Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 20:13

27
اسفند
ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی با کاهش مشکلات کودکان آنها

ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی با کاهش مشکلات کودکان آنها

قیومی با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای کاهش مشکلات کودکان فاقد هویت تصریح کرد: موضوع رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مطرح بوده

تحریریه زندگی آنلاین : قیومی با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای کاهش مشکلات کودکان فاقد هویت تصریح کرد: موضوع رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مطرح بوده و همواره در دستور کار برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران کشور قرار داشته است. بهره‌مندی و ارتقاء رفاه اجتماعی یکی از اساسی‌ترین پیش نیازهای توسعه پایدار در جوامع مختلف است و در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران و همچنین سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور، جامعه ایرانی جامعه‌ای برخوردار از رفاه و امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر به دور از تبعیض در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قوانین بالادستی خوبی درخصوص موضوعات مرتبط با رفاه و تامین اجتماعی و توسعه عدالت و برابری در کشور وجود دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد. در همین راستا به استناد قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی سال ۱۳۹۹ ، که وزارت کشور (ثبت احوال) را مکلف به اعطاء شناسنامه به فرزندان اتباع و افراد بی‌هویت می‌کند، با آسیب‌شناسی به عمل آمده و با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور، با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، تفاهم‌نامه سه جانبه مذکور در سال گذشته منعقد شد.

همچنین وی اعلام کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سعی دارد در تمدید تفاهم‌نامه مذکور با مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و سازمان پزشکی قانونی، به منظور تسهیل فرآیندها و توسعه عدالت اجتماعی، این امر را برای تمام خانواده‌های دارای مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی که فرزندان آنها دارای مدارک هویتی نیستند به صورت رایگان انجام دهد.

 بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور در انتخاب وزیر زن جدی نبود

جسارت؛ گمشده زنان امروز

 

 

 

تعداد بازديد: 46 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز