Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:48

2
اردیبهشت
غذاهای حاوی فیبر چگونه به كاهش وزن كمك می كنند؟ | فیبر در رژیم لاغری

غذاهای حاوی فیبر چگونه به كاهش وزن كمك می كنند؟ | فیبر در رژیم لاغری

افرادی که اضافه وزن دارند باید بدانند که با کمی تغییر در رژیم غذایی، می‌توانند وزن خود را کاهش دهند و از وزن اضافه خود بکاهند. یکی از این راه‌ها مصرف بیشتر فیبرها است.

دکتر سید ضیاء‌الدین مظهری؛‌ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی

 

1- فیبرها دارای كالری كمی می‌باشند، ولی به خاطر جذب آب در فرد احساس پری و سیری ایجاد می‌كنند، به عنوان مثال یك سیب بیشتر از آب سیب كه از میزان كالری یكسانی نسبت به آن برخوردار است، احساس سیری پدید می‌آورد. بنابراین میزان به اندازه آنها در رژیم لاغری که دارید میتواند موثر باشد.

2- مواد غذایی حاوی فیبر به جویدن بیشتری نیاز دارند، بنابراین دریافت كالری زیاد در زمان اندك غیر ممكن می‌گردد.

3- اگر احساس گرسنگی می‌كنید، از سبزیجات خام استفاده كنید و در صورت تمایل به پختن سبزیجات آنها را بخارپز كنید و در رژیم لاغری خود استفاده کنید.

4- فیبرهای محلول مثل پكتین و صمغ موجود در هویج، به، سیب، مركبات، حبوبات و جو دوسر با افزایش ویسكوزیته (غلظت) و فیبرهای نامحلول مانند سلولز و همی‌سلولز موجود در پوسته غلات و میوه‌ها با پركردن فضای معده ایجاد سیری می‌كنند و در طول رژیم لاغری کمتر به غذا خوردن تمایل دارید.

اما مصرف زیاد از حد فیبرهای نامحلول در درازمدت توصیه نمی‌شود.

چرا كه مصرف فیبر بیش از مقادیر ضروری در جذب مواد مغذی مهم بدن اختلال ایجاد می‌نماید و برای رژیم لاغری چنین میزانی توصیه نمی شود.

مقدار توصیه شده فیبر در طی روز 23 گرم برای خانم‌ها و 30 گرم برای آقایان می‌باشد كه با یك تغذیه متنوع و متعادل حاوی میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات كامل یا پرك شده و نان‌های سبوسدار در طی رژیم لاغری در اختیار بدن قرار می‌گیرد.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، رژیم لاغری، فیبر و کاهش وزن، فیبر و لاغری، تغذیه مناسب برای کاهش وزن، راه های کاهش وزن، کاهش وزن سالم، خواص فیبر، فیبر و چاقی، فیبر محلول، فیبر نامحلول، فیبر رژیم لاغری تعداد بازديد: 966 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز