Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:53

26
فروردین
آنچه هر شوهری باید بداند (2)

آنچه هر شوهری باید بداند (2)

اگر مردی هستید كه با كوچك‌ترین صحنه احساساتی به گریه می‌افتد، مدام برای كوچك‌ترین اشتباهاتش از همسرش عذرخواهی می‌كند و بسیار عاطفی و زیادی مهربان است، همسرتان راضی نخواهد بود.

 

 زن دوست دارد برای شوهرش یگانه باشد

اگر بار دوم است كه ازدواج می‌كنید، هرگز از خاطرات همسر اول‌تان برای او حرف نزنید؛ به خصوص اگر به خاطر اتفاقی كه تقصیر شما بوده از همسر قبلی‌تان جدا شده‌اید. این كار اعتماد او را به شما كم می‌كند و ممكن است فكر كند با مردی ازدواج كرده كه به خانواده و همسرش تعهدی نداشته و پایبند نبوده است.

همان طور كه شما دوست ندارید او از خاطرات شوهر اولش با شما حرف بزند یا عكس‌های او را نشان‌تان دهد، زن نیز همین احساس را دارد. شما می‌خواهید اولین مردی باشید كه قلب او را تسخیر كرده‌اید و همسر شما هم می‌خواهد اولین كسی باشد كه شوهرش دوستش داشته و به او دل بسته است.

 اگر مردی هستید كه با كوچك‌ترین صحنه احساساتی به گریه می‌افتد، مدام برای كوچك‌ترین اشتباهاتش از همسرش عذرخواهی می‌كند و بسیار عاطفی و زیادی مهربان است، همسرتان راضی نخواهد بود. باید بین خصوصیات خشن مردانه و احساسات لطیف انسانی و عاطفی تعادل برقرار كنید.

باید بتوانید این دو وجه خود را بجا و بموقع نشان دهید. همسر شما می‌خواهد با یك مرد زندگی كند كه قوی است و در موقعیت‌های پرتنش و پراسترس خودش را نمی‌بازد.

 همسر شما دوست دارد با شما باشد و به خاطر اینكه در درجه اول زن و در درجه دوم همسر و مادر است، به او احترام بگذارید. زنان با مردان خیلی فرق دارند و شوهری كه این تفاوت‌ها را بشناسد، در زندگی مشترك موفق خواهد بود.

 زنان از مردانی خوش‌شان می‌آید كه برای زندگی‌شان برنامه و طرح دارند

مردی كه خودش را می‌شناسد، در زندگی برای خودش هدف دارد، می‌داند این هفته باید چه كارهایی را انجام دهد و چه برنامه‌ای برای آینده خانواده‌اش دارد، همیشه مورد توجه زنان است. همیشه یك یا دو طرح مشخص برای زندگی‌تان داشته باشید و درباره آنها با همسر‌تان مشورت كنید.

دقت كنید كه گاهی همسرتان از شما می‌خواهد به تنهایی برای مسأله‌ای برنامه‌ریزی كنید و تصمیم بگیرید. شما باید بتوانید این موقعیت‌ها را تشخیص دهید. مثلا او از شما می‌پرسد: «خب امشب برای شام كجا برویم؟» و شما می‌گویید: «هرجا كه تو بخواهی...».

اگر هر بار كه او این سوال یا سوالاتی مشابه از شما می‌پرسد همین جواب را به او بدهید، پس از مدتی دیگر به شما احترام نمی‌گذارد، چون شوهرش را كسی می‌داند كه قادر به اتخاذ یك تصمیم ساده نیست.

زنان از مردان خسیس متنفرند

لازم نیست كه برای راضی و خوشحال نگه داشتن او هر روز با یك بغل هدیه وارد خانه شوید و خودتان را ورشكست كنید! اگر هر از چندی هدیه‌ای كوچك برای او بخرید، بسیار خوشحال می‌شود.

به ویژه اگر این هدیه مطابق سلیقه او یا چیزی باشد كه او مدت‌ها پیش به آن علاقه نشان داده، حس بسیار خوبی به او می‌دهد، چون می‌فهمد كه به یاد او بوده‌اید و از سلیقه او باخبرید. كاری نكنید كه او خودش به زبان بیاید و بگوید چرا هیچ وقت برایش هدیه نمی‌خرید؟!

دقت كنید كه این هدیه‌ها فقط به خاطر روز تولد یا سالگرد ازدواج نباشد، بلكه در زمان‌هایی كه هیچ مناسبتی در كار نیست هم این كار را بكنید. به این ترتیب همسرتان هیجان‌زده می‌شود و از اینكه به فكر او بوده‌اید خیلی خوشحال خواهد شد.

 او را از لحاظ عاطفی و فیزیكی حمایت كنید

كاری كنید كه همسر‌تان حس كند وقتی بیمار یا از پا افتاده شود، كنارش خواهید بود. وقتی بیمار می‌شود یا قرار است عمل جراحی داشته باشد، چند روز مرخصی بگیرید و سر كار نروید تا كنار او بمانید. دست‌هایش را در دستان‌تان بگیرید و به او اطمینان دهید كه بهتر خواهد شد و لازم نیست نگران چیزی باشد. شما همه كارها را رو به راه خواهید كرد.

یكی از بهترین راه‌های درك خواسته‌های افراد یا آگاهی از نیازهای‌شان و انتقال خواسته‌های خودتان به آنها این است كه با هم گفتگو كنید؛ گفتگویی موثر و سازنده كه هر دو طرف بدون قضاوت به حرف‌های هم گوش دهند و به عقاید و نظرات و احساسات یكدیگر احترام گذاشته و هر دو در پی آن باشند كه با گفتگو مشكل‌شان را حل كنند، نه اینكه برتری خود را به دیگری ثابت كنند.

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- آنچه هر شوهری باید بداند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تفاوت مردان و زنان، ازدواج مجدد، خانواده و همسر، تعهد به زندگی، مردان خسیس، رابطه احساسی مردان تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز