Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 27 مهر 1403 - 07:41

21
تیر
تخم‌مرغ‌های رنگی سفره هفت‌سین

تخم‌مرغ‌های رنگی سفره هفت‌سین

قرار است اینجا دوباره یک تجربه دلچسب از رنگ کردن تخم‌مرغ برای جشن عید نوروز امسال داشته باشیم. این بار می‌خواهیم با روغن و آب این کار را انجام دهیم. بچه‌ها، عاشق تخم‌مرغ رنگی‌های سفره هفت‌سین هستند.

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌

azameslamimajd2008@yahoo.com

 

تحریریه زندگی آنلاین : قرار است اینجا دوباره یک تجربه دلچسب از رنگ کردن تخم‌مرغ برای جشن عید نوروز امسال داشته باشیم. این بار می‌خواهیم با روغن و آب این کار را انجام دهیم. بچه‌ها، عاشق تخم‌مرغ رنگی‌های سفره هفت‌سین هستند. تخم‌مرغ‌های خوشرنگ و خالدار ما آنقدر راحت و آسان درست می‌شوند که احتمالا از خواندن وسایل مورد نیاز برای انجام کار، تعجب خواهید کرد.

 

وسایل مورد نیاز

تخم‌مرغ آب‌پز شده

روغن (کانولا، سبزیجات و یا روغن زیتون)

رنگ غذا

شما به چند عدد کاسه و چند تا رنگ غذا نیاز دارید (برای ایجاد تنوع رنگی بیشتر). به خاطر داشته باشید که از ترکیب‌های اصلی، می‌توانید رنگ‌های فرعی بسازید. مثلا قرمز + آبی = بنفش.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت کفش نوزاد

 

 

 

روش کار

ابتدا در هر کدام از کاسه‌ها به اندازه یک سوم فنجان، آب بریزید (بسته به حجم فنجان و حجم کاسه‌ها). مقدار آب داخل کاسه باید به قدری باشد که دو سوم اندازه تخم‌مرغ‌ها را پوشش دهد. در هر یک از کاسه‌ها، حدود 8 – 6 قطره رنگ غذا بچکانید. حالا به هر کدام از آنها یک قاشق غذا خوری روغن اضافه کنید. بله، روغن روی سطح آب قرار می‌گیرد. حالا با قاشق هر یک از تخم‌مرغ‌های آب‌پز شده را داخل یک کاسه قرار دهید. بگذارید که ده دقیقه در همان حالت بمانند. در این مدت زمان رنگ سطح تخم‌مرغ‌ها، تیره‌تر می‌شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را بغلتانید و بگذارید که ده دقیقه دیگر هم بگذرد. با حوصله و با قاشق تخم‌مرغ‌ها را از کاسه‌ها بیرون در آورید و آنها را با فاصله از هم روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید. بگذارید که سطح‌شان خشک شود. سپس با دستمال روی سطح تخم‌مرغ‌ها بکشید تا روغن اضافی روی آنها را بردارید. تخم‌مرغ‌های زیبای شما آماده شده‌اند و می‌توانند طراوت سفره هفت‌سین شما را دو چندان کنند.

بیشتربخوانید:

نشانک کتاب با جیب

تعداد بازديد: 53 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز