Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:41

26
آذر
بهترين غذاها بـرای سه ماه اول

بهترين غذاها بـرای سه ماه اول

یكی از مواد غذایی مفید برای سه ماهه اول بارداری، موز میباشد : موز منبع بسیار خوبی برای تأمین انرژی است و مقدار زیادی كربوهیدرات دارد كه می‌تواند انرژی شما را بعد از كار كردن به مدت طولانی تأمین كند.

مهتاب بيابانی

 

 

یكی از مواد غذایی مفید برای سه ماهه اول بارداری، موز میباشد : موز منبع بسیار خوبی برای تأمین انرژی است و مقدار زیادی كربوهیدرات دارد كه می‌تواند انرژی شما را بعد از كار كردن به مدت طولانی تأمین كند.  موز به طور چشمگیری حاوی پتاسیم می‌باشد و برای رژیم غذایی شما توصیه می‌شود. همچنین خوردن موز باعث می‌شود در هنگام ورزش دچار گرفتگی عضلات نشوید. موز برای ماهیچه‌ها هم بسیار سودمند است، بدین علت كه مقدار زیادی پروتئین دارد.موز را در برنامه غذایی خود بگنجانید: موز را تكه‌تكه كنید و یا آن را لِه نمایید و در رژیم غذایی خود استفاده كنید، بدین علت كه مواد مغذی عالی و مفیدی در موز وجود دارد و علاوه بر آن هضم موز بسیار راحت و آسان می‌باشد.

موز و فشار خون

فشار خون سالم در زمان بارداری بسیار اهمیت دارد. مطالعات نشان داده‌اند كه مصرف 8 تا 10 سهم میوه و سبزی تازه به كاهش فشار خون كمك می‌كند. پتاسیم یكی از فرآورده‌های موجود در موز می‌باشد. این ماده معدنی فقط در سبزیجات و میوه‌‌ها یافت می‌شود و باعث می‌شود فشار خون پایین بیاید. 

واقعیت قطعی

ویتامین B6 حالت تهوع هنگام صبح را كاهش می‌دهد. همه ما شنیده‌ایم كه موز سرشار از پتاسیم است و یك موز بزرگ 480 میلی‌گرم پتاسیم دارد كه این مقدار تقریباً یك‌چهارم نیاز روزانه بدن ما می‌باشد. علاوه بر آن نزدیك 40 میكروگرم فولات دارد كه این ویتامین بویژه هنگام تشیكل رشته‌های عصبی نوزادان بسیار پراهمیت می‌باشد. رشته‌های عصبی در سه ماهه اول زندگی جنین تشكیل و بسته می‌شوند و بدین علت مقدار زیادی فولات مورد نیاز می‌باشد. 

تهوع صبحگاهی

اگر شما حامله هستید، تهوع هنگام صبح در سه ماهه اول بارداری بسیار ناراحت‌كننده می‌باشد. این حالت در همه زنان باردار مشاهده نمی‌شود، اما اگر این حالت برای زنان باردار بوجود آید، در بعضی اوقات و یا در تمام طول روز حالت تهوع شدیدی را تجربه خواهند كرد، حتی در بعضی از زنان حالت تهوع به استفراغ منجر می‌شود. اگر تهوع صبحگاهی دارید و به استفراغ منجر می‌شود، ‌باید غذایی بخورید كه معده شما قابلیت پذیرش آن را داشته باشد و همچنین حاوی  مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد تا تعادل بدن را از این نظر حفظ نماید. موز از آن دسته موادی است كه پزشكان در این هنگام تجویز می‌كنند و توصیه می‌نمایند زنان باردار برای تعادل بدن و جلوگیری از تهوع موز بخورند.  

موز، یك پایین آورنده قوی

موز سرشار از فیتوكمیكال‌هایی بنام میریستین (یك آنتی‌اكسیدان قوی كه می‌تواند قندخون را كاهش دهد) و بتاسیتوسترول (باعث می‌شود سطح كلسترول بد خون پایین بیاید) می‌باشد. پایین بودن فشار و همچنین سطح قند خون، برای داشتن بارداری سالم اهمیت بسزایی دارد.  

یك موز پوست كنده

ویتامین دارد  B6 به تنظیم سطح پتاسیم و سدیم بدن بسیار كمك می‌‌‌كند، بخصوص هنگام استفراغ كه سطح سدیم و پتاسیم بدن كاملاً نامتوازن می‌شود.یك موز بزرگ 5/0 میلی‌گرم ویتامین B6 همچنین یك عدد موز، 37 میلی‌گرم منیزیم، 480 میلی‌گرم پتاسیم و نیز سایر مواد معدنی را دارا می‌باشد. این تركیب از مواد مغذی باعث شده موز برای درمان خانگی تهوع مناسب باشد. 

سرشار از پتاسیم

تحقیقات نشان داده‌اند افرادی كه در رژیم غذایی آنها پتاسیم بوفور یافت می‌شود، در مقایسه با كسانی كه مصرف پتاسیم كمتری دارند، پنجاه درصد كمتر به سكته مبتلا می‌شوند. پتاسیم با فشار خون مقابله می‌كند. بعلاوه تحقیقات دانشگاه كالیفرنیا و سانفرانسیسكو نشان داده‌اند موز از پوكی استخوان در دوران یائسگی جلوگیری می‌كند. 

دو پیشنهاد

- شما می‌توانید یك معجون تهیه نمایید. به این صورت كه یك فنجان ماست را با موز خرد كرده و یك فنجان یخ خرد كرده در مخلوط‌كن بریزید تا مخلوط یكدست و غلیظی بدست آید. همچنین می‌توانید به آن آب پرتقال هم بیفزایید تا طعمی لذت‌بخش پیدا كند. 

- شما می‌توانید روی موز خرد شده، ماست یخ زده و میوه‌های تازه (مانند توت فرنگی، آلبالو و یا تمشك) بریزید و روی آن كمی بادام پرك شده بپاشید. این تركیب هم خوشمزه و هم مفید است. 

فواید موز در دوران بارداری

نتایج مطالعات نشان داده‌اند: اضافه كردن موز به رژیم غذایی در هنگام بارداری می‌تواند به سطح فشار خون كمك ‌كند و آن را ثابت نگه دارد. فشار خون بالا در سه ماهه آخر بارداری، به بروز مشكلاتی همانند اكلامپسی می‌انجامد.  


  

برچسب ها: خواص موز، فواید موز، خواص درمانی موز، ارزش غذایی موز، میوه موز تعداد بازديد: 805 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز