Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:36

7
اسفند
سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست ؟

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست ؟

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ بینی روش استانداردی در برداشت قوز خفیف یا قوز باقیمانده در جراحی بینی است که عیوب ظاهری و داخلی بینی را برطرف کرده و در نهایت باعث بهبود در وضعیت ظاهری چهره می‌شود.

آیا قوز بینی‌تان شما را آزار می‌دهد ولی در مورد جراحی بینی خود مردد هستید؟ امروزه جراحی بینی در میان جراحی‌های زیبایی بازار گرم و پر رونقی پیدا کرده است. جراحی زیبایی بینی یکی از پیچیده‌ترین و با ظرافت‌ترین عمل‌های زیبایی است که در آن از تکنیک‌های متعددی برای رسیدن به نتایج مورد نظر جراح استفاده می‌شود. در ایران و به طور کلی در خاور میانه تعداد بیمارانی که اقدام به برداشتن قوز بینی می‌کنند از سایر نقاط دنیا بیشتر است. جراحی بینی استخوانی نیز با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش‌های جدید سوهان کشیدن بینی (رسپینگ) است.

 سوهان کشیدن یا رسپینگ روشی استاندارد است که با استفاده از ابزاری که تقریبا مشابه با سوهان ناخن است قوز بینی تراشیده می‌شود تا استخوان اضافی برداشته شود. سوهان یا رسپ کشیدن موجب کوتاه‌تر و پایین‌تر آمدن پشت بینی می‌شود. سوهان کشیدن بینی (رسپینگ) ممکن است در حین جراحی برداشتن قوز بینی یا پس از جراحی و به منظور اصلاح نتایج جراحی انجام شود.

رسپینگ بینی تحت بیهوشی عمومی یا موضعی و در کلینیک یا مرکز جراحی انجام می‌شود و در نتیجه هنگام عمل دردی احساس نمی‌شود اما پس از بین رفتن اثر داورهای بیهوشی می‌توان درد را با مسکن برطرف نمود. کبودی و تورم پس از آن نیز طبیعی بوده و کم کم بر طرف می‌شود.

 استفاده از سوهان به سه صورت انجام می‌گیرد.

*سوهان سوزنی برای صاف کردن قوز‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*سوهان با عاج درشت برای صاف کردن قوز‌های متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*و در آخر سوهان نرم برای صاف کردن نهایی به کار می‌رود.

جنس سوهان

جنس سوهان استفاده شده از فولاد ضد زنگ است و دارای دندانه‌های ظریفی است. در جراحی زیبایی بینی جراح بعد از برداشتن پوست اقدام به کشیدن سوهان روی استخوان بینی می‌کند و سپس محل مورد نظر را با سرم می‌شوید. برای پوشاندن نامنظمی در جراحی زیبایی بینی نیز در برخی از موارد از گرافت‌های ظریف پوشاننده استفاده می‌کنند. سوهان می‌تواند از جنس تنگستن هم باشد که از فولاد محکم‌تر است.

سوهان کشیدن بینی (رسپینگ) می‌تواند هم به صورت باز و هم به روش بسته توسط جراح انجام شود.

روش باز

در این روش یک برش ظریف بین سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شود و پوست بینی از روی بافت بلند می‌شود. در این روش دید جراح بهتر است و می‌تواند تغییرات پیچیده‌تری روی بینی ایجاد کند.

روش بسته

این روش بیشتر در جراحی بینی ثانویه کاربرد دارد. این جراحی که در صورت باقی ماندن قوز کم روی بینی پس از جراحی بینی انجام می‌شود، باید حتما ۶ ماه بعد از عمل اول انجام شود. به دلیل اینکه بافت زیر جلدی بینی در اثر عمل اولیه حساس و ملتهب شده است جراح برای جلوگیری از آسیب به بافت زیرجلدی از روش بسته استفاده می‌کند.

کاربرد‌های سوهان بینی یا رسپینگ

*در جراحی‌هایی که قوز بینی بیمار بسیار بزرگ است از روش برش استخوان برای برداشتن قوز بینی استفاده می‌شود. اما برای فرم دهی به استخوان بینی و ایجاد ظرافت نهایی در نتایج عمل، پس از مرحله‌ی اول از سوهان بینی استفاده می‌شود.

*در مواردی که قوز بینی بیمار بسیار خفیف است و نیاز به اصلاح کمی دارد. از ابتدا برای برداشتن قوز بینی از سوهان بینی استفاده می‌شود.

*در جراحی بینی ترمیمی که حداقل شش ماه پس از جراحی اولیه انجام می‌شود. برای اصلاح نتایج جراحی اولیه بینی و تغییرات ظریف در شکل بینی از سوهان بینی استفاده می‌شود.

حرف آخر

امروزه روش‌های زیادی برای جراحی بینی آمده که برخی برای تغییر شکل بینی بدون استفاده از عمل جراحی یا در اصطلاح زیبایی بینی بدون جراحی به کار گرفته می‌شود. سوهان کشیدن بینی (رسپینگ) برای مدت زمان بسیار طولانی است که در جراحی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اخیرا برای آسان و موثرتر کردن این روش ابزار‌های جدیدی ابداع شده‌اند که نتایج این کار را بهبود داده‌اند. امروزه سوهان‌های پیشرفته که با تکنولوژی روز ساخته شده‌اند پیشرفت بزرگی در زمینه جراحی بینی ایجاد کرده‌اند. البته در نهایت آنچه که موجب بالا رفتن موفقیت جراحی بینی می‌شود، تلفیقی از تخصص و مهارت جراح و هنر زیبایی شناسی است.

 

منبع : ستاره

بیشتر بخوانید:

 لیفت ابروبرای چه کسانی مناسب است؟

حقایقی درباره جراحی کاشت مو

آموزش بوتاکس کردن مو در خانه

از بین بردن پینه آرنج با چند روش ساده خانگی

برچسب ها: عمل زیبایی بینی، جراحی زیبایی، جراحی زیبایی صورت، بوتاکس، تزریق ژل، جرای ترمیمی، سوهان کشیدن بینی، برداشتن قوز بینی، رسپینگ بینی، پرسینگ، جرای بسته بینی تعداد بازديد: 1130 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز