Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 21:40

15
اسفند
آموزش تیز کردن تیغ اصلاح ژیلت

آموزش تیز کردن تیغ اصلاح ژیلت

چگونه تیغ ژیلت را که کند شده تیز کنیم؟ خیلی از افراد زمانی که ژیلت شون کند میشه دیگه ازش استفاده نمیکنند و اونو دور میاندازن اما در اینجا ما روش تیز کردن تیغ ژیلت رو به شما آموزش میدیم.

ژیلت های متنوعی وجود دارد که استفاده ی درست از آن ها اهمیت زیادی دارد. در متن زیر بایدها و نبایدهای قبل از استفاده از ژیلت را می توانید بخوانید.

چگونگی ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای افزایش طول عمر آن

یکی از محصولات بهداشتی پرکاربرد که هم خانم ها استفاده میکنن و هم آقایان ژیلت اصلاح است. ژیلت ها انواع مختلف دارن.

این روزها با توجه به وضعیت  اقتصادی مردم خیلی ها براشون به صرفه نیست که پس از هر بار اصلاح بخوان ژیلت رو دور بندازن علاوه بر اینکه خیلی از ژیلت ها چندبار مصرف هستن و میتوان اونارو چندین بار استفاده کرد.

اما مشکلی که برای ژیلت ها پیش میاد و باعث میشه که فرد استفاده کننده از اون خسته بشه و دور بندازه ژیلت رو، کند شدن تیغ ژیلت هست. زمانی که تیغ ژیلت کند میشه ممکنه پوست فرد رو ببره و اینکه باعث میشه فرد نتونه پوستشو به طور کامل اصلاح کنه.

قبل از استفاده از ژیلت صورت یا بدنتان را در حمام به مدت طولانی خیس نکنید

پوستی که بیش از حد خیس شده باشد و کمی متورم باشد آب را به راحتی جذب می کند و پوست نرم می شود. تنها یک یا دو دقیقه قبل از استفاده از تیغ های ژیلت صورت یا بدن خود را خیس کنید.

ژیلت را با فشار روی پوستتان نکشید

ژیلت زنانه ای که جنس و کیفیت خوبی داشته باشد، طوری ساخته شده که به راحتی و با یک حرکت نرم روی پوست سر بخورد.

و همینطور ژیلت مخصوص آقایان با دارا بودن قسمت صابونی براحتی بروی پوست میلغزد تا از بریدگی و از آسیب احتمالی جلوگیری کند

جهت حرکت ژیلت خیلی مهم نیست

محصولات جدید ژیلت طوری طراحی شده اند که می توانید آن ها را در هر جهتی که راحت هستیدبکشید. هرچند به علت نامنظم بودن رشد مو، باید ژیلت را در جهات مختلفی بکشید.

برای استفاده از ژیلت پوستتان را مرطوب کنید

پوست پاهایتان نسبت به پوست صورت، حاوی غدد چربی کمتری است،بنابراین برای داشتن پوستی سالم باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

اول این که بعد از استفاده از ژیلت، برای جلوگیری از اصطکاک و کشیدگی پوست، باید آن را مرطوب کنید.

دوم این که برای حفظ لایه ی رویی پوست که فقط ۲ تا ۵ میکرون ( یک میلیونیم متر) ضخامت دارد، باید آن را چرب و مرطوب کنید.پس برای حفظ و نگهداری از پوست، بعد از استفاده از ژیلت، آن را حتماً مرطوب کنید.

یدک تیغ ژیلت تان را هر چند وقت یک بار عوض کنید

امروزه تیغ های ژیلت دارای قابلیت تعویض سری یا همان یدک هستند که به راحتی امکان ان وجود دارد پس بهتر است تیغ ها را مرتب عوض کنید، چون تیغ های قدیمی و کند باعث سوزش و خراش پوست می شوند.

پس از هربار استفاده از ژیلت اونو با مسواک تمیز کنین

پس از استفاده از ژیلت به شستن آن با آب بسنده نکنین و بهتره که از یک مسواک کهنه استفاده کنین و در جهت روبه پایین روی تیغه های ژیلت بکشین تا موهای ریز و جرم پوست و صابونی که گیر کرده دربیاد و کاملا تمیز بشه. اگه پس از هربار استفاده ژیلت رو تمیز نکنین همین مو و جرم هایی که بین تیغ ها وجود داره باعث ایجاد جوش و آکنه و التهابات پوستی در سطح پوستتون میشه.

پس از هر بار استفاده ژیلت رو کامل خشک کنین

ژیلت اگه خشک نشه و آب روی سطحش بمونه باعث زنگ زدگی میشه و همین زنگ زدگی لبه تیغ رو میخوره و اگه از این ژیلت استفاده کنین باعث بریدگی پوست و بیماری های پوستی میشه. بنابراین بعد از استفاده با یک پارچه نخی و تمیز اونو کامل خشک کنین. بعد از خشک کردن ژیلت رو درون ظرفی از الکل قرار بدین چون الکل باعث تبخیر آب بین تیغ ها میشه و همچنین باعث ضدعفونی شدن ژیلت میشه. بعد از این کار ژیلت رو به هیچ وجه در حمام و یا جای مرطوب نگه ندارین و حتما در یک جای خشک نگهداری کنین.

تیز کردن ژیلت با فریزر

شاید براتون غیر قابل باور باشه و با خودتون بگین مگه میشه؟؟ اما جالبه بدونین که با فریزر هم میشه تیغ ژیلت رو تیز کرد اما چجوری؟ بهتره قبل از اصلاح ژیلت رو ابتدا خوب تمیز کنین تا مو لابه لایش نباشه سپس ژیلت رو درون یک نایلون فریزر قرار بدین و درش رو کاملا ببندین و گره بزنین تایلون را و برای حدود 4 الی 5 ساعت داخل فریزر و یا جایخی یخچالتون قرار بدین. بعد از گذشت این مدت زمان ژیلت رو دربیارین و میبینن که کاملا تیز شده.

 

بیشتر بخوانید:

نکاتی درباره شستشو و نظافت فرش

کاربردهای جالب سشوار در خانه داری

7وسیله ممنوعه در حمام !

طرز برق انداختن گل های مصنوعی با نمک

برچسب ها: آکنه، وسایل بهداشتی، کرم های مرطوب کننده، التهابات پوستی، ژیلت، تیز کردن ژیلت، ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت، افزایش طول عمر ژیلت، ژیلت زنانه، ژیلت مخصوص آقایان، وسایل اصلا مردانه، تعویض تیغ ژیلت، چرا بعد از اصلا جوش میزینیم؟ تعداد بازديد: 2501 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز