Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:47

4
اسفند
گوشت داغ

گوشت داغ

چربی‌های روشن را شسته و ریز خرد کنید. آن‌ها را در قابلمه‌ای روی حرارت قرار دهید تا روغن پس دهد و طلایی و جزغاله شود. سپس جزغاله‌های طلایی را با کف‌گیر خارج کرده و گوشت‌هایی را که نمک زده‌اید در روغن حاصل سرخ کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

چربی روشن ران گوسفند...............300 گرم

گوشت ران گوسفند به تکه‌های مساوی خرد شده.................750 گرم

نمک..................به مقدار لازم

آب...............3 پیمانه

نان.................به مقدار لازم

بیشتربخوانید:

 

روش‌تهیه

چربی‌های روشن را شسته و ریز خرد کنید. آن‌ها را در قابلمه‌ای روی حرارت قرار دهید تا روغن پس دهد و طلایی و جزغاله شود. سپس جزغاله‌های طلایی را با کف‌گیر خارج کرده و گوشت‌هایی را که نمک زده‌اید در روغن حاصل سرخ کنید. بعد از سرخ شدن گوشت ها 3 پیمانه آب اضافه نموده و بگذارید گوشت‌ها پخته و به روغن بیافتد. سپس جزغاله‌ها را هم اضافه کرده و تا موقع سرو روی حرارت قرار دهید. نان‌ها را به اندازه مساوی برش داده و با روغن غذا که کاملاً داغ است چرب نموده، در بشقاب قرار دهید. در آخرگوشت‌ها را روی نان چرب بکشید. برای تهیه گوشت داغ معمولاً از گوسفند‌های پروار استفاده می‌کنند. گوشت‌داغ معمولاً در سرمای زمستان مصرف می‌شود و رسم بر این است که ابتدا مهمان‌ها با نان چرب داغ پذیرایی شده و سپس به تناول گوشت داغ می‌پردازند.

منبع : شور و شیرین

بیشتربخوانید:

طرز تهیه شامی کباب؛ خوشمزه و مجلسی

جوجه کباب لبنانی

اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

 

 

برچسب ها: ادویه، کباب، گوشت، طرز تهیه کباب، گوشت گوسفند، دنبه تعداد بازديد: 903 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز