Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 16:06

27
دی
مصرف فیبر بیشتر سلامتی بیشتر

مصرف فیبر بیشتر سلامتی بیشتر

افرادی كه از فیبرها در انواع مختلف آن چه طبیعی و چه داروئی استفاده می‌كنند از سلامتی بهتری برخوردار هستند.

افرادی كه از فیبرها در انواع مختلف آن چه طبیعی و چه داروئی استفاده می‌كنند از سلامتی بهتری برخوردار هستند.

فیبر توصیه شده در آقایان 38 گرم و برای خانم‌ها 25 گرم در روز می‌باشد، در حالی‌كه به طور معمول، آقایان 18 گرم و خانم‌ها 15 گرم فیبر در روز دریافت می‌كنند.

از آنجائیكه ما مشكل خود را نمی‌دانیم بنابراین راه حل آن را نیز بررسی نمی‌كنیم. با خوردن فیبر می‌توان به كنترل چربی خون و كلسترول كمك نمود. همچنین فیبر می‌تواند برای فشارخون و گلوكز خون مفید باشد و در پی آن كنترل وزن را به همراه داشته باشد. فیبر كافی و مناسب به كاركرد دستگاه گوارش نیز كمك می‌كند.

خوردن دو وعده میوه و 3 وعده سبزیجات در روز می‌تواند كافی باشد. در حالیكه 32 درصد افراد از میوه و 26 درصد از سبزیجات استفاده می‌كنند.مثلا فقط یك برگ كاهو و یك برش گوجه‌فرنگی را به عنوان وعده سبزیجات مصرف می‌كنیم.

می‌توان از فیبرهای طبیعی و یا فیبرهای افزودنی در خوراكی‌ها كمك گرفت، مانند نان غنی شده، ماكارونی غنی شده و یا صبحانه غنی شده. پزشكان معتقدند كه هر كدام از فیبرها چه طبیعی و چه افزودنی خاصیت مفید خاص خود را دارند. نمی‌توان انتظار داشت كه همه فیبرها خاصیت یكسان داشته باشند، همانطور كه نمی‌توان انتظار داشت همه ویتامین‌ها خاصیت یكسان داشته باشند.

برچسب ها: کلسترول، فیبر، سلامتی و فیبر، كنترل چربی خون، فشارخون تعداد بازديد: 586 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز