Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 08:21

23
مرداد
ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قسمت دوم )

ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قسمت دوم )

چه‌ها که از مرحله نوزادی و نوپایی می‌‌گذرند، کم‌کم نیاز به حریم شخصی و یک اتاق مخصوص خودشان پیدا می‌‌کنند. کودکان وقتی به این مرحله از استقلال می‌‌رسند، خواسته‌ها و انتظارات خود را ابراز می‌‌کنند

به قلم :   آذین نعمتی _ کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : در مطلب قبلی گفته شد بچه‌ها که از مرحله نوزادی و نوپایی می‌‌گذرند، کم‌کم نیاز به حریم شخصی و یک اتاق مخصوص خودشان پیدا می‌‌کنند. کودکان وقتی به این مرحله از استقلال می‌‌رسند، خواسته‌ها و انتظارات خود را ابراز می‌‌کنند و در مورد اتاق خواب خود و ایده‌ها و طرح‌های بهتر برای آن با شما همفکری می‌‌کنند. در این مرحله از رشد کودک، لازم است که والدین نیز به آرای آنها اهمیت دهند و در مورد مسائل مربوط به آنها حتما نظرشان را جویا شوند. اکنون به ادامه مقاله توجه بفرمایید.

بیشتربخوانید:

پیشنهاد ویژه برای دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

1- یک اتاق ابری دلبر

 در این اتاق ابری تاریکی دیده نمی‌شود. دیوارها و سقف به طور کامل با الگوهای ابری طراحی شده‌اند و با سبک نورپردازی متمایزش، نور ملایمی در سرتاسر اتاق پخش است. رشته‌های نوری که در میان ابرها به کار رفته، به دیوارها و سقف اتاق، جلوه‌ای زیبا داده است. رنگ غالب اتاق طوسی روشن است که با رنگین‌های شاد ترکیبی (رنگین کمانی) در پنل پشت تخت و کوسن‌های کنار پنجره، اتاق را منحصر به فرد کرده است.

 

2- جدا کننده دو قلوها

 طراحی این اتاق علاوه بر اتاق دو قلوها، برای طراحی اتاق خواهر و برادرهایی که در یک اتاق مشترک می‌خوابند، نیز کارآیی دارد. جدا کننده اتاق را می‌توان به دلخواه باز کرد یا به صورت بسته نگاه داشت. در هر طرف اتاق شامل یک تخت دو طبقه با فضای کافی برای لباس‌ها و سایر وسایل است. فضای پایین تختخواب‌ها، کمد و کشو است و یک میز تحریر در ابعاد کوچک نیز طراحی شده است. این بخش برای مطالعه و انجام تکالیف مدرسه، فضای دلخواهی است. با این طراحی اتاق را می‌توانید به طور کامل دو قسمت کنید و از بار برخی مشکلات مربوط به اتاق مشترک بچه‌ها، بکاهید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

3- لذت زندگی در اتاق کمپ (کمپی)

 این فضا برای کودکان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. ضمن اینکه بسیار هم مدرن طراحی شده است. تم اتاق کمپ است و سایبان چادر کمپینگ، دیوارهای کوهستانی نقاشی شده، فرو رفتگی پایین تخت که به شکل چادر است و حتی کف چوبی اتاق همگی عناصری هستند که به خوبی این فضا را تداعی می‌کنند و حس زندگی کمپی به کودک می‌دهند.

 

4- منطقه دزدان دریایی

 با این اتاق خواب، یک فضای رؤیایی را به فرزندتان هدیه می‌دهید. بچه‌ها علاقه زیادی به تم‌های این چنین دارند و دزد دریایی کوچک شما لذت زیادی از این فضا خواهد برد. آسمان آبی و ابرهای سفید، رو تختی راه‌راه، استفاده از بشکه به عنوان میز پای تخت، سقف بالونی و استفاده از تیرک کشتی از سقف به کف اتاق همگی متناسب با این الگوی طراحی، انتخاب شده‌اند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

5- تاب راحت

 این اتاق خواب راحت و دنج، در واقع اتاق زیر شیروانی است، ولی فضای داخل آن با انتخاب رنگ‌های روشن و کاغذ دیواری ظریف، تا این اندازه دلچسب و زیبا شده است. قالیچه راحت و نرم، مبلمان شیک به سبک کلاسیک، بالش و پتوهای راحت و هماهنگ با فضای اتاق همگی کمک کرده‌اند که این اتاق زیر شیروانی منحصر به فرد باشد. با این همه، نکته برجسته اتاق، صندلی تاب‌دار و جذاب آن است.

 

6- سنگر و پناهگاهی امن

 پناهگاه و سنگر بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در فضا محسوب می‌شود. تختخواب‌های توکار و در کنارشان پله‌های جانبی به شکل اریب، حس امنیت را به خوبی القا می‌کنند. تختخواب بالایی حصار مناسب دارد و روبروی هر کدام از تختخواب‌ها پرده‌ای قرار گرفته تا فضا را بیشتر به سنگر و پناهگاه شبیه سازد. طراحی این اتاق مینیمالیستی است و رنگ غالب آن سفید و رنگ هلویی کمرنگ است.

بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

 

7- یک اتاق ورزشی و راحت

 نوجوان خود را با این اتاق اسپورت جذاب خوشحال کنید. قسمتی که به بالای تحت اضافه شده است، فضایی را در اختیار کودک‌تان قرار می‌دهد تا در آنجا بازی کند، کاری را انجام دهد و یا هر وقت که دلش خواست بخوابد. کیسه بوکس، طناب کوهنوردی و حلقه بسکتبال که متناسب با رنگ کف اتاق است، همگی از آیتم‌هایی هستند که این فضا را ورزشی‌تر کرده‌اند. کودکی که اوقاتش را در این اتاق می‌گذراند، احتمالاً تمام روز پر از شور و انرژی خواهد بود.

 

8- رنگ‌های شکوفه‌ای

 دیوارهای این اتاق پر از گل و شکوفه است. پر از رنگ و طرح شگفت‌آور که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند. این اتاق باغ‌های گل زیبا را تداعی می‌کند و برای کودکان نیز پر از جذابیت و زیبایی است. با اضافه کردن یک فرش چمنی، یک سبد باغبانی و یک تختخواب خانه چادری، می‌توانید فضا را دلرباتر کنید و کودک‌تان را در تخیلاتش به باغ‌های پر گل ببرید.

 

9- با نهنگ‌ها و کوسه‌ها دوست شوید

 این اتاق کودک، یک نقاشی دیواری رنگارنگ و خیره‌کننده از نهنگ‌ها دارد. تِم و رنگ اتاق، ظاهری خنک داشته و حال و هوای قطب شمال را دارد. سایبان سفید یخی، بالش‌های ستاره‌ای، خرس قطبی، نردبان طنابی و ... در تناسب با یکدیگر، فضای اتاق را به تم مورد نظر نزدیک کرده‌اند.

 

10- پاستیلی مدرن

 ببینید که این اتاق چقدر شیک و جذاب است. چه استفاده خوبی از رنگ طوسی و صورتی شده است. حال و هوای اتاق خنک و فضا کاملاً مدرن است. دیوارهای روشن و تمیز، کفپوش چوبی با طرح متفاوت و بدون استفاده از قالیچه، کمد دیواری توکار، یک پنجره با شیشه‌ای عریض برای ورود نور کافی و بیشتر از همه ابرهای مشبک طوسی که از سقف اتاق آویزان هستند، همگی این فضا را جذاب و به طور عجیبی خواستنی کرده‌اند.

 

11- کمدهای خلاقانه

 طرح این کمدها هم خلاقانه است و هم جسورانه. برای کودکان این گونه طرح‌ها بسیار سرگرم‌کننده و الهام‌بخش هستند. دستگیره‌های کمدها در بخش پایینی‌شان قرار دارند که باز و بسته کردن را برای کودکان خردسال راحت‌تر کنند. طرح‌های چاپی روی کمدها را می‌توانید مطابق علاقه‌مندی فرزند خود، متفاوت انتخاب کنید.

 

12- یک اتاق رؤیایی

 اغلب بچه‌ها از تاریکی زیاد می‌ترسند و شب‌ها چراغ اتاق خود را روشن نگه می‌دارند. با افزودن چند رشته نور به اتاق، هم فضا را برای او رؤیایی کنید و هم مشکل تاریکی اتاق را برطرف کنید. با اضافه کردن چند عکس به ریسه‌های نور با کمک گیره‌های کوچک، به جذابیت فضا اضافه کنید.

 

13- رنگ‌های قدیمی و کلاسیک

 برخی از اتاق‌ها، حال و هوای قدیمی دارند. یک ترکیب خوب از رنگ‌های روشن و خیره‌کننده را در این اتاق مشاهده می‌کنید. پرده نارنجی روشن، میز پا تختی زرد، قالیچه زرد و طوسی، کاغذ دیواری طرح‌دار (طرح کلاسیک)، کف چوبی براق، سقف سفید، آباژور کلاسیک و ... همگی ظاهر اتاق را قدیمی و جذاب کرده‌اند.

 

14- تخت توکار مدل طاقچه‌ای

 من هم عاشق این فضای دنج شدم. راحت، امن و قابل ستایش؛ یک فضای خصوصی برای کودک‌تان که هم به او احساس امنیت می‌دهد و هم بسیار سرگرمش می‌کند. می‌توانید در یکی از دیوارهای اتاق او، این کار را انجام دهید و از قسمت‌های دیگر دیوار نیز به عنوان کمد دیواری استفاده کنید.

 

15- یک اتاق در اعماق آب‌ها

 طراحی این اتاق شگفت‌انگیز است. تِم زیر دریا و کف اقیانوس‌ها را دارد. ما با یک اتاق زیر شیروانی این کار را انجام دادیم و دیوارها را با این‌تِم نقاشی کردیم. تخت بزرگ و راحتی را در گوشه اتاق تعبیه کردیم و از فضای بالای تخت نیز استفاده کردیم. راه پله منحنی نیز گیرایی اتاق را بیشتر کرد. کفپوش چوبی کف اتاق نیز کاملاً متناسب با فضا است.

 

16- خانه مدرسه

 این اتاق مدل مدرسه و کلاس‌های درس طراحی شده است. شاید همین طراحی کودک شما را تشویق به بیشتر خواندن و بیشتر دانستن کند. یک گوشه دنج و راحت با پنجره‌ای مناسب، میزی کوچک و قفسه‌های کتاب همگی این فضا را جذاب و مدرسه‌ای کرده‌اند.

ادامه دارد...

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، اتاق خواب کودک، طراحی داخلی، کاغذ دیواری، اتاق خواب، فنگ شویی، پرده اتاق خواب، اکسسوری، سرویس خواب، آذین نعمتی تعداد بازديد: 145 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز