Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:55

30
دی
کودکان را با این جملات بیدار کنید

کودکان را با این جملات بیدار کنید

وقت گذاشتن والدین برای از بستر بلند شدن کودکان و نوجوانان بسیار موثر است. در این زمان کودک نیاز به فرصت دارد و خواب‌آلوده است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از گروه سلامت فارس، دکتر مهدیه صالحی، روانپزشک گفت: وقت گذاشتن والدین برای از بستر بلند شدن کودکان و نوجوانان بسیار موثر است. در این زمان کودک نیاز به فرصت دارد و خواب‌آلوده است. بیدار کردن کودک به حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت نیاز دارد. استفاده از کلماتی مانند: سلام، صبح‌بخیر عزیزم، بیدار شو، همراه با نوازش، تشویق و ترغیب، از راه‌های بیدار کردن خوشایند کودک محسوب می‌شود. کنار زدن پرده‌ها برای ورود نور آفتاب به اتاق، از دیگر راه‌های هوشیار کردن کودک یا نوجوان است. در کودکان بزرگ‌تر تهیه ساعت زنگ‌دار، باعث ایجاد حس مسئولیت بیدار شدن در او می‌شود، البته این حس به یکباره ایجاد نخواهد شد و به مرور شکل می‌گیرد. والدین گاهی به اندازه‌ای از کودکان حمایت می‌کنند که کودک عواقب کوتاهی‌های کار خود را نمی‌پذیرد، گاهی باید به کودک و نوجوان اجازه داد تا چند بار با عواقب کارهای خود مواجه شود و مسئولیت آن را بپذیرد. به والدین توصیه می‌شود از جدول تشویق استفاده کنند، خصوصیات خوب کودک را با کلام اظهار کنند؛ مانند چقدر خوب است که زود بلند شدی، یا، چه خوب است که بلند سلام می‌کنی! در این بین هدیه‌های معنوی بسیار ارزشمند است، مانند: آغوش گرفتن کودک، پارک بردن کودک، البته هدیه‌های مادی با فاصله‌های دورتر نیز می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. گاهی کودک قشقرق راه می‌اندازد و درخواست می‌کند که به مدرسه نرود، والدین به هیچ وجه نباید موافقت کنند، زیرا باعث عادت می‌شود و این کار را تکرار می‌کنند.

بیشتربخوانید:

10روش برای اینکه عزت نفس دختر نوجوان تان را بالا ببرید

نسخه‌ تــقــویت اعتماد بــه نـفس کودکان ( بخش اول )

نسخه‌ تــقــویت اعتماد بــه نـفس کودکان ( قسمت دوم )

 

 

 

برچسب ها: کودک، حمایت، سلامت روان، روانشناسی کودک، آرامش، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، تربیت تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز