Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 15 مهر 1403 - 00:56

16
تیر
آشنایی با برخی مشکلات بعد از عمل جراحی بینی

آشنایی با برخی مشکلات بعد از عمل جراحی بینی

امروز بعضی از افراد از بینی خود ناراضی هستند و به دنبال راهی برای زیباتر شدن ظاهر بینی خود می گردند و بعضی از افراد هم دچار ایرادات و مشکلاتی هستند که می خواهند آن ها را برطرف کنند

به قلم : دکتر مسعود جعفری پور ، متخصص گوش و حلق و بینی

 

تحریریه زندگی آنلایمن : امروز بعضی از افراد از بینی خود ناراضی هستند و به دنبال راهی برای زیباتر شدن ظاهر بینی خود می گردند و بعضی از افراد هم دچار ایرادات و مشکلاتی هستند که می خواهند آن ها را برطرف کنند که با جراحی بینی این مشکلات درمان می شود. جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که بسیاری از افراد در هر سن و سالی از این جراحی استفاده می کنند. در ادامه برای آشنا شدن با برخی مشکلات بعد از عمل بینی که از آنها خبر نداشتید، با ما همراه باشید.

 

خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی

خمیازه کشیدن یک واکنش غیر ارادی و طبیعی بدن است اما یکی از فعالیت هایی است که می تواند به ناحیه بینی که تازه عمل کرده اید فشار وارد کند. تصور کنید در حال کشیدن خمیازه اید. آرواره های خود را باز می کنید، بعد از کشیدن یک نفس عمیق به داخل یک بازدم کوتاه انجام می دهید. این کار با بستن آرواره ها به پایان می رسد.

باز شدن فک و حرکات صورت شما ممکن است منجر به پاره شدن بخیه ها شود. بنابراین سعی کنید در دو هفته اول پس از جراحی بیش از حد خمیازه نکشید.شما نباید به طور کل از انجام آن خودداری کنید. می توانید با کشیدن نفس های آرام و عمیق و گذاشتن دست روی دهان خمیازه ی خود را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید:

کربوکسی تراپی چیست؟

 

 

 

دلایل خمیازه کشیدن:

هنگامی که بدن با کمبود اکسیژن و افزایش دی اکسید کربن مواجه شود شخص با باز کردن دهان اکسیژن بیشتری وارد بدن خود می کند و از این طریق این کمبود را جبران می کند. این یک رفلکس از مغز شما است که باعث می شود از خواب بیدار شوید یا احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید. خمیازه راه بدن شما برای بیدار کردن شماست.

برخی از عواملی که منجر به خمیازه کشیدن می شود:

اختلالات خواب :هر چه خواب با کیفیت تری داشته باشیم میزان خستگیمان کمتر می شود و در نتیجه کمتر خمیازه می کشیم.

برخی داروها: مصرف برخی از داروها می تواند باعث خمیازه ی مکرر شود به ویژه داروهایی که موجب خستگی و خواب آلودگی می شوند از جمله داروهای افسردگی،آلرژی،تسکین دهنده های درد و ...

برخی از بیماری ها

انجام دادن فعالیت های منفعلانه مانند تماشای تلویزیون و ...

بیشتر بخوانید:

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست ؟

 

 

 

 

چگونه می توانید خمیازه ی خود را کنترل کنید؟

باید سعی کنید که در طول دوره ی نقاهتتان از انجام دادن رفتارهایی که موجب خستگی بیش از حد می شود خودداری کنید.اگر متوجه شدید که زیاد خمیازه می‌کشید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که به اندازه کافی استراحت نمی‌کنید. برای جلوگیری از خمیازه کشیدن بیش از حد در دوران نقاهت، حتماً خواب کافی داشته باشید.

 

روش صحیح خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی:

به هنگام خمیازه کشیدن دهان خود را زیاد باز نکنید تا از وارد آمدن فشار بر بینی جلوگیری کنید.در نهایت می توانید با کشیدن نفس های آرام و عمیق و گذاشتن دست روی دهان به طوری که بر پانسمان فشار وارد نشود و موجب بروز درد نشود خمیازه ی خود را کنترل کنید. به بیماران توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه آسیب، خون یا تورم ناشی از خمیازه کشیدن با کارکنان کلینیک تماس بگیرند تا بتوانند با دکتر مسعود جعفری پور قرار ملاقات اضطراری بگذارند.

 

علت چرب شدن بینی بعد از عمل

پس از جراحی بینی، ممکن است ماهها طول بکشد تا پوست بینی شما به حالت قبل از جراحی خود برسد. همچنین کاملاً قابل قبول است که روغنی یا خشک، حساس یا مستعد آکنه، صورتی یا قرمز باشد.چرب شدن پوست بینی در افرادی که جراحی بینی انجام داده اند بسیار شایع است. منافذ پوست به دلیل عدم توانایی در پاکسازی پوست به مدت یک هفته مسدود می شوند و در نتیجه پوست بعد از جراحی بینی چرب می شود. می توانید پس از برداشتن گچ یا بانداژ، پوست چرب خود را با کرم های خاصی پاک کنید.خبر خوب این است که این وضعیت، مانند تورم گذرا است و پوست شما باید ظرف چند ماه به حالت طبیعی خود بازگردد.در همین حال، ما یک آموزش سریع گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید چرا پوست بینی شما چنین واکنشی نشان می‌دهد و چگونه آن را به درستی درمان کنید.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با روش تزریق آنزیم بینی برای اصلاح فرم صورت

 

 

 

 

چرا بعد از جراحی پوست بینی شما چرب می شود؟

واکنش بینی شما به عمل جراحی باعث می شود که غدد به عنوان یک واکنش دفاعی، روغن آزاد کنند. بینی شما حداقل تا یک هفته پس از جراحی با چسب و بانداژ بسته می شود. این کار منافذ شما را مسدود می کند و باعث ایجاد رسوبی از روغن می شود که تا هفته ها نمی توانید آن را از بین ببرید. مطمئن باشید که این فقط یک مشکل موقتی است که با کاهش تورم برطرف می شود.

 

چگونه پوست بینی چرب را به درستی درمان کنم؟

محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای درمان پوست های چرب طراحی شده اند. یک متخصص پوست می تواند بهترین رژیم مراقبت از پوست را برای به حداقل رساندن چربی بینی و آکنه توصیه کند. تمیز کردن ملایم و منظم با یک تونر ملایم باید پس از برداشتن باند مفید باشد. از مالش زیاد، ماساژ یا پاک کردن باید اجتناب شود. در حالی که برخی از لایه بردارها خوب هستند، در چند روز اول پس از جراحی از لایه بردارهای شدید اجتناب کنید زیرا پوست روی بینی می تواند بسیار حساس باشد.

در واقع، از هر گونه درمان شدیدی که نیاز به اعمال فشار بر روی بینی دارد، باید اجتناب شود. برای حداقل سه ماه، حتی نوارهایی که برای جذب چربی اضافی و منافذ باز طراحی شده اند، باید اجتناب شود. مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که بینی شما با جراحی تغییر یافته است و باید با احتیاط با آن رفتار کرد.

لایه بردارهای صورت خاصی وجود دارد که منافذ پوست را تمیز کرده و پوست را حدود یک ماه پس از جراحی زیبا می کند و در عین حال روی بینی بعد از عمل شما ملایم است. قبل از شروع هر دوره درمانی مشاوره، راهنمایی و پیشنهادات را از جراح خود دریافت کنید.

در مرحله اولیه بعد از جراحی بینی، معمولاً بینی چرب است و بعد از چند ماه به حالت عادی برمی گردد. در غیر این صورت، کارشناسان ما در مطب می توانند در مورد نحوه برخورد با پوست چرب به شما مشاوره ارائه دهند.

 

 

افسردگی بعد از عمل بینی

یکی از مشکلات شایعی که بیماران بعد از هر جراحی به خصوص جراحی بینی با آن مواجه اند افسردگی است. در این مقاله سعی بر آن داریم که به افسردگی بعد از عمل بینی بپردازيم.

برخی از دلایل افسردگی بعد از عمل بینی

افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار می‌گیرند، اغلب انتظارات زیادی از نتایج عمل خود دارند و اگر این انتظارات برآورده نشوند، ممکن است نا امید شوند.گاهی به دلیل سرزنش اطرافیان یا نگرانی در مورد موفقیت آمیز نبودن جراحی بیمار دچار استرس می شود و عزت نفس او پایین می آید.همچنین طولانی بودن دوره ی بهبود پس از عمل گاهی بیماران را دچار مشکلاتی از جمله بی خوابی، کلافگی و استرس خواهند کرد. اگر زمینه ی اختلالات روحی در بیمار وجود داشته باشد حتی با وجود موفقیت آمیز بودن جراحی نگرانی و ناراحتی او به افسردگی تبدیل خواهد شد. توجه داشته باشید که از کنار این مسئله به سادگی عبور نکنید و درمان آن را جدی بگیرید.

نشانه های افسردگی در بیماران:

علائم افسردگی پس از عمل از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 در بیشتر مواقع احساس غم و اندوه می کنید.

از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلاً باعث شادی می شدند.

 مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری

 تغییر در اشتها یا وزن

خستگی یا کاهش سطح انرژی

 بی خوابی یا افزایش نیاز به خواب

 احساس بی ارزشی یا گناه

 افکار مرگ یا خودکشی

اگر هر یک از این علائم را تجربه می کنید، مهم است که برای کمک با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید افسردگی یک بیماری قابل درمان است و هیچ شرم آور نیست که برای مقابله با آن به دنبال کمک باشید.

 

افسردگی بعد از جراحی پلاستیک چقدر طول می کشد؟

 مدت زمان افسردگی پس از عمل می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.  برای برخی افراد، ممکن است چند هفته طول بکشد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است چندین ماه طول بکشد.

چگونه می توانم با افسردگی بعد از جراحی بینی مقابله کنم؟

 اگر بعد از جراحی بینی دچار افسردگی می شوید، چندین راهکار وجود دارد که می توانید برای مقابله با آن انجام دهید:

با جراح خود در مورد انتظاراتتان از نتایج جراحی صحبت کنید.  بسیار مهم است که شما در مورد ظاهر بینیتان پس از تکمیل فرآیند بهبود واقع بین باشید.اگر در برخورد با احساسات خود مشکل دارید، از متخصص کمک بگیرید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا با هر گونه احساس افسردگی، اضطراب، یا اختلالات روحی دیگری که ممکن است تجربه کنید، مقابله کنید.

هنگام درمان صبور باشید.  ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تورم کاهش یابد و بینی شما به شکل جدید خود برسد. از مقایسه نتایج خود با نتایج افراد دیگر خودداری کنید.  هر بینی متفاوت است و اگر روی چیزی که برای شما مناسب است تمرکز کنید به بهترین نتایج دست خواهید یافت.اگر کماکان دچار نگرانی و استرس پس از عمل هستید برای معاینه و مشاوره‌ با دکتر مسعود جعفری پور و پرسنل مجربشان در تماس باشید.

 

برچسب ها: دکتر مسعود جعفری پور تعداد بازديد: 88 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز