Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 21:05

16
اردیبهشت
حفظ جایگاه پدر نسل مسئولیت‌پذیر آینده را پرورش می‌دهد

حفظ جایگاه پدر نسل مسئولیت‌پذیر آینده را پرورش می‌دهد

به واسطه فشارهای اقتصادی که امروز مردان و عنوان نان‌آوران خانواده تحمل می‌کنند، زمان، ساعت، مدت و کیفیت حضور آنان به نسبت قبل تغییر کرده است که همین امر بر کیفیت روابط و جایگاه آنان در قبال دیگران تأثیر منفی می‌گذارد

تحریریه زندگی آنلاین : سید حسن موسوی چلک؛ رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، اظهار داشت: به واسطه فشارهای اقتصادی که امروز مردان و عنوان نان‌آوران خانواده تحمل می‌کنند، زمان، ساعت، مدت و کیفیت حضور آنان به نسبت قبل تغییر کرده است که همین امر بر کیفیت روابط و جایگاه آنان در قبال دیگران تأثیر منفی می‌گذارد و عامل کمرنگ شدن یا تضعیف شدن جایگاه پدر در خانواده می‌شود.

به گزارش کودک سالم و به نقل از ایرنا، خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که اخلاق را مد‌نظر قرار می‌‌دهند، به طور حتم، مروج اخلاق در جامعه خواهند بود و چه چیزی مهم‌تر از این که بتوانیم این فضا را در جامعه تقویت کنیم. فرزندانی که در این خانواده تربیت می‌شوند، مسئولیت‌پذیر و اخلاق‌مدار هستند و تحت هر شرایطی حرمت‌ها را حفظ می‌کنند و نسبت به اطرافیان بی‌تفاوت نیستند؛ نکته مهمی که باید به آن توجه داشت و اهمیت قائل شد، زیرا سلامت روان جامعه را به دنبال دارد.

موسوی چلک درباره ارتباط و تأثیر سلامت روان بر سلامت جسم پدر خانواده، خاطرنشان کرد: وقتی حرمت کسی حفظ می‌شود، سلامت روان او تضمین می‌شود که این آرامش روانی بر سلامت جسم و ایفای نقش‌های او و نوع نگاهش به آینده هم بی‌تأثیر نیست. در مورد پدر خانواده هم این چرخه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است.

بیشتربخوانید:

محکم کردن رابطه بین پدر و دختر

سلامت روانی کودکان در گرو محبت والدین

چگونه رابطه دوستی میان فرزندان ایجاد کنیم؟

 

 

 

برچسب ها: مادر، سلامت روان، اعتماد به نفس، تربیت فرزند، پدر، روابط عاطفی، مسئولیت پذیری تعداد بازديد: 245 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز