Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:45

23
شهریور
انگیزه‌‌تان را برای کاهش وزن حفظ کنید! (2)

انگیزه‌‌تان را برای کاهش وزن حفظ کنید! (2)

قبل از اینکه تصمیم به کاهش وزن بگیرید،‌ اطرافیان را از تصمیم‌تان آگاه سازید. پیوستن به یک گروه حمایتگر هم به شما کمک می‌کند. بعد از چند کیلو لاغر شدن به خودتان جایزه بدهید.

4- پیشرفت خود را ارزیابی کنید

هر هدفی که در پیش می‌‌گیرید، گزارشی از نقطۀ شروع، روند و نتیجۀ آن بنویسید. بدین ترتیب شما با نوشتن هر گامی که به سوی لاغری برمی دارید، خواهید دانست که با چه کیفیتی در حال اجرای برنامه تان هستید و طرح‌تان تا چه اندازه قوی و مؤثر است.

پس پیش از شروع هر اقدام، نخست وزن و اندازه‌‌های خود را یادداشت نمایید. آنگاه گزارشی از وضعیت سلامت و میزان آمادگی جسمانی‌تان بنویسید.

به این ترتیب خواهید دید که وزن، اندازه‌‌ها، سطح انرژی و روحیه‌تان به طور هفتگی یا ماهانه تغییر می‌‌کند.

هنگامی که پیشرفت خود را به چشم و به طور مستند ببینید، انگیزۀ بیشتری برای ادامۀ برنامه‌تان پیدا می‌‌کنید. پیش از آغاز رژیم و ورزش و پس از آن از خود عکس بگیرید.

هیچ شیوه‌‌‌ایبهتر از ارزیابی پیشرفت از طریق بصری نیست.

5- دوستان و خانواده را از تصمیم‌تان آگاه سازید

بگذارید اطرافیان تان بدانند تصمیم گرفته اید لاغر شوید. در این صورت حتی اگر در آن جمع فقط شما باشید که می‌‌خواهید لاغر شوید، با تشویق و حمایت دیگران احساس تنهایی نخواهید کرد.

اگر در کنار افراد دیگر زندگی می‌‌کنید، با آنها دربارۀ انگیزه‌‌هایتان و هدفی که در نظر گرفته اید صحبت کنید تا در مهیا نمودن شرایط به شما کمک کنند.

به آنها بگویید چه غذایی را می‌‌توانید بخورید. اگر اطرافیان از تصمیم‌تان مطلع نباشند، شاید ناخواسته مانع از رسیدن شما به هدفتان شوند. از طرفی این‌گونه می‌‌توانید روی حرف خود بایستید.

دیگر اینکه شاید برای آن دسته از دوستان یا اعضاء خانواده که اضافه وزن دارند، الهام بخش و محرکی باشید تا آنها نیز دست به کار شوند.

6- به یک گروه حمایت‌گر از لاغری بپیوندید

به گروهی که هدفی مشابه با هدف شما دارند بپیوندید تا تبادل تجربه نمایید و به این ترتیب انگیزه تان را تقویت کنید. در شهر خود یا اینترنت و شبکه‌‌های اجتماعی به دنبال چنین گروهی باشید تا بتوانید داستان خود را با آنها در میان بگذارید، راهکارهای جدید بیاموزید و کمک بخواهید.

هر گاه به موفقیتی دست یافتید – اعم از چیره شدن به یک وسوسه یا کم شدن چند کیلو وزن – آن را به گروه اعلام کنید تا آنها نیز در شادی‌تان شریک شوند.

همچنین هر گاه تحت فشار و سختی بودید نیز به اعضاء بگویید، زیرا اغلب پیشنهاداتی دارند که کمک می‌‌کنند آن مرحله را راحت تر پشت سر بگذارید. از چنین گروه‌‌هایی علاوه بر الهام گرفتن می‌‌توانید چیزهای زیادی بیاموزید و حس مسؤولیت و یگانگی بگیرید.

7- پیروزی‌‌ها را جشن بگیرید

از پیروزی‌‌های روزانه تا دستاوردهای بلندمدت، همه را جشن بگیرید. بها دادن به تلاش‌ها و موفقیت‌ها باعث می‌‌شود که با انگیزۀ قوی‌تری به راهتان ادامه دهید. 

پاداش دادن به خود را برای هر گام مثبتی که برمی دارید، به برنامه‌تان اضافه کنید. از پیش تعیین نمایید که با دستیابی به چه پیروزی‌‌هایی می‌‌خواهید جشن بگیرید؛ مثلاً هر بار که دو کیلو لاغر شدید یا در پایان هر هفته‌‌‌ایکه هم رژیم و هم ورزش‌تان را درست اجرا کردید.

این پاداش باید سالم، غیرخوراکی و دلپذیر باشد؛ مانند یک دستگاه ورزشی یا یک وسیلۀ سرگرمی. به خود بگویید با هر پیروزی کوچک، یک گام به هدف نهایی تان نزدیک تر می‌‌شوید.

8- برای ناپرهیزی‌‌های احتمالی آماده باشید

شما نهایت تلاش‌تان را می‌‌کنید تا بر وسوسه‌‌ها و لحظات بی انگیزگی چیره شوید اما گاهی کم می‌‌آورید و دست از رژیم و ورزش می‌‌کشید. به هر حال نگران نباشید.

با یک روز ناپرهیزی زحمات تان هدر نمی‌رود. سعی کنید که دلسرد نشوید و برنامه‌تان را بطور کامل کنار نگذارید.

در چنین مواقعی بکوشید از ناپرهیزی‌تان لذت ببرید، اما به این فکر هم باشید که از فردای آن روز برنامه‌تان را از سر بگیرید.

اگر هر از گاهی پرخوری کردید یا ورزش نکردید، به خود خرده نگیرید. فقط مواظب باشید ادامه نیابد و روز بعد جبرانش کنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -انگیزه‌‌تان را برای کاهش وزن حفظ کنید!- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، رژیم لاغری، کنترل وزن، مدیریت وزن، تناسب اندام، راه های کاهش وزن، انگیزه کاهش وزن تعداد بازديد: 769 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز