Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:24

5
مرداد
آشفته بازار تبلیغات داروهای ماهواره ای (1)

آشفته بازار تبلیغات داروهای ماهواره ای (1)

امروزه بازار داروهای ماهواره‌ای، داغ است و بسیاری از افراد خود را در دام این داروها گرفتار می‌کنند. در این مقاله شما را با عوارض این داروها آشنا می‌کنیم.

تجارت مرگ روی ایر!

 

سرویس اجتماعی - حسین خدنگ: افزایش قد در 100 ثانیه، لاغری تضمینی 10 كیلو در روز و آموزش زبان ماداگاسكاری با استفاده از كپسول!

این روزها هر كدام از شبكه‌های آن طرفی را كه نگاه كنی پر است از تبلیغ انواع و اقسام كرم و پودر و قرص و كپسول‌هایی كه از كاهش وزن تا افزایش قد و رفع چین و چروك و حتی درمان ام اس و سرطان را تبلیغ می‌كنند.

حكایت شبكه‌های ماهواره‌ای این روزها حكایت عطاری‌ای است كه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود و هر كدامشان هم مدعی است كه محصولاتش دارای تاییده سازمان بهداشت و دارای مجوز است و برای خرید محصولاتشان كافی است عدد را به شماره‌ای اعلام شده پیامك كنید.

فرقی نمی‌كند شب باشد یا روز و یا از طریق كدام شبكه محصول را سفارش دهید. فقط كافیست شماره مورد نظر را اس ام اس كنید تا ظرف 72 ساعت هر آنچه را كه خواسته‌اید در خانه تحویل بگیرید! نه نامی ‌و نه نشان و نه مجوز یا حتی دستورالعمل استانداردی.

فقط باید امیدوار باشید شانس بیاورید و شما این بار یكی از صدها نفری نباشید كه با اعتماد به این تبلیغات گسترده و انواع و اقسام ترفندهای بازاریابی با مصرف داروهایی تقلبی و بدون مجوز جان و سرمایه خود را در معرض خطر قرار داده اند.

داروهای ماهواره‌ای اكنون سالهاست به یكی از چالش‌های اساسی بخش سلامت تبدیل شده‌اند و به رغم هشدارهای بسیار مسوولان و رسانه‌ها این روزها اشفته بازاری پر سود و وسوسه كننده به وجود آورده‌اند كه زمینه سواستفاده و سودجویی برخی را فراهم كرده است.

اگر چه در گذشته محصولات ماهواره‌ای تنها به كرم‌ها و لوسیون‌ها و شامپو‌ها محدود می‌شد كه دارای عوارض مشخصی بود اما این روزها با ورود انواع قرص‌ها و شربت‌ها و كپسول‌های خوراكی جامعه در معرض تهدیدهایی جدی قرار گرفته و متاسفانه چندین نفر نیز در این رابطه قربانی این داروها شده اند.

در همین راستا سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام اسامی‌داروهای ماهواره‌ای غیر مجاز، تصریح کرد که مصرف این داروها در ماه‌های اخیر، سبب مرگ چند نفر و ابتلای عده‌ای دیگر به سوءهاضمه شده است.

«محمد‌هاشمی» افزود: با تبلیغات بی شمار ماهواره‌ای و اینترنتی، شاهد مصرف روزافزون و وسیع داروهای غیرمجاز از جمله لاغری بوده‌ایم که باوجود هشدارهای مکرر سازمان غذا ودارو، در ماه‌های اخیر چندین مورد تلفات جانی و موارد زیادی سوء‌هاضمه بدلیل مصرف چنین داروهایی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو با همکاری ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم (دی پی آی سی) این سازمان، پس از رصد و شناسایی انواع داروهای لاغری موجود در تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی، این نوع محصولات را معرفی و عوارض سوء آنها را اعلام می‌کند.

هاشمی ‌افزود: از آنجایی‌که انگیزه مصرف این محصولات در بین جوانان و بانوان مثل باشگاه‌های ورزشی خصوصا بدنسازی و سالن‌های زیبایی مثل آرایشگاه‌های زنانه بیشتر شده از این رو با اطلاع رسانی، باید جلوی مصرف این‌گونه محصولات گرفته شود.

وی در معرفی این داروها گفت: قرص‌های دارای آمفتامین شامل ریلاکر، نوتری فیت است که عملکرد این نوع قرص‌ها، سوزاندن چربی و کالری در بدن معرفی شده که نشانگر وجود ترکیبات آمفتامین و کافئین در این قرص‌ها است.

به گفته‌ هاشمی، «مجیک اسلیم» نیز از دیگر داروهای غیر مجاز است که در عملکرد لاغری این قرص به افزایش سوخت وساز بدن و دفع چربی‌های اضافه اشاره شده، که نشانگر وجود آمفتامین و کافئین است.

وی ادامه داد: اسلیمینگ نیز از داروهایی است که به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی معرفی می‌شود که به علت وجود آمفتامین‌ها در ترکیبات این قرص است.

هاشمی‌ گفت: شنگ یو آن فانگ، بوتانیکال اسلیمینگ نیز جزو داروهای لاغری به فروش می‌رسد که به چربی سوز قوی معرفی می‌شوند که به دلیل وجود آمفتامین در ترکیبات این دارو است.

وی ادامه داد: عوارض مصرف داروهای دارای آمفتامین باعث افزایش انبساط عروقی و افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

هاشمی‌گفت: نام‌های تجاری متا بولایف (Meta bolife)، متریم (Metrim)، هربا لایف آدی فین (Herbalife Adiphen)، ترمولایف(Thermolife)، ترمالین(Thermalean)، لیپودراین (Lipodrene)، زی ماکس (Zymax)، جنی سیل(Genicil)، پاتینت لاین (Patent lean)، ترمو اسلیم (Thermo slim)، آلترا لیپولاین (Ultralipo lean)، تایم لایف (Time life) و اکس انا دراین (Xenadrine) به عنوان داروها و مکمل‌های لاغری در بازار قاچاق عرضه می‌شوند...

 

 

برای خواندن بخش دوم -آشفته بازار تبلیغات داروهای ماهواره ای- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: عوارض داروها، داروهای لاغری، داروها و مکمل ها، داروهای ماهواره ای، تبلیغات ماهواره ای، داروهای تقلبی، داروهای بدنسازی تعداد بازديد: 1162 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز