Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:25

24
مرداد
مگر سوژه«منافقین» کهنه می‌شود؟

مگر سوژه«منافقین» کهنه می‌شود؟

جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» از تدارک برای اکران این فیلم در ایام پس از ماه محرم خبر داد.

 تحریریه زندگی آنلاین : جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم گفت: با توجه به صحبت‌هایی که داشته‌ایم قطعاً این فیلم تا پیش از ماه محرم امسال اکران نمی‌شود اما در حال مذاکره هستیم تا بعد از ایام محرم آن را اکران کنیم.وی ادامه داد: زمانی که برای اکران فیلم در نظر گرفتیم فصل پاییز و حوالی مهرماه است. این فصل از آنجایی که فصل بازگشایی دانشگاه‌هاست و غالباً دانشجوها اوقات فراغت عصرگاهی خود را با تماشای فیلم در سینما سپری می‌کنند، فصل مناسبی برای اکران فیلم است. از طرف دیگر آب و هوا هم شرایط مساعدی را برای سینما رفتن دارد. از این منظر همیشه فکر می‌کنم اوایل فصل پاییز بازه مناسبی برای اکران فیلم است.این تهیه‌کننده سینما با اشاره به حوادث اخیر مرتبط با حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در این کشور و تأثیر آن بر استقبال از «سرهنگ ثریا» گفت: برخی فکر می‌کردند موضوع منافقین موضوع کهنه و فراموش‌شده‌ای است و پرداختن به آن دیگر ارزشی ندارد. متأسفانه برخی از مسئولان فرهنگی ما هم چنین نگاهی داشتند اما با همین ماجراهای اخیر مشخص شد که این گروهک همچنان دارند فعالیت‌های خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.

بیشتربخوانید:

تماشای 2 روایت شنیده نشده از عباس کیارستمی

 

 

 

 

 نمایش «شب چهلم» روایتگر دردهای جامعه زنان است

نمایش «شب چهلم» که اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب از ۲۹ خردادماه آغاز کرده است تا ۱۶ تیر ماه هر شب به جز شنبه ها ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود.به گزارش دنیای زنان به نقل از روابط عمومی نمایش، «شب چهلم» در فضایی زنانه در یک حمام قدیمی در دوره قاجار اتفاق می‌افتد که در این حمام دلاکان نمایش درد و رنج‌های جامعه زنان را با رقص و آواز برای کم شدن تلخی آن به نمایش در می‌آورند.این نمایش که اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب از ۲۹ خرداد ماه آغاز کرده است تا ۱۶ تیر ماه هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود.نمایش «شب چهلم» به نویسندگی و کارگردانی محمد علایی و تهیه کنندگی مجید یارندی پور در فضای نمایش‌های شاد آیینی و سنتی روایت‌های تلخی را بیان می‌کند. بازیگران به ترتیب ورود به صحنه طاهره بهرامی نهادفر، افسانه بخشی فرد، مرضیه آقاسی، زهرا عرب براقی، سیمین عزیزی، آریاناز ضرابی، مریم مهریان، ساناز تفکری، مرجان مشاط زادگان، الهه اهدایی، فرنوش دبیری، منیژه روستایی، فریال سیاح نیری، لیلا عزتی هستند.

 

الهام شعبانی «آخرین سه‌شنبه سال» را اجرا می‌کند

نمایش «آخرین سه‌شنبه سال» نوشته مشترک شهاب و وهاب مهربان با کارگردانی الهام شعبانی روی صحنه می‌رود.الهام شعبانی که قبلا بیشتر به عنوان بازیگر و طراح لباس فعالیت داشته، حالا تازه‌ترین نمایش خود را برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می‌کند.این فعال تئاتر خبر داد که نمایش جدیدش اثری پربازیگر است و با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون سیما تیرانداز، امین میری، خاطره اسدی، آیه کیان‌پور، میلاد معیری، جواد پولادی، محمدحسین خادمی، مهرزاد جعفری، مرتضی تهرانی و پرتو غفاری مهر روی صحنه می‌رود.شعبانی اضافه کرد: این نمایش برخلاف نمایش قبلی‌ام که بیشتر مبتنی بر حرکت بود، کاری رئال است که در جاهایی به ناتورئالیسم نزدیک می‌شود و قصه‌ای اجتماعی دارد.به گفته او، داستان این نمایش درباره قتلی است که در ساختمانی رخ می‌دهد. در آغاز پلیس فکر می‌کند که این ماجرا خودکشی بوده اما بعدا متوجه می‌شود پای قتل در میان است.تهیه‌کننده این نمایش مسعود والا است و مجری طرح آن داود نامور. امیرحسین دوانی به عنوان طراح صحنه با اجرای این اثر نمایشی همکاری دارد و طراحی پوستر و بروشور آن بر عهده مهدی دوایی است. عکاسی و ساخت تیزر را هم علیرضا لاجورد انجام می‌دهد. نمایش «آخرین سه‌شنبه سال» اجرای خود را از هفته دوم تیر ماه در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

بیشتربخوانید:

دهمین سالمرگ جیمزگاندولفینی ؛ بازیگری که با ستاهر بودن کنار نیامد!

 

 

 

 

پای طیب به تئاتر باز شد

نام پهلوان طیب برای قدیمی‌ترهای ایران نامی آشناست اما جوان‌ترها شاید کمتر او را بشناسند. با این حال قرار است نمایشی درباره او روی صحنه برود.نمایش «طیب» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مجید رحمتی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایران‌شهر به صحنه می‌رود.طیب حاج‌رضایی زاده سال ۱۲۹۰، اصالتا اهل شهرستان آوج که از باستانی‌کارهای دوران پهلوی و از جمله افرادی بود که در ادبیات محاوره‌ای آن زمان به لات یا لوطی مشهور بودند. او در سال ۱۳۳۲ از موافقین دودمان شاهنشاهی پهلوی در کودتای ۲۸ مرداد بود که بعداً به مخالفت با شاه برخاست و پس از گذراندن مدتی در زندان، در سال ۱۳۴۲ تیرباران شد.حالا قرار است نمایش «طیب» به مقاطع گوناگون زندگی این شخصیت بپردازد.نمایش «طیب» از سیزدهم تیر ماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد سمندریان اجراهای خود را آغاز می‌کند.

 

 مازیار لرستانی:‌ «پسر انسان» شرح حال امثال من است

 مازیار لرستانی در مراسم برای رونمایی از فیلم «پسر انسان» گفت: این فیلم شرح حالی از آن چیزی است که بر کسانی مانند من گذشته و می‌گذرد.به گزارش دنیای زنان به نقل از روابط عمومی پروژه، مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و تهیه‌کنندگی مشترک سپیده میرحسینی و وحید دلیلی شامگاه سوم تیر 1402 در پردیس سینمایی چارسو با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

مازیار لرستانی بازیگر این فیلم در سخنانی بیان کرد:  فیلم «پسر انسان» شرح حالی از آن چیزی است که بر کسانی مانند من گذشته است و می‌گذرد. امیدوارم اکران این فیلم جریان ادامه داری باشد و کمک کند تا فیلم‌هایی از این دست ساخته شوند، دیگران هم بتوانند حرف بزنند و قصه‌های خودشان را روایت کنند. او ادامه داد: امیدوارم تهیه‌کننده فیلم «پسر انسان» با اکران شدن این فیلم دلگرم شود و بازهم در سینمای ایران سرمایه‌گذاری کند. من فکر می‌کنم دیگر ساخت فیلم‌هایی با داستان عاشقانه کفایت نمی‌کند، ما امروز نیاز داریم انسان را از منظر دیگری در سینما ببینیم.  سپیده میرحسینی نیز پیش از نمایش این فیلم گفت: جای این سوژه در سینمای ایران خالی بود. البته که من تنهایی این کار را انجام ندادم و گروه خوبم در ساخت این فیلم همراهم بودند که باید از آن‌ها تشکر کنم.

بیشتربخوانید:

سرتیپی : کمدی ها دیگر شانه تخم مرغی نیستند

 

 

او با تشکر از گروه سینمایی هنر و تجربه و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی که شرایط ساخت و نمایش این فیلم را فراهم کردند، تاکید کرد: به اکران رساندن یک فیلم کار بسیار سختی است. «پسر انسان» اولین فیلم سینمایی است که کارگردانی کردم و در این راه  از وحید دلیلی، سرمایه‌گذار فیلم هم تشکر می‌کنم. او نظر مرا نسبت به حضور صنعت در سینما تغییر داد، چراکه از ابتدای کار تا امروز همراه و پشتیبان من بوده است. 

 وحید دلیلی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم «پسر انسان» هم با اشاره به اهمیت حضور صنعت در سینما گفت: امیدوار هستم که بتوانم با توجه به علم مدیریتی که در طول ۲۰ سال گذشته در فعالیت‌های خودم به دست آوردم، حضور موثری در صنعت سینما داشته باشم. به این دلیل از کلمه صنعت سینما استفاده می‌کنم که هرچند به بخش هنری آن احترام می‌گذارم، ولی به نظرم صنعت سینمای ایران به شکل درستی تعریف نشده و جای کار بسیاری دارد. 

او با بیان اینکه قصد دارد فیلم «پسر انسان» را به صورت بین‌المللی پخش کند، گفت: سینمای ایران باهمه  مفاخر و استعدادهایی که دارد، می‌تواند حضوری قوی‌تر و پررنگتر در  فضای بین‌المللی داشته باشد و از این راه درآمدزایی کند. من نهایت سعی خودم را می‌کنم تا بخشی از آنچه را در ذهن دارم در فضای بین‌المللی فیلم «پسر انسان» به عرصه ظهور برسانم و امیدوارم که این اقدامات راه را برای سینمای هنری باز کند و کمک کند تا استعدادهای هنری ما بیشتر بدرخشند. 

مهدی صابری، روانپزشک و عضو سازمان پزشکی قانونی هم با اشاره به قصه و شخصیت اصلی فیلم پسر انسان گفت: من نزدیک به ۳۰ سال است که با آدم‌هایی شبیه به آذر، شخصیت اصلی فیلم «پسر انسان» روبه‌رو می‌شوم که از نظر هویت جنسی با وضعیت متفاوتی مواجه هستند. با این حال به جرات می‌گویم قصه این فیلم برایم جذابیت داشت. 

 

برچسب ها: سینمای ایران، فیلم سینمایی، فیلم ایرانی، منافقین، مازیار لرستانی تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز