Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:22

26
خرداد
فرصت های متعلق به جوانان را بشناسیم

فرصت های متعلق به جوانان را بشناسیم

جوان یادآور زیستی پرنشاط و سعی و تلاش در عرصه‌های حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. جوانان سرشار از انرژی‌های نهفته و مملو از امیدها و آرزوها هستند...

فاطمه ذوالقدر/ نماينده تهران در مجلس 

 

بی شک در میان مراحل مختلف عمر بشر، جوانی مهم‌ترین مرحله است.

جوان یادآور زیستی پرنشاط و سعی و تلاش در عرصه‌های حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

جوانان سرشار از انرژی‌های نهفته و مملو از امیدها و آرزوها هستند...

هدایت این انرژی و پاسخ مناسب برای امید و آرزوی ایشان جهت تأمین سلامت جسم و روح آنان و جامعه می‌بایست مورد توجه همه برنامه ریزان فرهنگی کشور قرار گیرد.

نسل جوان، از آسیب پذیرترین و حساس‌ترین نیروهای هر کشور است.

جوانان، همواره طعمه مناسبی برای دشمنان اسلام و انقلاب بوده‌اند.

دشمنان، امروز به خوبی دریافته‌اند که غارت و چپاول منابع مادی و معنوی ملل جهان سوم خصوصاً کشورهای اسلامی، منوط به تحریف فرهنگ و ارزش‌های جامعه و اشاعه بدبینی و بی‌تفاوتی میان نسل جوان است.

از این روست که ژرف‌نگری و دقت در امور جوانان یک ضرورت است و دولت‌ها برای بهره‌برداری صحیح و استفاده مطلوب از نیروها و استعدادهای جوانان در امور مختلف سازندگی و جایگاه مناسب در اداره کشور، می‌بایست تمام تلاش خود را به کار گیرند که شور و نشاط و توانایی‌های جوانان را، سالم و سازنده برای رفع نیازها و رفاه و آسایش حال و آینده جامعه رهنمون شوند.

اینکه تا چه اندازه در این زمینه موفقیت حاصل شده است، محل تأمل است.

ازدواج، اقتصاد و مسکن مؤلفه‌های مهمی‌است که به عنوان مهم‌ترین دغدغه جوانان مطرح می‌شود.

سیاست‌ها و راهبردهای اتخاذی گذشته، تناسبی با سبک زندگی امروز ندارد و دولت‌ها همواره باید نیازهای جوانان را رصد کنند و برنامه‌های نو برای رفع دغدغه‌های ایشان داشته باشند.

اگرچه برخی نیازها و مطالبات، مشترک و همیشگی است، لیکن قطعاً راهکارها باید با توجه به نو شدن و تغییر در جامعه، تفکر و سطح انتظارات افراد، به روز گردد.

این نیازها با تأثیر از عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی در ابعاد گوناگون نمایان می‌شوند و آثار متعددی برجای می‌گذارند و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را در شاخه‌های گوناگون تحت تأثیر قرار می‌دهند و اینگونه است که در روند پیشرفت و سلامت اجتماع نیازمند تغییر و به روز رسانی برنامه‌ها می‌شویم.

به خصوص که شبکه‌های اجتماعی در شرایط جهانی شدن و کمرنگ شدن مرزها، تحولات اساسی در نگرش‌هاو سبک زندگی و خواست‌های جوانان را نه در ایران که در سراسر جهان به همراه داشته است و این حقیقتی است که باید در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود؛ چنانچه از فرصت‌ها به درستی استفاده نشود به تهدیدهای جدی تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

چالش های تغذیه جوانان

آسیب پذیری نوجوانان در دوران بلوغ

 

برچسب ها: روانشناسی، خانواده، سلامت روان، روانشناسی خانواده، جوانان، روانشناسی جوان، فرصت های جوانان تعداد بازديد: 516 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز