Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:00

15
مهر
اگر کودک‌مان به کرونا مبتلا شود چه باید بکنیم؟

اگر کودک‌مان به کرونا مبتلا شود چه باید بکنیم؟

معمولا این ویروس باعث ایجاد بیماری خفیف‌تری در کودکان می‌شود، اگرچه برخی از کودکان بسیار مریض شده‌اند. بسیاری از والدین می‌خواهند بدانند که اگر فرزندشان مریض شود چه باید بکنند.

دکتر / مهندس فریال عسگری

پزشک/ مهندس علوم و صنایع غذایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : موارد بسیار کمتری از ویروس کرونا

(COVID-19) در کودکان نسبت به بزرگسالان گزارش شده است. معمولا این ویروس باعث ایجاد بیماری خفیف‌تری در کودکان می‌شود، اگرچه برخی از کودکان بسیار مریض شده‌اند. بسیاری از والدین می‌خواهند بدانند که اگر فرزندشان مریض شود چه باید بکنند. آنچه باید بدانید:

 

علائم و نشانه‌های ویروس کرونا (COVID-19) چیست؟

COVID-19 می‌تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند، از جمله: تب، سرفه‌کردن، مشکل در تنفس، علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، احتقان یا آبریزش بینی، لرز، درد عضلانی، سردرد، از دست دادن چشایی یا بویایی، تهوع یا استفراغ، اسهال، خستگی

برخی از کودکان علائم ناشی از التهاب را در سراسر بدن دارند که گاهی اوقات تا چند هفته پس از آلوده شدن به ویروس ادامه می‌یابد. این سندرم التهابی سیستمیک در کودکان (MIS-C) نامیده می‌شود. پزشکان در حال تلاش برای یافتن ارتباط این علائم با عفونت کرونا هستند.

 

علائم  MIS-Cمی‌تواند شامل موارد زیر باشد

تب، شکم درد، استفراغ یا اسهال، گردن درد، بثورات پوستی، چشم‌های قرمز، احساس خستگی شدید، لب‌های قرمز و ترک خورده، ورم دست یا پا، غدد لنفاوی متورم

 کودکانی که علائم شدید MIS-C دارند ممکن است دچار مشکلات تنفسی، درد یا فشار در قفسه سینه، آبی شدن لب‌ها یا صورت و گیجی شوند یا برای بیدار ماندن مشکل پیدا کنند. اکثر کودکان مبتلا به MIS-C پس از بستری شدن در بیمارستان و گاهی اوقات در آی‌سی‌یو یا بخش مراقبت‌های ویژه بهتر می‌شوند.

 

اگر فرزندم علائم داشته باشد، باید چه کار کنم؟

اگر کودک شما تب، سرفه، مشکل تنفسی، گلو درد، شکم درد، استفراغ، اسهال، بثورات و کهیر و سرگیجه دارد یا به طور کلی حالش خوب نیست، با پزشک تماس بگیرید. اگر فرزند شما در نزدیکی فرد مبتلا به کرونا ویروس بوده یا در منطقه‌ای بوده است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند، حتما به پزشک اطلاع دهید. در مورد اینکه آیا فرزند شما هم نیاز به تست کرونا دارد سوال کنید. پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که فرزند شما:

 می‌تواند با قرنطینه در خانه درمان شود،

 باید برای ویزیت حضوری بیاید،

 یا می‌تواند ویزیت از راه دور داشته باشد.

در ویزیت از راه دور یا ویزیت ویدئویی، یک مراقب بهداشت می‌تواند فرزندتان را در خانه در حالی که شما در کنارش هستید، به صورت ویدئویی مشاهده کند. در این صورت حتی‌المقدور، مراقب سلامتی را انتخاب کنید که مراقبت از کودکان را می‌داند. اگر پزشک فکر می‌کند فرزند شما به مراقبت اورژانسی نیاز دارد، شما را راهنمایی می‌کند که کجا بروید. در صورت امکان، قبل از اینکه کسی در خانواده شما بیمار شود، مراکز بهداشتی منطقه خود را بررسی کنید.

مراقب نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهند فرزند شما ممکن است به کمک پزشکی بیشتری نیاز داشته باشد.

 بیشتر بخوانید:

توصیه‌های مهم کرونایی برای زنان باردار در دوران قرنطینه

مادران باردار در شرایط کرونایی چگونه مراقب خود باشند؟

آیا زدن واکسن کودکان در زمان شیوع کرونا برای آن‌ها خطر دارد؟

 

 

 

 در این صورت فرزند خود را به اورژانس ببرید

 اگر کودک به نظر شما بسیار مریض است.

 اگر مشکلات تنفسی دارد به دنبال عضلاتی باشید که بین دنده‌ها کشیده می‌شوند یا سوراخ‌های بینی با هر نفس بیرون می‌کشند.

 اگر گیج یا بسیار خواب‌آلود است.

 اگر درد قفسه سینه دارد

 اگر دارای پوست سرد، عرق‌کرده، رنگ پریده یا لکه‌دار است.

 اگر سرگیجه یا شکم درد شدید دارد.

 اگر فرزند شما برای تنفس مشکل دارد، برای نفس کشیدن یا صحبت کردن بیش از حد نفس می‌کشد یا آبی می‌شود یا بیهوش شده است، حتما با 115 تماس بگیرید.

 

اگر فرزندم علائم داشته باشد، چگونه می‌توانم خانواده خود را ایمن نگه دارم؟

 تا زمانی که با پزشک صحبت نکرده‌اید، خانواده خود را در خانه نگه دارید. اگر پزشک برای کودک تشخیص کووید دهد، همه اعضای خانواده باید در خانه بمانند تا برایشان تست انجام شود یا علائم آنها هم برطرف شود.

 افراد دیگر و حیوانات خانگی را تا جای ممکن از کودک خود دور نگه دارید.

 سعی کنید یک نفر فقط از کودک بیمار مراقبت کند تا دیگران در معرض بیماری قرار نگیرند.

 اگر فرزند شما بیش از 2 سال سن دارد و می‌تواند بدون مشکل تنفس از ماسکش استفاده کند، هنگام مراقبت در اتاق از او بخواهید ماسک بپوشد. هنگام ماسک زدن کودک او را تنها نگذارید. فرد مراقبت کننده نیز باید زمانی که با کودک بیمار در یک اتاق است از ماسک استفاده کند.

 در صورت امکان، از فرزند بیمار خود بخواهید از حمام و دستشویی جداگانه استفاده کند. اگر این امکان‌پذیر نیست، ضدعفونی دائمی فراموش نشود.

همه اعضای خانواده باید دستان خود را اغلب اوقات و به خوبی شستشو دهند. دست‌های خود را حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید.

برای تمیز کردن وسایلی که زیاد به آنها دست می‌زنید (دستگیره درها، کلیدهای روشنایی، اسباب‌بازی‌ها، کنترل از راه دور، تلفن‌ها و غیره) از پاک‌کننده‌های معمولی یا دستمال‌های خانگی استفاده کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

 بیشتربخوانید:

ویروس کرونا ؛ شیردهی مادر آلوده نوزاد را مبتلا می‌کند؟

 

 

پزشکان چگونه افراد را برای تشخیص کرونا ویروس (COVID-19) آزمایش می‌کنند؟

برای آزمایش فرد مبتلا به کرونا ویروس، پزشکان یک سواب را در بینی یا دهان فرو می‌برند، سپس آن را به آزمایشگاه می‌فرستند. اگر فرد خلط یا ترشح حلق دارد، نیز می‌توان آن را برای آزمایش ارسال کرد. برخی از مناطق تست داخل ماشین را ارائه می‌دهند، که به افراد اجازه می‌دهد در طول آزمایش در ماشین خود بمانند. در برخی از سایت‌های آزمایش، افراد می‌توانند خود را با پیروی از دستورالعمل‌های تیم مراقبت‌های بهداشتی سواب کنند. افراد همچنین می‌توانند کیت‌های مخصوصی را برای انجام آزمایش در خانه سفارش دهند. اگر فکر می‌کنید فرزند شما دارای علائم COVID-19 است، با پزشک خود یا مرکز بهداشت محل تماس بگیرید. آنها به روزترین اطلاعات تست کرونا را به شما می‌دهند.

 

کرونا (COVID-19) چگونه درمان می‌شود؟

داروی خاصی برای COVID-19 وجود ندارد. اکثر افرادی که به آن مبتلا هستند، با استراحت، مایعات و داروهای کاهش‌دهنده تب در خانه بهتر می‌شوند. برخی از افراد به شدت بیمار می‌شوند و نیاز به درمان در بیمارستان دارند.

 

دیگر چه باید بدانیم؟

واکسن COVID-19 در حال حاضر برای افراد بزرگسال در دسترس است. همه باید به محض واجد شرایط بودن، واکسینه شوند. مطالعات مختلفی در حال انجام است تا مشخص شود آیا واکسن‌ها در کودکان خردسال بی‌خطر و موثر هستند یا نه.

 بیشتر بخوانید:

بازی‌های فکری خانوادگی برای روز‌های کرونایی در خانه + تصاویر

 

برچسب ها: کودکان، واکسن، ویروس کرونا تعداد بازديد: 275 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز