Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:44

27
آبان
24 روش برای سامان‌دهی داخل کشوها و کمدها

24 روش برای سامان‌دهی داخل کشوها و کمدها

نظم دادن و سامان‌دهی داخل کمدها و کشوهای اتاق خواب کودک اگر با رعایت برخی اصول انجام شود، می‌تواند فضای زیادی در اختیار شما قرار دهد. این کار باعث می‌شود که هم فضای بیشتری داشته باشید و هم

به قلم :  آذین نعمتی -  کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : نظم دادن و سامان‌دهی داخل کمدها و کشوهای اتاق خواب کودک اگر با رعایت برخی اصول انجام شود، می‌تواند فضای زیادی در اختیار شما قرار دهد. این کار باعث می‌شود که هم فضای بیشتری داشته باشید و هم به لحاظ بصری نیز از مرتب بودن و زیبایی وسایل و کشوها، لذت ببرید. به این نکات توجه کنید:

 

1- کشوهای دم دست برای وسایل دم‌دستی

از کشوها و کمدهای دم‌دستی‌تر، برای قرار دادن وسایل و لباس‌های پر کاربردتر استفاده کنید. آن‌ها را که زیاد استفاده نمی‌شوند، در فضاهای دورتر از دسترس قرار دهید. به این ترتیب حتی در زمان تعویض لباس و انتخاب لباس دیگر نیز صرفه‌جویی خواهد شد و چیزی که مورد نیاز است، راحت‌تر پیدا می‌شود.

بیشتربخوانید:

ایده های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قسمت دوم )

 

 

 

 

2- لباس‌ها را از هم جدا و تفکیک کنید

برخی کشوها که پهن‌تر و مرتفع‌تر هستند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که داخل‌شان را فضا‌بندی و جداسازی کنید، مثلا یک کشو گود و پهن را به دو قسمت تقسیم کنید. یک طرفش شلوارها را قرار دهید و یک طرفش تی‌شرت‌ها. به این ترتیب باز هم انتخاب لباس راحت‌تر می‌شود. در کشوهای نوزادان نیز می‌توانید لباس‌ها را بر اساس نوع، جنس و اندازه‌شان تفکیک کنید.

 

3- جایگاه مخصوص لباس‌ها و وسایل کوچک‌تر

وسایل و لباس‌های کوچک‌تر در میان لباس‌ها و وسایل بزرگ‌تر گم می‌شوند و پیدا کردن‌شان سخت می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از یک باکس یا جعبه که خودش تقسیم‌بندی شده است، استفاده کنید. آن را داخل کشو قرار دهید و وسایل ریز کودک را در فضاهای کوچک آن قرار دهید. علاوه بر نظم و ظاهر مرتب کشو، پیدا کردن وسیله مورد نیاز بسیار راحت می‌شود.

 

4- تقسیم‌بندی و نظم کشوها بر اساس رنگ‌بندی

می‌توانید بر اساس رنگ‌بندی نیز تقسیمات داخل کمدی و کشویی داشته باشید. این کار زیبایی زیادی به داخل کمدها و کشوها می‌دهد، مثلا رنگ لباس‌های آبی یک طرف و رنگ لباس‌های سفید طرف دیگر.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

5- رول کردن لباس‌ها

تا کردن لباس‌های کودکان به شیوه رول کردن، ایده بسیار خوبی است. هم مرتب می‌مانند و کمتر چروک می‌شوند و هم برای بیرون کشیدن یک لباس، تمام لباس‌ها به چشم دیده می‌شوند و پیدا کردن لباس مورد نظر آسان می‌شود.

 

6- استفاده از برچسب برای تفکیک لباس‌ها

یک برچسب ساده به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تمام وسایل و لباس‌ها را سامان‌دهی کنید. مثلا یک بخش را برای حوله‌ها، یک بخش را برای پیراهن‌ها و جوراب‌ها و ... مشخص می‌کنید و با چسباندن برچسب جای آنها را برای همیشه ثابت می‌کنید: به این ترتیب کشوها بسیار مرتب می‌شوند و از تماشای نظم‌شان لذت می‌برید.

7- تقسیم‌کننده‌های آماده

بعضی از تقسیم‌کننده‌های آماده کشو نیز در بازار و مراکز فروش موجود هستند که اتفاقا قابل‌تنظیم هم می‌باشند. اندازه‌ها را می‌توانید با توجه به بزرگ‌تر شدن فرزندتان و بالاتر رفتن سایز لباس‌هایش تغییر دهید.

 

8- قرار دادن کشویی داخل کمد

جای دادن یک کمد کشویی داخل یک کمد بزرگ‌تر دیگر نیز مزیت‌هایی دارد، مثلا باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود.

به این ترتیب هم تمام لباس‌ها دم‌دست و مرتب هستند و هم کودک شما در اتاقش فضای کافی برای بازی دارد.

بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

9- استفاده از باکس و جعبه در قفسه‌ها

به این تصویر نگاه کنید. برای جا‌دار‌تر شدن کمدها و مرتب کردن و نظم دادن به لباس‌ها از باکس‌ها و جعبه‌های زیبا استفاده شده است. در هر طبقه شکل و رنگ یکسانی برای جعبه‌ها در نظر گرفته شده است که این مورد خودش به نظم بیشتر داخل کمد کمک می‌کند. در ضمن باکس‌ها را می‌توانید بنا به وسایل ریز و درشتی که داخل‌شان قرار می‌گیرند، تهیه و انتخاب کنید. به این ترتیب داخل کمد اتاق فرزندتان در هر زمان و شرایطی مرتب و منظم است.

 

10- استفاده از سبد تعویض پوشک

اگر فضای کمی در اختیار دارید و تمام کشوها را از لباس و سایر وسایل کودک پُر کرده‌اید، می‌توانید یک سبد کوچک تعویض پوشک و پد، روی میز کشویی استفاده کنید و کرم و سایر وسایل مورد نیاز تعویض پوشک را در آن قرار دهید. به این ترتیب هم فضای مناسب برای تعویض پوشک دارید و هم وسایل مورد نیازش همواره دم‌دست‌تان است. سبد کوچک به اتاق نظم بیشتری می‌دهد.

 

11- چراغ رومیزی

برای تعویض پوشک در شب، نیاز به یک چراغ و لامپ رومیزی خواهید داشت. از یک لامپ کم وات استفاده کنید تا هم نور کافی داشته باشید و هم روشنایی مناسب آن باعث بر هم خوردن خواب‌تان نشود.

 

12- وسایل روزمره را روی میز و دم‌دست قرار دهید

به سطح رویی این کشویی دقت کنید؛ یک سبد پارچه‌ای زیبا و کوچک که در آن برخی وسایل ضروری روزمره را جای داده‌اید. چیزهایی مانند پستانک اضافی، برس کودک، پماد و ... را داخل آن قرار دهید.

13- افزایش فضا با کمدهای دو قلو

کشوها و کمدهای دو تایی نیز از انتخاب‌های خوب و عاقلانه برای منظم شدن اتاق و افزایش فضای کافی برای ذخیره‌سازی لباس‌ها و سایر وسایل است. روی سطح میز یا کشویی دو تایی (دو قلو) چراغ رومیزی، سبد وسایل و وسایل روزمره قرار دارد.

 

14- اضافه کردن وسایل غیرتزئینی ضروری

وسایل ضروری را که در محل مناسب خودشان قرار دادید، نوبت به اضافات و وسایل تزئینی می‌رسد. گاهی لازم است که با کمک لوازم جانبی حال و هوای تازه‌ای به اتاق ببخشید. یک تابلوی عکس، چند گلدان و ... می‌توانند زحمت این کار را برای شما بکشند.

 

15- ریختن اسباب‌بازی‌ها داخل سبد دکوری

حالا که حرف از وسایل تزئینی و دکوری زده شد، چطور است که اسباب‌بازی‌ها را داخل یک سبد شکیل و دکوری بریزید. این کار جنبه تزئینی به کمد و کشویی اتاق می‌دهد. سبد خالی کارایی ندارد، اما اگر داخل سبد چیزی قرار دهید، علاوه بر زیبایی، کاربردی هم می‌شود.

 

16- استفاده از چوب خیزران

طراحان دکوراسیون گاهی از برخی وسایل، استفاده‌های مختلف می‌کنند، مثلا این سبد تخت و پهن هم می‌تواند فضای مناسبی برای تعویض پوشک باشد و هم در داخل آن برخی وسایل ضروری و دم‌دستی را قرار دهید. در ضمن ترکیب رنگی و متریال آن با یکی دو تا وسیله دیگر که سِت شود، زیبایی دو چندان به اتاق می‌بخشد.

 

17- وسایل ضروری را می‌توانید روی میز کشویی قرار دهید

یک کمد کشویی بزرگ در وسط دیوار قرار دارد. کشوهای بالایی برای قرار دادن وسایل ضروری هستند. کشوها عمق کافی دارند و به راحتی می‌توان لباس و حتی حوله‌ها را تا زد و در کشو قرار داد. علاوه بر آن چند گلدان تزئینی، یک جعبه یا باکس دکوری، آیینه و دو طبقه شلف بالای کشو، به فضای اتاق اضافه شده‌اند تا دکوراسیون زیباتری ایجاد کنند. از سطح میز می‌توانید برای قرار دادن وسایل ضروری کودک استفاده کنید.

 

18- فضاهای بزرگ

یک کمد چوبی به رنگ قهوه‌ای که می‌تواند یک طرف اتاق کودک را پُر کند، البته این اتاق فضای اضافی برای وسایل کودک دارد و طراح آن سعی کرده از دیوارها و سطح بالایی میز کشویی برای تزئین بیشتر اتاق استفاده کند.

 

19- در دیدرس دیگران

طراحی این اتاق سبک اسکاندیناوی دارد. روی میز کشویی، فضای مخصوص تعویض پوشک قرار دارد. کمد و کشویی در موقعیتی هستند که فضای مربوط به تختخواب کودک از دید پدر و مادر پنهان نیست. نوزادان و کودکان خردسال در هفته‌های اول تولدشان با دیدن والدین احساس راحتی می‌کنند. کشوها عمیق هستند و می‌توانند وسایل بزرگ‌تر را به راحتی در خود جای دهند.

 

20- یک کمد مدل قدیمی به جای میز کشو

در این اتاق کودک، یک کمد که بیشتر جنبه تزئینی دارد، به کار رفته است. این کمد نیز می‌تواند محل مناسبی برای جای دادن اسباب‌بازی‌ها و حتی لباس‌های کودک باشد.

کنار کمد، باکسی حصیری است که می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن اسباب‌بازی‌های اضافی کودک باشد.

روی سطح کمد هم پد تعویض پوشک و برخی از وسایل مورد نیاز و روزمره کودک قرار دارند.

 

21- پوشک‌ها را دم‌دست قرار دهید

در قسمت بالایی میز کشویی، پوشک‌های کودک را قرار دهید تا برای تعویض پوشک، همواره دم‌دست‌تان باشند. در ضمن نگهداری پوشک به تعداد بالا، شما را از نگرانی تمام شدن یک‌باره آن نجات می‌دهد.

 

22- روش‌های درست تا زدن را تمرین کنید

درست تا زدن لباس‌ها باعث می‌شود که هم فضای کمتری را داخل کشوها اشغال کنند و هم همیشه مرتب و منظم باشند.

 

23- استفاده از تقسیم‌کننده‌ها را فراموش نکنید

حتما از تقسیم‌کننده‌ها استفاده کنید تا داخل کشوهای لباس همواره مرتب باشند.

 

24- کشوهای دو قلو

کشوهای تفکیک شده که از وسط به دو قسمت تقسیم شده‌اند (مثل آنکه خودشان تقسیم‌کننده داشته باشند) مناسب بچه‌های دو قلو هستند که از یک فضای واحد استفاده می‌کنند.

 

 

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، آذین نعمتی تعداد بازديد: 127 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز