Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:44

18
آبان
زنان باردار چه زمانی باید تزریق واکسن کرونا انجام دهند؟

زنان باردار چه زمانی باید تزریق واکسن کرونا انجام دهند؟

میرعشقی متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس به زنانی که تصمیم به بارداری دارند توصیه کرد: این خانم‌ها در وهله اول باید دو دُز واکسن خود را تزریق کنند و بدون هیچ فاصله زمانی

تحریریه زندگی آنلاین : میرعشقی متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس به زنانی که تصمیم به بارداری دارند توصیه کرد: این خانم‌ها در وهله اول باید دو دُز واکسن خود را تزریق کنند و بدون هیچ فاصله زمانی و بدون ایجاد وقفه با بارداری اقدام کنند. همچنین خانم‌های باردار به دلیل رشد و تکامل اعضا و جوارح جنین در رحم نباید تا 12 هفته اول بارداری به تزریق واکسن اقدام کنند. اگر مادر بارداری دُز اول را تزریق کرده و بعد متوجه بارداری خود شده است، باید تا 12 هفتگی بارداری خود صبر کرده و سپس واکسن خود را دریافت کند. وزارت بهداشت واکسن سینوفارم را برای تزریق به مادران باردار توصیه می‌کند، چون از ویروس کشته شده ساخته شده و عارضه‌ای برای مادران باردار ایجاد نمی‌کند. خانم‌های باردار بالای 35 سال، شاغلان مراکز بهداشتی و مادران بارداری که همسران آنها در مراکز بهداشتی کار می‌‌کنند و با بیماران کرونایی در ارتباطند، زنان بارداری که دو قلو یا چند قلو دارند و افرادی که آی‌وی‌اف کرده‌اند، در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. همچنین خانم‌های باردار چاق که BMI آنها بالای 35 باشد و افرادی که بیماری زمینه‌ای مثل آسم و دیابت و فشار خون داشته و یا بالای 28 هفته بارداری هستند هم در اولویت تزریق واکسن قرار دارند. زنان بارداری که در هفته 39 بارداری خود هستند نباید واکسن تزریق کنند و تا 10 تا 15 روز بعد از زایمان خود صبر کنند تا پس از آن با اطمینان از اینکه دچار عوارض زایمان و سزارین نشده و علائم کووید 19 ندارند واکسینه شوند. زنان بارداری هم که سقط داشته‌اند، باید بین 10 تا 15 روز پس از سقط و انجام معاینه به تزریق واکسن اقدام کنند.

بیشتربخوانید:

واکسیناسیون در دوران بارداری منعی دارد؟

کدام گروه از زنان بیشتر در خطر کرونا هستند؟

مراقبت های بهداشتی زنان باردار در معرض کرونا

همه‌گیری کووید-۱۹ و سلامت مادر و جنین

شیردهی مادر مبتلا به کرونا منعی ندارد؟

 

برچسب ها: بارداری، واکسیناسیون، کرونا، واکسن کرونا تعداد بازديد: 209 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز