Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:59

17
دی
فوت و فن پخت حرفه ای مربا خانگی

فوت و فن پخت حرفه ای مربا خانگی

تهیه مربا‌های خانگی مزایای بسیاری دارد.؛ اما برای پخت مربا باید چند نکته را رعایت کنید.

با تهیه مرباهای خانگی  شما می توانید مقدار قند اضافه شده به میوه را کنترل کنید و مطمئن هستید که هیچ ماده افزودنی در آن وجود ندارد و مهم تر از همه، شما می دانید که مربایتان از میوه تهیه شده است.اما برای پخت مربا باید چند نکته را رعایت کنید:

شیشه‌های استریلیزه
از ظرف خود باید کاملا اطمینان داشته باشید که طول عمر خوبی دارد. برای انجام این کار، ظرف‌های شیشه‌ای را دست کم ۱۰ دقیقه در آب جوش خیس کنید. بگذارید ظرف‌ها خنک شود. سپس می‌توانید شیشه‌ها را با یک چنگال یا وسیله‌ای دیگر بردارید (همچنین برای جلوگیری از آلودگی مجدد استریل می‌شود). بطری‌های شیشه‌ای را روی یک حوله تمیز بگذارید به همین ترتیب برای در‌ها نیز همین کار را انجام دهید. پس از پوست کندن، میوه‌ها را در آب سرد بشویید و سپس به قطعات کوچک ببرید تا برای پخت آماده شوند. شما همچنین باید بخش‌هایی را که خراب یا آسیب دیده اند بردارید. درباره دانه ها، نیازی برای برداشتن آن‌ها نیست.

برای نرم شدن دانه سیب، مرکبات یا توت، آن‌ها را فریز کنید، سپس آن‌ها را برای تهیه مربا بردارید؛ این مرحله دانه‌ها را می‌شکند و آن‌ها را کمتر سفت و سخت می‌کند. در این صورت شما کمتر متوجه سختی آن‌ها می‌شوید.

بهترین ظرف برای پخت مربا
تجربه ثابت کرده است که ظرف مد نظر برای پخت مربا مهم است و انواع مربا‌ها را به جز مربای به که باید داخل ظرف مسی پخته شود باید داخل ظرف لعابی یا تفلون درست کرد. در صورتی که شکر تمیز نیست و رنگ آن زرد است، می‌توانید برای هر یک کیلوگرم شکر، یک عدد سفیده تخم مرغ را که با چنگال خوب هم زده اید، به شربت در حال جوش اضافه و از صافی ظریف رد کنید تا رنگ آن سفید و شفاف شود. برای هم زدن و ریختن مربا در ظروف دیگر، بهتر است از قاشق چوبی یا استیل استفاده کنید. این قاشق حتماً باید تمیز و خشک باشد، زیرا در غیر این صورت مربا کپک خواهد زد.

منبع: خراسان

بیشتر بخوانید:

مربای سیب و هویج + طرز تهیه

طرز تهیه مربای زردک به ۲ روش

علت شکرک زدن مربا چیست؟

برچسب ها: مربا، دلیل شکرک زدن مربا، دلیل کپک زدن مربا، مربا خانگی، اندازه شکرمربا تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز