Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:35

4
مهر
سرطان پستان، تشخیص زودرس، درمان موفق (1)

سرطان پستان، تشخیص زودرس، درمان موفق (1)

بخش اول- به منظور ارتقای آگاهی خانواده‌ها نسبت به سرطان پستان، «سرطان پستان، تشخیص زودرس، درمان موفق» به کوشش مركز تحقیقاتی - درمانی بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

تحريريه زندگی آنلاین- گروه پزشك امروز

 

 

 به منظور ارتقای آگاهی خانواده‌ها نسبت به سرطان پستان، دومین همایش آموزشی عمومی سرطان پستان با شعار «سرطان پستان، تشخیص زودرس، درمان موفق» به کوشش مركز تحقیقاتی - درمانی بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در این همایش که گروه کثیری از بانوان در آن حضور داشتند، اعضای هیات علمی این مركز، مسائل مربوط به بیماری‌های پستان مانند: علائم بیماری‌های پستان، اپیدمیولوژی و عوامل خطر، روش‌های تشخیصی، جراحی، شيمي‌درماني و هورمون‌تراپی و همچنین تاثیر وراثت در سرطان پستان را با زبانی ساده برای عموم بیان کردند.

همچنین تعدادی از حاضران در این همایش در گفتگویی، گسترش برگزاری این نوع همایش‌ها در مناطق مختلف کشور و آگاهی بخشی اجتماعی به عموم بانوان در جهت جلوگیری از فقدان مادران به عنوان عضو مهم خانواده را خواستار شدند. 

مرکز تحقیقاتی - درمانی بیماری‌های پستان جهاددانشگاهی با توجه به نیاز کشور به ارائه خدمات مطلوب درمانی بر پایه تحقیقات پایه‌گذاری شده است و از لحاظ پژوهشی و درمانی جز مراکز شاخص کشور و خاورمیانه است.

دکتر مهدی حسینیان مدیر کلینیک بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، در ابتداي اين همايش با اعلام اين مطلب گفت: مرکز بیماری‌های پستان جهاددانشگاهی در سال 75 به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده و با بیش از یک دهه فعالیت و کسب تجربه گرانبها در زمینه پژوهش و به ثبت رساندن ده‌ها مقاله تحقیقاتی در مجامع علمی بین‌المللی شناخته شده است.

وی افزود: ارائه خدمات درمانی به بیش از 50 هزار نفر که 40 درصد آنها از شهرستان‌های کشور هستند از افتخارات این مرکز می‌باشد.

دکتر حسینیان ادامه داد: انجام پروژه‌های غربالگری با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی، ارائه یک پروتکل کامل درمانی در بردارنده موارد پیشگیری، تشخیص، درمان و انجام تمام نیازهای تشخیصی و درمانی بیماران در مرکز جز فعالیت‌های مرکز کلینیک بیماری‌های پستان است.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های کلینیک گفت: مشاوره‌های ژنتیک پزشکی در بالاترین سطح و ارائه خدمات مشاوره روانپزشکی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی در مرکز بیماری‌های پستان جهت رفاه حال بیماران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور پزشکان فوق تخصص در زمینه انکولوژی و ژنتیک باعث شده که این مرکز توانایی انجام تازه‌های درمان را نیز داشته باشد.

دکتر حسینیان افزود: با توجه به شیوع بالای سرطان پستان در جمعیت زنان ایرانی و آمار بالای مرگ و میر ناشی از این سرطان، با برگزاری همایش آموزشی عمومی جهت اطلاع رسانی می‌توان از مرگ و میر ناشی از سرطان پستان پیشگیری و با تشخیص در مراحل اولیه آن را درمان کرد. 

علائم بیماری‌های پستان

دکتر آسیه الفت بخش، متخصص جراحي و مدیر گروه پژوهشی بیماری‌های پستان اين مركز، در این همایش در خصوص علایم بیماری‌های پستان گفت: وجود انواع توده، بروز درد، ترشح از نوک سینه و علایم پوستی از عمده علامت‌های بیماری‌های پستان هستند که در صورت بروز هر یک از این موارد، بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

وی اظهار داشت: وجود درد شایع‌ترین علت مراجعه به پزشک است و در اغلب موارد نه تنها نشانه‌ای از یک بیماری بدخیم نیست بلکه یک مورد طبیعی است که خود به خود و یا با مصرف دارو بهبود می‌یابد و تنها در 7 تا 10 درصد موارد وجود درد نشانه‌ای از علائم سرطان است که برای کسب اطمینان باید به پزشک مراجعه شود.

دکتر الفت بخش در خصوص سایر علایم گفت: ترشح از نوک پستان‌ها یکی از علایم است ولی در 95 درصد دلیل ترشح به علت بیماری‌های خوش خیم است.

وی ادامه داد: همچنین لمس توده توسط فرد و فرورفتگی نوک پستان از دیگر علایم سرطان پستان است...

 

 

برای خواندن بخش دوم- سرطان پستان، تشخیص زودرس، درمان موفق- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سرطان پستان، اپیدمیولوژی، علائم سرطان، تشخیص سرطان پستان، علائم بیماری‌های پستان، بیماری‌های پستان، علائم سرطان پستان تعداد بازديد: 2386 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز