Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:28

18
شهریور
عادت‌های صبحگاهی که به پوست صدمه می‌زنند

عادت‌های صبحگاهی که به پوست صدمه می‌زنند

بسیاری از ما نمی‌توانیم صبح خود را بدون یک لیوان قهوه‌ی داغ تصور کنیم و این نوشیدنی جدا از طعم دلپذیرش، می‌تواند واقعاً برای پوست مفید باشد.

 اما اگر هر روز پیش از صبحانه آن را بخورید، ممکن است ضرر آن برای پوست تان بیشتر از منفعتش شود. قهوه یک ادرارآور قوی است، یعنی ممکن است باعث شود آب بدن خود را اندکی از دست دهید. این امر دفع سموم از طریق پوست را برای بدن دشوارتر می‌کند و شما را بیشتر مستعد چین و چروک زودرس می‌سازد.

روتین مراقبت از پوست تان شاید کاملاً منطبق بر نیاز‌های پوستی تان طراحی شده باشد، اما هنوز این امکان وجود دارد که ندانسته مرتکب اشتباهاتی شوید که شما را از رسیدن به پوستی بی نقص بازدارند.

در ادامه از چند دلیل کمتر واضح جوش‌ها و چین و چروک‌های زودرس خواهیم گفت.

بیشتربخوانید:

پا به سن گذاشته ها به زیبایی خود بی تفاوت نباشند!

 
 
 
 

۱- هر روز یک صبحانه‌ی تکراری می‌خورید

عادت‌های صبحگاهی که به پوست صدمه می‌زنند

صبحانه‌ی محبوب تان شاید راهی لذتبخش برای شروع روزتان باشد، اما اگر هر روز همان را بخورید، ممکن است سهواً به بدن و پوست خود صدمه بزنید. خوردن هر روزه‌ی یک صبحانه‌ی تکراری بدن را از دیگر مواد مغذی محروم می‌کند، امری که ممکن است به کمبود تغذیه بیانجامد و باعث خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن شود.

۲- حمام طولانی می‌کنید

گرفتن یک دوش آب گرم راه بسیار خوبی برای سرحال شدن در زمان صبح است، بخصوص در ماه‌های سرد سال. اما عادت هر روز حمام کردن می‌تواند به پوست صدمه بزند. آب داغ به لایه‌ی محافظ پوست که رطوبت مورد نیاز را در خود نگه می‌دارد، آسیب می‌زند، امری که به فرآیند پیری پوست سرعت می‌بخشد؛ و اگر برای صرفه جویی در وقت، صبح‌ها صورت خود را زیر دوش می‌شویید، باید بدانید که این کار به مویرگ‌های روی صورت صدمه می‌زند، چون آب داغ آن‌ها را گشاد می‌کند.

۳- اولین چیزی که صبح‌ها می‌خورید قهوه است

عادت‌های صبحگاهی که به پوست صدمه می‌زنند

بسیاری از ما نمی‌توانیم صبح خود را بدون یک لیوان قهوه‌ی داغ تصور کنیم و این نوشیدنی جدا از طعم دلپذیرش، می‌تواند واقعاً برای پوست مفید باشد. اما اگر هر روز پیش از صبحانه آن را بخورید، ممکن است ضرر آن برای پوست تان بیشتر از منفعتش شود. قهوه یک ادرارآور قوی است، یعنی ممکن است باعث شود آب بدن خود را اندکی از دست دهید. این امر دفع سموم از طریق پوست را برای بدن دشوارتر می‌کند و شما را بیشتر مستعد چین و چروک زودرس می‌سازد.

یشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

 

۴- تنها در روز‌های آفتابی کرم ضد آفتاب می‌زنید

کرم ضد آفتاب در تابستان کمک می‌کند زمانی که بیرون هستید از پوست تان محافظت کنید، اما حتی اگر تمام روز را هم در فضای بسته سپری کنید، استفاده از ضد آفتاب می‌تواند جلوی پیری پوست تان را بگیرد. شیشه‌ی پنجره‌های خودرو‌ها و ساختمان‌ها گرچه بیشتر پرتو‌های فرابنفش B را مسدود می‌کند، اما نمی‌تواند از پوست در برابر پرتو‌های مضر فرابنفش A محافظت کند. به همین دلیل، حتی اگر تمام روز را در فضای بسته مشغول به کار هستید و زمان زیادی را در بیرون سپری نمی‌کنید، باز هم بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا به حفظ بیشتر جوانی پوست تان کمک شود.

۵- روتین مراقبت از پوست تان ثابت است

عادت‌های صبحگاهی که به پوست صدمه می‌زنند

وقتی برای بیرون زدن از خانه عجله دارید، راحت‌ترین کار این است که از همان شوینده‌ی صورت و کرم مرطوب کننده‌ی شب قبل استفاده کنید. درست است که خرید محصولات پوستی تکراری که امتحان خود را روی پوست مان پس داده اند راحت و بی دردسر است، اما استفاده‌ی هر روزه از همان محصولات کمکی به پوست تان نمی‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای کمک به ظاهر و سلامت پوست خود، روتین مراقبت از پوست تان را فصل به فصل تغییر دهید و در ماه‌های سرد سال به جای شوینده‌های لایه بردار از یک شوینده‌ی ملایم‌تر استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

راهکارهای اثربخش در پیشگیری و درمان پیری پوست

 

 

 

۶- از شوینده‌ی صورت مناسب استفاده نمی‌کنید

عادت‌های صبحگاهی که به پوست صدمه می‌زنند

اگر متوجه شده اید که همیشه بعد از بیدار شدن از خواب، پوست تان چرب است، توضیحی علمی برای آن وجود دارد. بدن طی شب آب خود را از دست می‌دهد و در مقابله با آن، شروع به تولید سبوم (چربی طبیعی پوست) بیشتر می‌کند، امری که باعث می‌شود با صورتی چرب از خواب بیدار شوید. اما حتی اگر تحمل چربی را ندارید و دل تان یک پوست مات می‌خواهد هم باید از استفاده از شوینده‌های قوی خودداری کنید. بهتر است صورت تان را با آب ولرم و یک شوینده‌ی ملایم شستشو دهید و پیش از خشک شدن خیسی صورت، به آن کرم مرطوب کننده بزنید.

بیشتربخوانید:

رد پای پیری بر پوست

فواید انواع ماسک ورقه ای برای پوست صورت

 

 

 

برچسب ها: پوست، چین و چروک، مراقبت از پوست، پیری زودرس، خشکی پوست، لایه برداری پوست، روتین پوست تعداد بازديد: 106 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز