Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:12

12
اردیبهشت
شیک ترین مدل های مبل شزلون

شیک ترین مدل های مبل شزلون

مبل شزلون به مبل راحتی با نشیمن گاه بلند به اندازه پا‌ها و به منظور استراحت کردن گفته می‌شود. مدل مبل شزلون در انواع سلطنتی، راحتی و مدرن ارائه می‌شود.

 اگر با انواع طرح‌های مبلمان آشنایی داشته باشید حتما تا به حال نام مدل مبل شزلول به گوشتان خورده است. این مبل نوعی مبل راحتی به شمار می‌رود که قسمت صندلی آن به حدی بلند است که پا‌ها را می‌توان براحتی روی آن قرار داد و بر روی آن استراحت کرد. در واقع مبل شزلون مبلی برای استراحت کردن ساخته شده و طرفداران بسیاری دارد. برای آشنایی بیشتر با این مدل جالب مبل و تاریخچه و تصاویر انواع آن با ما همراه باشید. شاید این بار برای  خرید مبل این مدل را انتخاب کنید.
 

تاریخچه مبل شزلون

تاریخچه این مدل مبل از کشور فرانسه منشا می‌گیرد. مبل شزلون قدمتی دیرینه دارد و اولین مبل شزلون ساخته شده که تصویر آن موجود است به قرن هجدهم میلادی بر می‌گردد. جالب است بدانید علت نامگذاری این نوع مبل شکل ظاهری آن است و ترجمه کلمه فرانسوی شزلون، «صندلی بلند» است. اخیرا در کشور فرانسه به هرگونه صندلی که بلند باشد مبل شزلون می‌گویند.
 
مدل اولین مبل شزلون
 
مدل مبل شزلون اولیه

این تصاویر که در بالا می‌بینید تصاویری از اولین مبل‌های شزلون است. همانطور که می‌بینید طرح‌های زیبایی به آن‌ها داده شده است. تصویر اول دارای یک سمت بسته و یک گوشه است که از آن به عنوان لم دادن و دراز کشیدن و همینطور نشستن استفاده می‌شده است. تصویر دوم نیز با سبک هنری خاصی که به آن داده شده؛ دارای سر و ته بسته و کناره‌های باز است که از آن برای دراز کشیدن استفاده می‌کرده اند و سر خود را در یک سمت و بر روی بالش‌ها قرار داده و گاهی پای خود را بر یک طرف آن می‌گذاشته اند. این مدل‌ها نمونه‌های مبل شزلون قدیمی است، اما امروزه هم از این طرح زیبا برای مبل استفاده می‌شود و هنوز هم با کمی تغییر می‌تواند تازگی داشته باشد. در طول سال‌های متمادی نیز بر حسب زمان و فرهنگ‌های مختلف و نظرات و سلایق طراحان به مبل‌های شزلون تغییراتی داده شده است.
 

انواع مدل مبل شزلون

امروزه مدل مبل شزلون در طرح‌ها و سبک‌های مختلف عرضه می‌شود. از جمله این مدل‌ها مدل مبل شزلون سلطنتی، شزلون راحتی، و انواع مدل مبل شزلون مدرن از جمله شزلون چوبی است. در ادامه تصاویری از مدل‌های متنوع مبل شزلون را برای شما قرار داده و در زیر هر عکس توضیحات مربوط به آن را نوشته و ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

۱. مبل شزلون سلطنتی

مبل شزلون سلطنتی

این مدل مبل شزلون یک مدل سلطنتی است که دارای پایه‌ها و منبت کاری‌های زیبایی است. در قسمت بالای صندلی آن از یک تاج برای افزودن به زیبایی آن استفاده شده است. از این نوع مبل می‌توان به صورت تکی و یا ست با مبلمان منزل استفاده کرد. این نوع مدل دارای دو طرف بسته و پشتی کشیده است و هم برای نشستن و هم برای استراحت کردن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
مبل شزلون سلطنتی مشابه طرح قدیمی
 
این نوع مدل دارای دو صندلی کشیده و در امتداد هم است. در آن از منبت کاری‌ها و تاج‌های زیبا به کار گرفته شده است. این نوع شزلون می‌تواند به صورت جدا و یا در کنار مبلمان مورد استفاده قرار گیرد. کوسن‌ها در این مدل مبل شزلون به عنوان پایه استفاده می شوند.
 
 مبل شزلون سلطنتی

این مدل مبل شزلون نیز از مدل‌های سلطنتی است که در آن از منبت کاری‌های زیبایی بر قسمت‌های روی صندلی و زیر صندلی استفاده شده است. این مدل دارای یک طرف بسته و یک طرف باز است و امکان خوابیدن و کشیدن پا‌ها را راحت‌تر می‌کند. در سر تاسر صندلی پشتی نگین‌ها یی قرار گرفته اند که به زیبایی آن افزوده اند. این مدل نیز هم بعنوان مبل تکی و هم برای ست کردن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
مبل شزلون سلطنتی با پارچه زیبا
 
این مدل مبل شزلون سلطنتی سبک بسیار زیبایی دارد. به خصوص نقاشی کلاسیک پارچه‌ای که بر روی صندلی آن قرار دارد در کنار سادگی قسمت‌های اطراف آن که از پارچه ساده استفاده شده است به آن زیبایی خیره کننده ای بخشیده است. بر روی صندلی نیز از تاج زیبایی استفاده شده است. فضای روی صندلی به گونه‌ای طراحی شده که امکان استراحت کردن را به راحتی مهیا می‌سازد و می‌توان برای نشستن هم از آن استفاده کرد. دو طرف آن بسته و پشتی و کف آن می‌تواند راحتی را برای فرد چه به حالت خوابیده و چه حالت نشسته فراهم کند. این مدل دارای گوشواره یا پایه وسط بوده که از زیبایی‌های آن به شمار می‌رود.
در طراحی این طرح نیز از منبت کاری‌های زیبا و تاج‌های ظریف استفاده شده است. این مدل برای کناره‌های منزل و برای استراحت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مدل مبل شزلون
 
این طرح بی‌نظیر؛ از انواع مدل سلطنتی مدرن مبل شزلون محسوب می‌شود که طرحی از الماس را بر گوشه بسته خود به همراه کوسن‌ها دارد. طرف دیگر این نوع شزلون باز است و هم به صورت تکی و هم ست با مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

۲. مبل شزلون راحتی

 

مبل شزلون راحتی

 

مبل شزلون راحتی کناره و پشتی دار

 

مبل شزلون راحتی با کناره های انحنادار

این سه مدل دارای کناره‌ها و نشیمن راحتی و سر و ته انحنادار بوده که هم برای نشستن و هم برای خوابیدن و استراحت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌ها در منزل هم به صورت تکی و هم ست
 
با مبلمان می‌توان استفاده کرد.
 
 مبل شزلون راحتی پفکی
 
مبل شزلون راحتی یک طرفه
 مبل شزلون راحتی
این چند مدل مبل شزلون نیز از انواع راحتی است. پایه‌های بسیار ظریف و نشیمن‌گاه، کناره‌ها و پشتی پفکی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و دکمه‌های عمیق بر روی پشتی نوع چرمی، زیبایی منحصر بفردی به آن‌ها داده است. نشستن و استراحت کردن بر روی این مدل مبل حس راحتی بسیاری ایجاد می‌کند.
در این مدل‌های زیبا پشتی و نشیمن‌گاه قابل جدا شدن بوده و می‌توانند به صورت مجزا نیز مورد استفاده قرار گیرند. پایه‌های چوبی به آن‌ها زیبایی خاصی داده است.
 

۳. مبل شزلون مدرن

 مبل شزلون تکی مدرن

 

مبل شزلون مدرن شیک

 

مبل شزلون صدفی زیبا

 

مبل شزلون مدرن
 
 مبل شزلون تکی در منزل
 

این نوع مدل‌ها معمولا سبکی مدرن و  هنری دارند و افراد با دیدن آن‌ها به وجد می‌آیند. در این مدل مبل شزلون پایه‌ها اصولا کوتاه است و به قسمت نشیمن‌گاه آن طرح حلزونی زیبایی داده شده است. این مدل‌ها به صورت تکی و به منظور خوابیدن و استراحت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: دکوراسیون داخلی، چیدمان، مبل شزلون، تاریخچه مبل شزلون، جدیدترین مدل های مبلمان تعداد بازديد: 2504 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز