Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:29

8
آذر
بروز ترس‌های غیر واقعی در کودکان در صورت تماشای کارتون‌های ترسناک

بروز ترس‌های غیر واقعی در کودکان در صورت تماشای کارتون‌های ترسناک

کارتون‌ها یا فیلم‌های تخیلی برای پرورش تخیل کودکان می‌توانند بسیار مفید و مؤثر باشند، اما اگر همین فیلم‌ها از تخیلات منفی یا ترسناک استفاده کرده باشند

تحریریه زندگی آنلاین : فاطمه خادملو جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی با‌شگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کارتون‌ها یا فیلم‌های تخیلی برای پرورش تخیل کودکان می‌توانند بسیار مفید و مؤثر باشند، اما اگر همین فیلم‌ها از تخیلات منفی یا ترسناک استفاده کرده باشند می‌توانند تأثیر مخربی بر کودک و نوجوان بگذارند؛ به همان میزان که تخیل مثبت و سازنده می‌تواند بر رشد خلاقیت و تفکر کودک و نوجوان اثر تکاملی و روبه رشدی داشته باشد، تخیل منفی و باورهای ناسازگار با عواطف انسانی نیز می‌تواند تأثیر روبه زوال و منفی بگذارد. از این رو، توجه به نوع کارتون یا فیلم‌هایی که کودکان و نوجوانان انتخاب می‌کنند و یا والدین برای آنان انتخاب می‌کنند، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این انتخاب‌ها می‌توانند بر افکار اولیه، باورهای بنیادی و در آینده، رفتارهای کودک و نوجوانمان مؤثر باشند و چه بسا لایه‌های پنهانی را در روان فرزندمان شکل دهند که امکان تغییر آن بسیار سخت و یا گاه غیرممکن باشد. کارتون‌های ترسناکی که کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند ترس‌های غیرواقعی و بدنبال آن اضطراب‌های غیرواقعی را در روان آن‌ها شکل می‌دهند که اثرات آن بر شخصیت فرد در سال‌های آینده زندگی‌اش بروز می‌یابد.

 

بیشتربخوانید:

راهکار‌های کنترل اضطراب کودکان در بحران

درمان ترس کودک

 

 

برچسب ها: ترس، اضطراب، ترس در کودکان، درمان ترس در کودکان تعداد بازديد: 314 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز