Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:53

15
خرداد
داروهای خانگی برای درمان شوره سر

داروهای خانگی برای درمان شوره سر

در این مطلب راه‌های درمان خانگی برای شوره سر مطرح شده است.

خیلی از ما فکر می‌کنیم هر نوع روغنی که به سرمان بزنیم باعث کاهش شوره سر می‌شود! اما در اشتباه هستیم و روغن در بسیاری از مواقع شوره سر ما را افزایش می‌دهد. سرمان به خارش می‌افتد و فقط باعث می‌شود شوره در مدت بیشتری روی سر ما جا خوش کند! بهتر است درمان‌های صحیح شوره سر را بشناسیم و در خانه از آن خلاص شویم.

همه ما از دوش گرفتن با آب داغ لذت می‌بریم. بعد از یک روز طولانی، هیچ چیز مانند یک دوش آب گرم لذت‌بخش نیست. اما باید توجه کنید که یکی از عوامل اصلی شوره سر، علاوه بر روغن‌های اضافی، آب داغ است. پوست سر ما در مقابل آب داغ خشک می‌شود و بهتر است با آب ولرم یا سرد موی خود را بشوییم. اما تمام این‌ها هم راهکار نهایی حل شوره در نیست و در همین شرایط هم بسیاری از ما شوره سر را تجربه می‌کنیم. راه‌های درمان خانگی را امتحان کنید و از آن خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:

چرا موهایمان زود سفید می‌شود؟

 

جوش شیرین

جوش شیرین مانند یک لایه‌بردار عمل می‌کند و بدون آنکه پوست سر ما را تحریک کند، باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. لایه‌برداری یک کار واجب برای اطمینان از این است که پوسته پوسته‌هایی که شوره‌سر را تشکیل می‌دهند از بین رفته‌اند. دکتر سینگ مدیر مرکز پوست دهلی نو می‌گوید که جوش شیرین با لایه‌برداری و خاصیت ضدقارچی، پوست را تسکین می‌دهد و قرمزی و خارش را کاهش می‌دهد.

لیمو

فشردن لیمو یکی از شگفت‌انگیزترین داروهای خانگی شوره سر است. لیمو پ هاش پوست سر را تنظیم می‌کند و یک راه عالی برای درمان شوره سر است. توجه داشته باشید که هیچگاه با آب داغ سر خود را نشویید. این کار هم از علت‌های شوره سر است. هر روز پوست سر خود را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو ماساژ دهید تا نتیجه آن شما را راضی کند.

سرکه

ایده شستشوی سر با سرکه ممکن است جالب به نظر نرسد اما در واقع باعث شگفتی می‌شود. فقط موهای خود را با سرکه و آب گرم بشویید و نتیجه جادویی را ملاحظه کنید. سرکه پوست‌های اضافی را از بین می‌برد و همچنین خارش را بسیار کم می‌کند. سرکه از قارچ‌کش‌های طبیعی بسیار قوی برای شوره سر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

دو عامل موثر در سفید شدن مو‌ها

 

روغن درخت چای

تمام داروهای ضدآکنه و ضدقارج به دلیل قدرتی که روغن درخت چای در مبارزه با عفونت‌های قارچی و باکتریایی دارد، به اینکه از روغن درخت چای در ترکیباتشان وجود دارد می‌بالند. یک قطره یا دو قطره از آن را به شامپوی خود اضافه کنید و به صورت عادی همیشگی بشویید. متوجه نتایج آن به سادگی در خانه خود خواهید شد.

پنیر

گرچه کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما پنیر ترش می‌تواند داروی خانگی شوره سر باشد. ماهیت اسیدی پنیرهای شور نه تنها شوره سر را رفع می‌کند، بله ظاهر براق و صافی به مو می‌دهد. پنیر تخمیر شده را روی پوست سر بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید و از نتیجه آن راضی و خشنود شوید.

شنبلیله

تخم شنبلیله یک راه حل برای همه است، حتی کسانی که مشکل ریزش مو دارند. دانه شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح آن را به حالت خمیری درآورید و روی پوست سر بمالید. این کار را دو بار در هفته و به مدت سه هفته تکرار کنید و متوجه تغییر شوید.

بیشتر بخوانید:

عواملی که باعث سفیدی زودرس موها میشود

دلایل عجیبی که باعث سفیدی موی سر می شود

 

 

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا هم پوست را ملایم و مرطوب می‌کند و هم خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد. بهتر است از خود گیاه آلوئه‌ورا استفاده کنید. مایعی شفاف و با قوام که روی پوست سر می‌مالید و بعد از آن با شامپوی ملایم یا ضدشوره آن را شستشو می‌دهید. این گیاه هم پوست را از خشکی نجات می‌دهد و هم التهاب‌ها را تسکین می‌دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از درمان‌های قدیمی برای بسیاری از مشکلات است که همه را متعجب می‌کند. روغن زیتون سر را مرطوب می‌کند و خشکی آزاردهنده آن را کاهش می‌دهد. موهای خود را مرطوب کنید و روغن زیتون را روی پوست سر بمالید. موهای خود را با حوله مرطوب بپیچید و بگذارید روغن کار خودش را انجام دهد. پوست سر را بشویید و کم‌کم تغییر را در پوست سر و موی خود احساس کنید.

منبع: ایرنا

برچسب ها: درمان شوره سر، شوره سر، درمان خانگی شوره سر، شوره، علت شوره زدن سر تعداد بازديد: 430 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز