Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:24

29
تیر
بیماران قلبی نباید نمک را کامل حذف کنند

بیماران قلبی نباید نمک را کامل حذف کنند

به گفته محققان بیماران قلبی هرگز نباید نمک را در رژیم غذایی خود کاملا حذف کنند زیرا ممکن است خطر ساز شود

پژوهشگران چینی در یک تحقیق جدید که نتایج عجیبی را به دنبال داشته است، نشان داده اند که حذف کامل نمک از غذا برای بیمارانی که دچار نوعی نارسایی قلبی هستند، خطر بستری در بیمارستان و مرگ را در آن ها افزایش می دهد.


محدود کردن مصرف نمک، به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی درمان نارسایی قلبی در نظر گرفته می‌شود، اما نتایج یک مطالعه پژوهشی جدید در این خصوص نشان می دهد که محدود کردن بیش از حد این چاشنی مهم غذایی، ممکن است نتایج را برای افراد مبتلا به نوع رایج این بیماری ها به ویژه در افراد جوان و همچنین رنگین پوست ها بدتر کند.

نارسایی قلبی موسوم به EF پایین که نیمی از موارد نارسایی قلبی را تشکیل می‌دهد، زمانی اتفاق می‌افتد که حفره چپ پایینی قلب یا همان بطن چپ در فاز دیاستولیک نتواند به درستی با خون پر شود. بنابراین مقدار خون کاهش یافته و به همین شکل به داخل بدن پمپاژ می شود.


در تحقیق جدید که توسط محققان دانشگاه سون یات سن چین و در تلاش برای بررسی بیشتر ارتباط بیماری قلبی فوق با مصرف نمک انجام شده است، از تجزیه و تحلیل ثانویه داده‌های 1713 فرد 50 ساله و بالاتر مبتلا به نارسایی قلبی EF پایین استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مطلوب

 



 در این مطالعه، از شرکت کنندگان پرسیده شد که به طور معمول چه مقدار نمک به پخت غذاهای اصلی مانند برنج، ماکارونی و سیب زمینی اضافه می کنند. سپس سلامت آن ها به طور متوسط و به مدت 3 سال پیگیری شد.

نتایج نشان داد شرکت‌کنندگانی که نمره نمک آشپزی آن ها بالاتر از صفر بود، نسبت به آن هایی مطلقا نمک استفاده نمی کردند، به‌طور قابل‌توجهی در معرض خطر کمتری برای رسیدن به نقطه پایان و مرگ بودند. ضمن آن که این افراد، احتمال کمتری داشت که به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شوند. 


جنسیت، سابقه قبلی بستری در بیمارستان برای نارسایی قلبی و استفاده از داروهای این بیماری، با افزایش خطرات ناشی از نتایج اندازه‌گیری شده و امتیاز نمک آشپزی مرتبط نبود.

مصرف کمتر سدیم معمولا با کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در عموم مردم و در افراد مبتلا به فشار خون بالا همراه است. این موضوع تصور می شود که احتباس مایعات و تحریک هورمون های دخیل در تنظیم فشار خون را کاهش می دهد.


اما به گفته محققان، محدود کردن مصرف نمک برای کنترل نارسایی قلبی چندان ساده نیست. چراکه ممکن است باعث انقباض حجم داخل عروقی شود که به نوبه خود باعث کاهش احتقان و نیاز به قرص های آب برای کاهش احتباس مایعات می شود.

 بر اساس این یافته ها، محدودیت بیش از حد مصرف نمک می تواند به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی EF پایین، آسیب برساند و با پیش آگهی بدتری همراه باشد. به همین دلیل، پزشکان باید در دادن این توصیه به بیماران تجدید نظر کنند.

بیشتربخوانید:

فیجوا؛ انبار ویتامین ث؛ از مقابله با عفونت تا تنظیم فشار خون

آیا مصرف روی می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند؟

روش های خانگی برای درمان فشار خون پایین

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، نمک، فشار خون، بیماری قلبی، سکته، نارسایی قلبی تعداد بازديد: 155 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز