Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 16:29

26
فروردین
نگرش مثبت به زندگی (2)

نگرش مثبت به زندگی (2)

اگر بدانید كه یك چیز باعث ناراحتی شما می‌شود و می‌توانید وضعیت را تغییر دهید، حتماً این كار را انجام دهید.

 

پرورش احترام به نفس

قبل از آنكه فرد به مشكلات مربوط احترام به نفس غلبه كند و یك احترام به نفس سالم و سازنده بسازد، باید بدانیم كه چه چیزهایی باعث بروز این مشكلات می‌شوند. اینكه دیگران چه رفتاری با ما دارند و اینكه خود را چگونه می‌بینیم، تأثیر زیادی روی احترام به نفس دارد.

برای رشد و بهبود احترام به نفس چه باید كرد؟

اگر قصد دارید كه احترام به نفس خود را پرورش دهید، این‌گونه شروع كنید:

از هرگونه فكر منفی راجع به خودتان پرهیز كنید 

در این مرحله بهتر است كه به جنبه‌های مثبت خود فكر كنید. وقتی كه زیاد از خودتان انتقاد می‌كنید، نمی‌توانید احترام به نفس خود را پرورش دهید. هر روز سه چیز راجع به خودتان بنویسید، چیزهایی كه واقعاً شما را خوشحال می‌كنند.

هدف‌تان را در انجام یك كار ببینید نه در كامل شدن

برخی افراد با فكر كامل شدن، خود را نابود می‌كنند. بهتر است به انجام كارهایی فكر كنید كه هم توانایی‌اش را دارید و هم به شما لذت می‌دهند.

اشتباهات، فرصت‌های طلایی برای یادگیری هستند

قبول كنید كه شما نیز دچار اشتباه می‌شوید و این مسأله برای همه اتفاق می‌افتد. اشتباهات ما بخشی از یادگیری‌هایمان هستند. مرتباً به خودتان یادآوری كنید كه استعدادها به‌طور مداوم در حال رشد و پیشرفت هستند و هركس در چیزی مهارت و برتری دارد، همین مسأله است كه باعث می‌‌شود برخی از انسان‌ها جالب باشند.

چیزهای جدید را تجربه كنید

فعالیت‌های مختلف را امتحان كنید زیرا این كار باعث می‌شود استعدادهایتان را بیشتر بشناسید، مهارت‌های بیشتری كسب كرده و رشد كنید. چیزهایی را كه می‌توانید تغییر دهید و چیزهایی را كه نمی‌توانید تغییر دهید را شناسایی كنید. اگر بدانید كه یك چیز باعث ناراحتی شما می‌شود و می‌توانید وضعیت را تغییر دهید، حتماً این كار را انجام دهید.

اهداف‌تان را مشخص كنید

در مورد كارهایی كه تصمیم دارید انجام دهید، فكر كنید، بعد شروع به برنامه‌ریزی برای انجام آن كنید. به هدف خود بچسبید تا به نتیجه برسید.

ورزش كنید

این كار به شما كمك می‌كند تا از استرس‌ها نجات یابید و سالم‌تر و شادتر باشید.

از نتیجه‌گیری‌های شتابزده پرهیز كنید

پیشگویی اوضاع و اعلام عدم موفقیت آنها، بدین معناست كه شما دقیقاً در شرایطی قرار خواهید گرفت كه اوضاع اساساً به خوبی پیش نرود و همان‌طور كه خودتان بیان داشته‌اید، همه كارها خراب از آب درآید. این شیوه‌های تفكر بر روی احساسات، لیاقت و كاردانی و مهارت شخصی و در نتیجه احترام به نفس تأثیر می‌گذارد.

از مبالغه كردن و كوچك شمردن دوری كنید

وقتی به جزئیات كوچك اهمیت مبالغه‌آمیزی می‌دهیم، باعث كاهش اعتماد به نفس در خود می‌شویم. خود را به سرزنش كردن و ملامت خودتان عادت ندهید.

مسئولیت‌های خود را در زندگی‌تان بپذیرید

هر انسانی باید واقعیت را به خوبی دریابد و بفهمد كه هیچ موجودی از راه نخواهد رسید تا مسئولیت‌های زندگی انسان‌های دیگر را در دست بگیرد. در واقع هر انسانی به‌طور جداگانه مسئول زندگی خود است.

لذت‌های سالم زندگی برای هر فردی لازم و حیاتی است

همه ما انسان‌ها نیاز داریم گاهی اوقات كارهایی انجام دهیم كه از آنها لذت ببریم اما نباید در آنها غرق شویم و از مسائل دیگر غافل شویم.

به موفقیت‌های خود بیشتر اهمیت دهید

احترام به نفس پایین، باعث می‌شود تا دیدگاه‌تان راجع به موفقیت تغییر كند. وقتی كه در چیزی موفقیت به دست می‌آورید، آن را یادداشت كنید. برای آنكه تصویر واقعی‌تری از خودتان داشته باشید، باید موفقیت‌های واقعی خود را به صورت عباراتی راجع به خودتان درآورید. برای رسیدن به موفقیت لازم است كه بین افكار، عواطف و مهارت‌های رفتاری جدید تعادل ایجاد نمایید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- نگرش مثبت به زندگی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: پرورش احترام به نفس، مشکلات اعتماد به نفس، رشد اعتماد به نفس، دور کردن امواج منفی، فرصت های طلایی، نتیجه‌گیری‌های شتابزده تعداد بازديد: 864 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز