Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:22

17
اسفند
حضور زنان فرهیخته کشور در کنگره زنان موفق ایران

حضور زنان فرهیخته کشور در کنگره زنان موفق ایران

این یک هنر است که یک زن بتواند نقش موفقیت‌آمیز مدیریتی خود را در همه عرصه‌ها از جمله: شغل، خانواده و فرزندانش به خوبی ایفا کند، که زنان موفق جامعه ما از آن برخوردارند.

دکتر سیما فردوسی؛  عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دبیر علمی کنگره زنان موفق ایران

 

دکتر سیما فردوسی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دبیر علمی کنگره زنان موفق ایران بیان کرد: "دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران" با حمایت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اسلامی شهر تهران و دانشگاه‌های معتبر کشور، 17 اسفند ماه 96 مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تهران برگزار می‌گردد.

زنان در جهان امروز علاوه بر اینکه در اداره خانواده و تربیت فرزندانشان نقش بسیار مهمی دارند در توسعه اقتصاد خانواده و توسعه اقتصاد مملکت‌شان نیز تأثیر بسزایی دارند.

نسبت به قبل از انقلاب زمينه كار براى زنان تا حد زيادى فراهم شده اما بستر فعاليت را بايد خود زنان بوجود آورند در هر كار و شغلى كه هستند بايد از وقتشان نهايت استفاده را بكنند.

بحث مدیریت در وهله اول است، یک زن موفق می‌بایست در همه کارهایش با یک سبک مدیریتی پویا عمل کند و اولویت‌ها را شناسایی کند البته که نقش‌های متعدد بانوان از جمله مدیریت زن در خانواده نقش پررنگی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

بسیاری از بانوان شاغل علاوه بر مسئولیت کاری که دارند باید مسائل درون خانواده را مدیریت کنند و رضایت مندی را در خانواده بوجود آورند، همسرداری و تربیت مطلوب برای فرزندان‌شان داشته باشند هرچه مسئولیت‌های یک زن بیشتر شود سختی کار افزایش می‌یابد که این مهم احتیاج به مدیریت‌های رده بالا دارد.

مشكل بانوان جامعه ما اين است كه آنان آن طور كه بايد درك نشده‌اند اجتماع و خانواده بايد توان بانوان را درك كنند و به آنها ارج نهند.

شبکه‌های حمايتى از زنان بايد باشد. می‌بایست قدرت مدیریتی، اجرايى بانوان تقویت گردد تا بتوانند به حل مشكلات جامعه بپردازد.

این یک هنر است که یک زن بتواند نقش موفقیت‌آمیز مدیریتی خود را در همه عرصه‌ها از جمله: شغل، خانواده و فرزندانش به خوبی ایفا کند، که زنان موفق جامعه ما از آن برخوردارند.

داشتن اعتماد به نفس بانوان در پیمودن پله‌های موفقیت، محیط زندگی برای بانوان جامعه و محیط کاری برای بانوان شاغل جامعه، اهمیت زیادی برای بالابردن اعتماد به نفس آنها دارد.

مثلاً زوجین نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس یکدیگر دارند که این مهم برمی گردد به اینکه خود فرد تا چه حد از کار، خانواده و روابط درون خانواده‌اش رضایت دارد.

میزان رضایتمندی که فرد از خودش دارد سطح عزت نفسش را تعیین می‌کند و کسانی که این رضایتمندی را داشته باشند اعتماد به نفس بیشتری دارند.

 

برچسب ها: زنان شاغل، همسرداری، روانشناسی زنان، دکتر سیما فردوسی، زنان موفق، کنگره زنان موفق ایران، دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران تعداد بازديد: 1093 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز