Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 06:06

23
فروردین
چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟

چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟

چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟ این پرسشی است که در ذهن بیشتر ما بارها تکرار می‌شود. این روزها اغلب افراد ساعات زیادی را در اتاق خواب سپری می‌کنند.

چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟ این پرسشی است که در ذهن بیشتر ما بارها تکرار می‌شود. این روزها اغلب افراد ساعات زیادی را در اتاق خواب سپری می‌کنند.

در گذشته از اتاق خواب فقط برای استراحت و خواب شبانه استفاده می‌شد اما امروزه جوانان بیشتر کارهای روزمره خود را در اتاق شخصی انجام می‌دهند. از مهمانی‌های خصوصی گرفته تا انجام تکالیف مدرسه و دانشگاه را در اتاق‌خواب شخصی انجام می‌دهند. به همین دلیل زیبایی این اتاق و کامل بودن دکوراسیون داخلی آن اهمیت زیادی دارد.

در این مطلب به این پرسش که چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟ پاسخ خواهیم داد و وسایلی که در زیباسازی و تکمیل دکوراسیون اتاق خواب به ما کمک می‌کند را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از تخت خواب دو طبقه

قیمت بالای مسکن در سال‌های اخیر موجب ساخت خانه‌هایی با مساحت پایین شده است. به همین دلیل بسیاری از فرزندان دارای اتاقی مشترک با خواهر یا برادر خود هستند. مساحت اغلب اتاق‌ها نیز به‌گونه‌ای است که پس از قرار دادن دو تخت خواب، فضای کافی برای سایر لوازم مانند میز تحریر، دراور، صندلی و... باقی نمی‌ماند. در چنین مواردی اغلب فرزندان از والدین خود سؤال می‌کنند چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟

استفاده از تخت خواب دو طبقه نوجوان، ایده هوشمندانه‌ای است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. خصوصا که نمونه‌های جدید تخت خواب دو طبقه طوری طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها بسیار آسان بوده و در عین راحتی، فضای کافی برای قرار دادن لوازم دیگر نیز در آن‌ها پیش‌بینی شده است.

در تخت خواب‌های جدید معمولا فضای خالی زیر پله‌ها را به‌صورت کشو ساخته و زیر تخت نیز میز تحریر و شلف برای قرار دادن لوازم تحریر ساخته می‌شود. ضمنا هزینه خرید یک تخت دو طبقه از خرید دو تخت یک طبقه کمتر است.

استفاده از تخت تاشو دیواری

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، این روزها شاهد ساخت آپارتمان‌های بسیار کوچکی هستیم که خرید و چیدمان وسایل در آن‌ها باید با دقت زیاد انجام پذیرد. پرسش افرادی که در این آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند این است که چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟ یکی از وسایلی که خرید آن الزامی است و از طرفی فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کند، تخت خواب است. در خانه‌های کوچکی که فاقد اتاق خواب هستند، تخت خواب تاشو دیواری می‌تواند مشکل کمبود جا را به‌خوبی حل کند. از طرفی به اتاق نمایی زیبا و مدرن می‌بخشد.

همچنین استفاده از تخت تاشو دیواری، بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب برای اتاق خواب با فضای محدود است. این نوع تخت خواب به دو صورت افقی و عمودی تولید می‌شود و قابلیت جمع شدن به سمت دیوار بالای سر خود را داشته و امکان استفاده از فضای اتاق در طول روز را به ما می‌دهد.

برخی از نمونه‌های جدید تخت تاشو دارای قابلیت‌هایی هستند که پس از جمع شدن روی دیوار به کاناپه یا حتی میز کار تبدیل شوند. نمای ظاهری این تخت‌ها پس از جمع شدن روی دیوار شبیه به کمد دیواری است. از فضای کنار آن نیز می‌توان به عنوان کمد یا دکور استفاده نمود.

استفاده از کلوزت روم

بسیاری از طراحان باتجربه که با متد‌های جدید دکوراسیون آشنایی دارند در پاسخ به این پرسش که چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟ کلوزت روم را پیشنهاد می‌دهند.

در خانه‌های مدرن امروزی تقسیم‌بندی فضا و مدیریت صحیح آن اهمیت زیادی پیدا کرده است. به‌طوری که در کوچک‌ترین خانه‌ها شاهد کمد‌های جادار و کاربردی هستیم که می‌توان وسایل زیادی در آن جاساز کرد و بیشترین استفاده را از فضای موجود برد.

مدل کلوزت روم یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌های کمد است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع کمد برای نگهداری و نظم بخشیدن به لباس‌، کفش، کیف و سایر لوازم ساخته می‌شود. اگر طراحی کلوزت روم با توجه به ابعاد و نقشه اتاق خواب انجام شود، می‌تواند نمای زیبایی به اتاق ببخشد.

در خانه‌هایی که دارای یک تاق خواب هستند این نوع کمد فضای مناسبی برای تعویض لباس نیز هست.

استفاده از نورپردازی

استفاده از نورپردازی اولین پیشنهاد‌ طراحان دکوراسیون داخلی به افرادی است که می‌پرسند چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟

این روز‌ها استفاده از نورپردازی نمایی خاص و مدرن به فضای داخلی خانه‌ها خصوصا اتاق خواب بخشیده است. به‌کارگیری نورمخفی و یا ریسه‌های نورانی در اتاق، فضای آن را رؤیایی و خاص می‌کند. در اتاق‌هایی که در طول روز نور طبیعی زیادی وارد آن‌ها نمی‌شود، نورپردازی مناسب علاوه بر تامین روشنایی لازم، فضایی آرام‌بخش و رمانتیک می‌سازد که می‌توان ساعت‌ها در آن بدون دغدغه استراحت نمود.

استفاده شلف و باکس های دیواری

اغلب افراد علاقه زیادی به استفاده از لوازم تزیینی و اکسسوری‌ها در بخش‌های مختلف خانه دارند. بیشتر آن‌ها ایده‌های زیادی در مورد اینکه چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم دارند. از میان کار‌های مختلفی که برای زیباتر شدن اتاق می‌توان انجام داد، نصب شلف و باکس دیواری است.

این شلف‌ها نه‌تنها نمای زیبایی به اتاق خواب می‌بخشند بلکه فضای خوبی برای قرار دادن لوازم تزیینی، کتاب‌ها و برخی وسایل کاربردی دیگر هستند.

از باکس‌های دیواری می‌توان به عنوان کتابخانه نیز استفاده نمود. برخی مجسمه یا گلدان‌های تزئینی را در این باکس‌ها قرار داده و دکوراسیون اتاق خواب را تکمیل می‌کنند.

سخن پایانی

مطالعه و جمع آوری اطلاعات جدید و به‌روز در مورد سبک‌های مختلف دکوراسیون به ما کمک می‌کند بتوانیم محیط زندگی خود را زیباتر کنیم. اگر کسی از ما سوال کند چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟ می‌توانیم به او در تکمیل دکوراسیون اتاق خواب کمک کنیم.

این روز‌ها افرادی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می‌کنند ایده‌های بسیار خوبی برای زیبا و مدرن شدن فضاهای مختلف خانه دارند. اگر شما نیز قصد تکمیل دکوراسیون اتاق خواب خود را دارید بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص داشته و فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

تعداد بازديد: 79 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز