Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:42

28
اسفند
فنون دلداری دادن به همسر استرسی

فنون دلداری دادن به همسر استرسی

یکی از سخت‌ترین چیزها به‌عنوان یک همسر این است که ببینید شریک زندگی‌تان اوقات سختی را می‌گذراند. اینکه بخواهید هر کاری انجام دهید تا او حس بهتری داشته باشد به شما آسیب می‌رساند. گاهی اوقات

به قلم : دکتر کامیار سنایی – روانشناس

 

تحریریه زندگی آنلاین : یکی از سخت‌ترین چیزها به‌عنوان یک همسر این است که ببینید شریک زندگی‌تان اوقات سختی را می‌گذراند. اینکه بخواهید هر کاری انجام دهید تا او حس بهتری داشته باشد به شما آسیب می‌رساند. گاهی اوقات، این کار سخت‌تر می‌شود اگر او هرگونه کمکی را رد کند یا اصرار داشته باشد که هیچ استرسی ندارد. دلداری دادن به همسر کار دشواری است و مستلزم داشتن مهارت است. بااین‌وجود، این نباید شمارا در تلاش برای کمک به او متوقف کند. همسر شما در حال حاضر بیشتر از هرزمانی به شما احتیاج دارد، پس در کنار اوباشید. در ادامه ۱۴ راه برای دلداری دادن به همسر زمانی که او استرس دارد را به شما پیشنهاد می‌کنم.

بیشتربخوانید:

اهمییت آموزش همسرداری برای زوجین

 

 

 

۱. او را در آغوش بگیرید.

ممکن است او در حال حاضر تحت‌فشار باشد، اما به یاد داشته باشید که شما خانه او هستید. به او آغوش طولانی و محکمی که نیاز دارد را بدهید. آهسته و آرام او را ببوسید تا به او یادآوری کنید که تنها نیست و شما در کنار او هستید. حرکات ساده‌ای از این دسته، مطمئناً به کاهش باری که او اکنون بر دوش دارد کمک می‌کند.

 

غذای موردعلاقه او را درست کنید.

غذا همیشه یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش استرس است، پس مطمئن شوید که همسرتان به‌اندازه کافی غذاخورده باشد. سعی کنید غذای موردعلاقه‌ او را درست کنید. نگران این نباشید که طعم غذا به‌اندازه‌ی کافی خوب نشود. ممکن است طعم آن بی‌نقص نباشد، اما تلاش‌های کوچک شما مطمئناً باعث ایجاد لبخند روی صورت همسرتان می‌شود.

 

اجازه دهید او خودش را تخلیه کند.

همسر خود را تشویق کنید تا ناراحتی‌های خود را در محل کار، دانشگاه یا به‌طورکلی در زندگی ابراز کند. هنگامی‌که او این کار را کرد، مطمئن شوید که غر زدن‌هایش را شخصی برداشت نکنید. به یاد داشته باشید آخرین چیزی که او می‌خواهد درحالی‌که استرس دارد، این است که شما با او دعوا کنید. پس فقط به همسرتان زمانی که نیاز دارد را بدهید تا همه‌چیز را تخلیه کند و بهتر شود.

 بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

 

 

 

به او گوش دهید.

شما نباید بگذارید او فقط غر بزند، بلکه باید به او گوش دهید. به هر کلمه‌ای که می‌گوید توجه کنید. کاری کنید که احساس کند افکارش اهمیت دارد. خودتان را جای او بگذارید تا دلایل ناراحتی‌اش را بفهمید. آن مواقعی را به یاد بیاورید که همسرتان صبورانه به غر زدن‌های شما گوش می‌داد. حالا نوبت شما است که این کار را جبران کنید و به او گوش دهید.

 

بهترین دوست اوباشید.

هیچ‌چیز زیباتر از داشتن همسری که بهترین دوست شما نیز باشد نیست، پس هردوی آن‌ها باشید. چند نصیحت به او بدهید، با کلمات تشویق‌کننده خود او را شاد کنید و به او بگویید که چقدر از کاری که انجام می‌دهد قدردانی می‌کنید. کارهایی را به او یادآوری کنید که قادر به انجام دادن آن‌ها است. اگر دوست دارد برای صرف نوشیدنی به بیرون برود، او را همراهی کنید. به دنبال راه‌هایی باشید که توجه او را منحرف کند.

 

از او بپرسید که چه‌کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید.

حتی اگر شما همسر خود را به‌خوبی بشناسید، بازهم بهتر است تصور نکنید که همه‌چیزهایی که او نیاز دارد را می‌دانید. از او بپرسید که آیا کار دیگری می‌توانید انجام دهید. ممکن است بگوید که به چیزی نیاز ندارد، اما مهم این است که شما در روزهای تاریک و سخت از او حمایت کرده‌اید و بعداً از شما تشکر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟

رمزو رازهای زندگی زناشویی موفق

 

 

 

 

او را برای یک تعطیلات آخر هفته دعوت کنید.

اگر شریک زندگی شما در محل کار یا دانشگاه بسیار تحت‌فشار است، سعی کنید او را به یک تعطیلات آخر هفته دعوت کنید. لازم نیست این تعطیلات در مکانی دور یا تجملی باشد. چیزی که او نیاز دارد تنفس هوای تازه است. چیزهای جدید و مکان‌های جدید را باهم کشف کنید. به او کمک کنید از طریق سفر، دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی پیدا کند.

 

برای او مثبت اندیش باشید.

همسر شما پیش‌ازاین استرس دارد، پس شما نمی‌خواهید انرژی منفی بیشتری را جذب کنید. به‌جای آن، انرژی‌های مثبت را پخش‌کنید. به او یادآوری کنید که چقدر خوش‌شانس است که از چیزهایی که در حال حاضر دارد لذت می‌برد. اهدافش یا اهدافتان را باهم به او یادآوری کنید. اجازه دهید او باوجود تمام چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستید، چیزهای خوب زندگی را ببیند.

 

از حس شوخ‌طبعی خود استفاده کنید.

شاید زمان مناسبی برای شوخی کردن با او نباشد، اما راهی پیدا کنید تا حالت او را مقداری تغییر دهید. یک داستان خنده‌دار بگویید یا زمان مناسبی را پیدا کنید تا همچنان شوخی‌های احمقانه‌ای با او داشته باشید. از استیکرهای موردعلاقه‌ی او اثرهایی درست کنید و اداهای بامزه دربیارید. او ممکن است بخندد یا نخندد، اما مطمئناً از این کار شما قدردانی می‌کند، زیرا می‌داند که شما برای دلداری دادن به او تلاش می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

 

 

 

یک سورپرایز ایجاد کنید.

سورپرایزها همیشه نباید بزرگ باشند؛ این نیت است که هنوز قابل اهمیت می‌باشد. پس یادداشت‌هایی در مورد اینکه چگونه همسرتان حتی زمانی که استرس دارد هنوز خوب به نظر می‌رسد، بگذارید. او را به کتاب‌فروشی موردعلاقه‌اش ببرید. بگذارید فیلمی را که می‌خواهد تماشا کند انتخاب کند. به او دلیلی برای لبخند زدن بدهید.

 

در صورت لزوم به او فضا بدهید.

گاهی اوقات، زمانی که شما بسیار تحت‌فشار می‌باشید، همه‌چیزی که از دیگران می‌خواهید این است که بگذارند شما تنها باشید. پس اگر احساس می‌کنید همسرتان به مقداری فضا احتیاج دارد، این را به او بدهید. ممکن است به او کمک کند تا مسائل را بفهمد و حالت بهتری برای خودش ایجاد کند. البته زمانی که او مایل است با شما صحبت کند، در کنارش باشید.

 

انجام فعالیت‌های بدنی را پیشنهاد دهید.

برای رهایی از استرس، او را درگیر انجام نوعی ورزش کنید. از او دعوت کنید تا به دویدن با شما برود. باهم به باشگاه بروید. در غیر این صورت، می‌توانید کمی حرکات کششی در خانه انجام دهید و از زمان مفید خود با یکدیگر لذت ببرید. هرگونه فعالیت بدنی مطمئناً به او احساس شادابی می‌دهد.

برچسب ها: استرس، زندگی مشترک، ازدواج، همسرداری، کنترل خشم، عشق، سوپرایز، دکتر کامیار سنایی تعداد بازديد: 103 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز