Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:51

20
بهمن
تشخیص بارداری از روی چشم

تشخیص بارداری از روی چشم

بعضی از مادر بزرگ ها در قدیم که روشهای مناسب و آزمایشگاهی دقیقی برای تشخیص بارداری در زنان نبود از روی حالت چشمها پی به باردار بودن زنها می بردند .

تشخیص بارداری از روی چشم برخی از زنان از همان لحظه انعقاد نطفه به حامله بودن خود پی می برند.

 اما ممکن است در برخی از خانم ها علائمی برای تشخیص حامله بودن وجود نداشته باشد و ممکن است چند نوع تست برای حامله بودن یا ظهور یک سری علائم مانند تشخیص بارداری از روی چشم از حامله بودن خود اطمینان حاصل نمایند. همه خانم ها با هم تفاوت دارند و ممکن است برخی از علائم بارداری هر زن بارداری با زن دیگر متفاوت باشد.

اگر احساس می کنید باردار هستید به نشانه های بارداری مانند درد و تیره شدن نوک سینه، خستگی مفرط، حالت تهوع و استفراغ، قطع قاعدگی، ادرار مکرر، یبوست، افزایش دمای طبیعی بدن و همچنین لک دیدین خفیف و گرفتگی عضلات چشم توجه نمایید و این تغییرات را در بدن خود ملاحظه نمایید.

 روش تشخیص بارداری از روی چشم به علت تجمع مایعات، نوسانات هورمونی و سایر تغییرات فیزیکی که طی بارداری رخ می دهد، ممکن است تغییراتی نیز در چشم ها ایجاد شود. معمولا این تغییرات گذرا هستند و پس از زایمان و پایان شیردهی این علایم بر طرف می شوند. تغییرات بینایی در دوران بارداری خفیف است و نیاز به عینک و یا تعویض عینک ندارد.

این را بدانید که عمل لیزینک چشم در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. در طی حاملگی به علت تاثیرات هورمونی جفت، تغییرات فیزیولوژی متعددی در بدن اتفاق می افتد. این هورمون های جفتی بر روی اکثر ارگان های بدن از جمله چشم تاثیر می گذارد.

 نشانه های بارداری از روی چشم لک دیدن خفیف یا گرفتگی عضلات چشم از نشانه های بارداری اگر باردار باشید لکه های خفیف صورتی رنگ در زمان تشکیل جنین یعنی زمانی که جنین در داخل پوشش رحم قرار می گیرد، می تواند نمایان شود. این حالت و تغییر در ظاهر چشم تقریبا هشت تا دو روز پس از تخمک گذاری روی می دهد. همچنین به دلیل نوسانات هورمونی ممکن است خشکی چشم ایجاد شود.

مصرف غذاهای سرشار از اسید های چرب امگا ۳ نظیر دانه های کتان، ماهی سالمون و گردو ممکن است به بهبود خشکی چشم و سلامت عمومی مادر در دوران بارداری کمک کند. توجه داشته باشید که اگر مشکل بینایی شدید شد و با تاری دید شدید روبرو شدید، ممکن است ناشی از افزایش فشار خون و دیابت حاملگی باشد.

 در این مواقع باید سریعا به پزشک خود مراجعه کرد. تغییرات در ناحیه چشم تغییرات در ناحیه چشم یکی از علائم و نشانه های بارداری می باشد که در کنار عوامل مهم دیگر برای تشخیص بارداری این عامل نیز موثر است. در این مقاله با تشخیص بارداری از روی چشم مادر آشنا شدید.

پیشنهاد می کنیم که اگر قصد باردار شدن دارید یا در دوران بارداری و یا در حال شیردهی هستید و یا حتی کودکتان بزرگ شده است و در حال رشد و آموزش فرزند خود هستید به بخش کودک و والدین مراجعه نمایید. علائم بارداری از روی چشم حالت چشمها به گونه ای است که انگار اون خانم خسته است یا مریض است و سرما خورده و چشمها بی حاله و رو به پایین و معصوم می شود و انگار گریه کرده باشد و البته بعضی ها هم می گویند در چشمان زن باردار برق خاصی دیده می شود.

 البته عمومیت نداره ها به علت تجمع مایعات، نوسانات هورمونی و سایر تغییرات فیزیکی که طی بارداری رخ می دهد، ممکن است تغییراتی نیز در چشم ها ایجاد شود. معمولا این تغییرات گذرا هستند و پس از زایمان و پایان شیردهی این علایم بر طرف می شوند. تغییرات بینایی در دوران بارداری خفیف است و نیاز به عینک و یا تعویض عینک ندارد.

این را بدانید که عمل لیزینک چشم در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. در طی حاملگی به علت تاثیرات هورمونی جفت، تغییرات فیزیولوژی متعددی در بدن اتفاق می افتد. این هورمون های جفتی بر روی اکثر ارگان های بدن از جمله چشم تاثیر می گذارد.

 

منبع : دلگرم

بیشتر بخوانید:

چگونه در بارداری خوشتیپ باشیم

آیا جنین در رحم مادر گریه می کند؟

آیا رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟

پاسخ به مهم ترین سوالات در مورد جلوگیری از بارداری

 علت لگد زدن جنین چیست؟

برچسب ها: زایمان طبیعی، بارداری، علائم بارداری، حاملگی، زایمان، دوران بارداری، دوران شیردهی، تعیین جنسیت جنین، زندگی آنلاین، حالت تهوع در بارداری، تشخیص بارداری از روی چشم، ضعیفی چشم در بارداری تعداد بازديد: 867 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز