تا از در معرض مواد سمی و مواد شیمیایی ناملایم قرار گرفتن خانواده‌تان جلوگیری كنید. 

زمانی‌كه در جستجوی سالم‌ترین محصول مراقبت دندان هستید. خمیردندان‌های فاقد SLS ممكن است بهترین انتخاب برای شما باشد.

SLS چیست؟

در تلاش برای یافتن سالم‌ترین خمیردندان، بسیاری از والدین تعجب می‌كنند كه چرا باید از خمیردندانهای فاقد SLS استفاده كنند.

سولفات لوریل سدیم كه در اغلب محصولات مراقبت شخصی رایج یافت می‌شود در مراحل اولیه بعنوان یك ماده تشكیل دهنده‌ی فعال در سطح عمل می‌كند.

SLS در شامپوها، صابون‌ها، لوسیون‌ها و دیگر محصولاتی كه كودكانتان احتمالا استفاده می‌كنند وجود دارد.

اگرچه برخی از مردم می‌توانند این محصولات را بدون هیچ واكنش مخالف سریع استفاده كنند ولی SLS با آلرژی‌ها و حساسیت‌ها مرتبط است و می‌تواند باعث ایجاد زخم‌های دهان و خشكی دهان شود.

SLS ماده‌‌ای شوینده است كه به جهت خواص كف كننده‌ی آن استفاده می‌شود.

علاوه بر استفاده‌های آن در محصولات مراقبت شخصی SLS همچنین ماده‌ی تشكیل دهنده‌ی رایج در شوینده‌های صنعتی، پاك كننده‌های روغن موتور و دیگر محصولات غنی شیمیایی دیگر استفاده می‌شود.

به منظور حفاظت از خانواده‌تان در برایر خطرات پنهان موجود در محصولات حاوی SLS، خمیردندانهای فاقد SLS یكی از راه‌حل‌های حفظ سلامتی خانواده است.

با استفاده از خمیردندانهای فاقد SLS می‌توان خطر قرار گرفتن در معرض سموم بالقوه و حساسیت‌ها را كاهش داد.

مصرف طولانی مدت SLS باعث ناراحتی پوست صورت و تشدید مشكلات پوسته در كسانی‌كه دارای حساسیت پوست هستند می‌شود.

خمیردندان برای دندان‌های حساس

حساسیت دندان با نوشیدنی حاد غذاهای شیرین، ترش، سرد و گرم شروع می‌شود.

دلایل حساسیت و انتخاب خمیردندان مناسب برای دندان‌های حساس از بزرگترین چالش‌هایی است كه در روبرو شدن با دندان‌های حساس با آن روبرو هستیم از عوامل ایجاد حساسیت محكم مسواك زدن، پوسیدگی دندان لثه‌های عقب رفته، بیماری‌های لثه، سایش دندان‌ها، سن، جرم دندان، غذاهای اسیدی و محصولات سفید كننده‌ی دندان می‌باشند.

فرقی نمی‌كند كه دلیل حساسیت دندان چیست، شما تنها نیاز به درمان موثر به منظور كاهش و جلوگیری از درد و ناراحتی همراه با دندان‌های حساس دارید.

پلاك یا جرم، پوششی است كه بر روی دندان‌ها بوجود می‌آید و حاوی باكتری‌های مضری است.

این باكتری‌ها محیط اسیدی را  دوست دارند و در این محیط مقاوم و پایدار می‌شوند.

بزاق به متعادل نگهداشتن PH و خنثی نگهداشتن PH دهان كمك می‌كند. از اینرو مهم است كه خمیردندان شما چنین خنثی و غیر اسیدی را برای شما ایجاد كند.

خمیردندانهای فلوراید یا فاقد فلوراید

برای چندین دهه، فلوراید یكی از رایج‌ترین مواد تشكیل دهنده‌ی خمیردندان‌ها بوده است.

سودمندی در جلوگیری از پوسیدگی دندان فلوراید را به ماده رایج در محصولات مراقبت دندان جهانی تبدیل كرده است.

آنچه اغلب مردم نمی‌دانند آن است كه فلوراید اگر در مقادیر بالا بلعیده شود به شدت سمی است و كودكان در معرض خطر بیشتری هستند چرا كه وسوسه بلعیدن خمیردندانهای طعم‌دار حاوی فلوراید در كودكان بسیار بیشتر است.

مطالعات اخیر xylitol را بعنوان ماده‌ای موثر در جلوگیری از فساد دندان گزارش داده است.

Xylitol ماده‌ای است كه اگر بلعیده شود بی‌ضرر است و به افراد دچار خشكی دهان، كمك می‌كند.

خمیردندان‌های فاقد فلوراید به محصولی محبوب برای مصرف كنندگانی كه به دنبال راه‌ حل‌هایی برای مراقبت دندان موثر و سالم هستند تبدیل شده است.

خمیردندان‌های xylitol عنصر بسیار خوبی برای سلامت دندانها و لثه‌هاست، به جهت اینكه جریان بزاق را افزایش می‌دهد.

در مورد دهانشویه‌ها، الكل موجود در دهانشویه ممكن است باعث خشكی بافت‌های دهان شود در صورت نیاز به استفاده از دهانشویه، از دهانشویه‌‌های فاقد الكل استفاده كنید.

بازار محصولات طبیعی، در همه جا، انتخابی محبوب برای مصرف كنندگان است.

از غذاهای ارگانیك تا محصولات پاك كننده‌ی غیر شیمیایی انتخاب محصولات مراقبت شخصی سالم و طبیعی می‌تواند باعث آرامش خیلی شما شود كه خود و خانواده‌تان تنها در معرض عناصر سالم قرار دارید.

همه خمیردندان‌های طبیعی با عناصر تشكیل دهنده‌ی سالم، راهی ایده‌آل برای به حداكثر رساندن بهداشت دهان و دندان بدون عواقب بعدی است.

 

برچسب ها: انواع خمیردندان، خمیر دندان مناسب، خمیردندان کودکان، خمیردندان فلوراید، خمیردندان فاقد فلوراید، خمیردندان برای دندان های حساس، خمیردندان معمولی، خمیردندان فاقد SLS تعداد بازديد: 1457 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز