Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 04:52

26
خرداد
پوست خوب غذای خوب می‌خواهد (1)

پوست خوب غذای خوب می‌خواهد (1)

مصرف آنتی‌اكسیدان‌ها و ویتامین‌ها یكی از موارد مهمی است كه برای حفظ سلامت پوست باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 

همه مردم دوست دارند پوستی شاداب، شفاف و جوان داشته باشند، برای همین هم شیوه‌های مختلفی را امتحان می‌كنند تا به این هدف برسند، از روش‌های مختلف تزریق و جراحی گرفته تا استفاده از كرم‌ها و ماسك‌های مخصوص پوست.

در این میان، گروهی هم بر این باورند كه با مصرف مواد غذایی خاصی می‌توان سلامت پوست را حفظ كرد و شفافیت و شادابی بیشتری به آن بخشید. خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند میوه‌ها و سبزیجات را به صورت موضعی روی پوست‌شان بگذارند تا سلامت و لطافت آن افزایش یابد. اما آیا واقعاً مصرف مواد غذایی با سلامت پوست و مو در ارتباط است؟

میترا زراتی، كارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با جام‌جم به این پرسش چنین پاسخ می‌دهد: ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی فرد و سلامت پوست و موی او وجود دارد. البته برخی از افراد تصور می‌كنند اگر به صورت موضعی به مراقبت و تغذیه پوست‌شان بپردازند بهتر است؛ این گروه پوست یا تكه‌های میوه‌های مختلف را روی پوست‌شان می‌گذارند تا سلامت آن حفظ شود، در حالی‌كه این طرز فكر اشتباه است.

به گفته وی، در صورتی كه مواد غذایی وارد بدن و جریان خون فرد شود، می‌تواند روی سلول‌های پوست و مو تاثیر گذاشته و سلامت آن را حفظ كند بنابراین استفاده از مواد غذایی به صورت موضعی اثر خاصی در این زمینه ندارد؛ چراكه سلول‌های پوستی از سه لایه تشكیل شده‌ و به همین دلیل استفاده از میوه‌های مختلف روی پوست نمی‌تواند مواد مغذی را از این لایه‌ها عبور داده، به خون برساند و موجب سلامت و شادابی دائم پوست شود.

از دوران كودكی به فكر باشید

خیلی‌ها تصور می‌كنند اگر فقط چند روز یا چند هفته از مواد غذایی مفید استفاده كنند، پوستی سالم و شفاف خواهند داشت. این گروه معمولاً وقتی می‌بینند نتیجه دلخواهشان حاصل نشده، فكر می‌كنند تغذیه تاثیری در این زمینه نداشته است و نمی‌تواند سلامت پوست و موی آنها را حفظ كند.

زراتی با تاكید بر این‌كه از دوران كودكی باید به مواد غذایی دریافتی اهمیت داده شود، می‌گوید: اگر از كودكی به فكر این موضوع باشیم، حتی در دوران سالمندی هم پوستی جوان و شاداب خواهیم داشت؛ در واقع باید به یاد داشته باشید تاثیرات تغذیه بر سلامت افراد، هیچ وقت در كوتاه‌مدت دیده نمی‌شود و در درازمدت باید منتظر چنین نتایجی باشید.

آب بخورید تا پوست‌تان شاداب بماند

مصرف آب یكی از ساده‌ترین و البته مهم‌ترین شیوه‌ها برای حفظ سلامت پوست است كه متاسفانه نادیده گرفته می‌شود.

زراتی با تاكید بر این‌كه سلول‌های پوست برای حفظ سلامت و شادابی به آب نیاز دارد، می‌گوید: نباید فراموش كنیم استفاده از مواد مغذی به تنهایی و بدون مصرف آب كافی، به هیچ وجه نمی‌تواند به حفظ سلامت پوست انسان كمك كند بنابراین برای حفظ شادابی پوست‌تان به میزان لازم آب بنوشید؛ البته یادتان باشد منظور مصرف آب خالص و نه مایعات مختلف مانند چای، آبمیوه و نوشیدنی‌هایی از این دست است.

به گفته این كارشناس تغذیه، مصرف روزانه هشت لیوان آب برای همه افراد توصیه نمی‌شود و باید با توجه به سن و شرایط هر فرد، میزان آب مورد نیاز مشخص شود.

ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها؛ به نفع سلامت پوست

ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها خواص بی‌شماری دارد كه اگر بخواهیم درباره آنها صحبت كنیم، به طور حتم فرصت كافی نخواهیم داشت. اما بد نیست این را در نظر داشته باشید كه ویتامین‌ها به سلامت پوست و موی افراد هم كمك می‌كند و عامل مهمی برای داشتن پوست سالم و درخشان است.

زراتی ضمن بیان این‌كه مصرف آنتی‌اكسیدان‌ها و ویتامین‌ها یكی از موارد مهمی است كه برای حفظ سلامت پوست باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور می‌شود: ویتامین‌ C یكی از بهترین مواد مغذی است كه تاثیر زیادی هم بر سلامت پوست ما دارد؛ فلفل دلمه‌ای، مركبات، كیوی، انواع سبزی خوردن و كاهو منابع خوبی از این ویتامین به حساب می‌آید و به همین دلیل حتماً باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- پوست خوب غذای خوب می‌خواهد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شادابی پوست، سلامت پوست، لطافت پوست، ماسک های پوست، پوستی شاداب، پوست شفاف، شفافیت پوست، پوست شاداب تعداد بازديد: 784 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز