Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:39

15
فروردین
چرا زنان ژاپنی با وجود لاغری، پیر به نظر نمی آیند؟

چرا زنان ژاپنی با وجود لاغری، پیر به نظر نمی آیند؟

زمانی که به ژاپن سفر کرده و با مردمان این کشور نشست و برخاست می کنید اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند این است که چطور زنان ژاپنی با وجود لاغری زیاد باز هم جوان به نظر می رسند؟

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

ژاپن کشور زیبایی است. کوه های سبز، دریای آبی، فرهنگ پر جنب و جوش و غذاهای بسیار لذیذ تماما باعث زیبایی این کشور جذاب شده است.

اما چطور زنان ژاپنی با وجود لاغری زیاد باز هم جوان به نظر می رسند؟

جواب این سوال کلید ریشه در نوع تغذیه و روش زندگی مردمان این کشور دارد. در واقع، اکثر غذاهای ژاپنی به گونه ای تنظیم شده است که به سلامتی و افزایش طول عمر کمک می کنند.

در نتیجه، ژاپن در مقایسه با نقاط دیگر جهان، تبدیل به جایی شده است که بیشترین افراد بالای 100 سال را در خود جای داده است.

نوشیدن چای سبز

ژاپنی ها عاشق نوشیدن چای سبز هستند. چای ماچا در واقع چای سبزی است که از با کیفیت ترین برگ های چای بدست آمده است و به صورت پودر در آمده است.

مردم ژاپن معمولا در مهمانی ها و همچنین جشن هایی که به مناسبت برداشت و تولید چای ماچا برگزار می کنند، این چای را با آب داغ درست کرده و می نوشند.

چای سبز زیاد خوشمزه نیست، اما سرشار از آنتی اکسیدان بوده که باعث خروج رادیکال های آزاد شده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

در ضمن، چای سبز به کاهش وزن کمک شایانی می کند. علاوه برآن، مصرف مداوم چای سبز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که ژاپنی هایی که روزانه 5 فنجان چای سبز می نوشند، تقریبا 26 درصد نرخ مرگ و میر در بین آنها کمتر از کسانی است که چای سبز مصرف نمی کنند.

مصرف غذاهای تخمیر شده

مردمان ژاپن اغلب غذاهای تخمیرشده ای مثل کفیر، کومبوجا، کلم ترش، میسو، تمپه و کیمچی زیاد مصرف می کنند.

غذاهای تخمیری در واقع به غذاهایی گفته می شود که طی فرآیندی بنام لاکتو تولید می شوند. در این فرآیند، باکتری های طبیعی، قند و نشاسته موجود در مواد غذایی را خورده و اسید لاکتیک تولید می کنند.

غذاهای تخمیری عناصر غذایی موجود در مواد غذایی را نگهداشته و منجر به ایجاد آنزیم های مفید، گروه ویتامین های ب، اسیدهای چرب امگا 3 و انواع پروبیوتیک های مفید می شود.

غذاهای تخمیری دارای باکتری هایی اند که در روده باعث شکستن مواد غذایی شده و در نتیجه به هضم و جذب بهتر غذاها و افزایش کارآیی دستگاه گوارش کمک می کنند که این خود در کاهش وزن بسیار موثر است.

عادت همیشگی مصرف غذاهای دریایی

برخلاف بسیاری از مردم سراسر جهان، ژاپنی ها به غذاهای دریایی علاقه فراوان داشته و از گوشت قرمز که باعث بیماری های مختلفی همچون چاقی شدید، کلسترول بالا و همچنین بیماری های عفونی می شود، کمتر استفاده می کنند.

در ضمن، اغلب اوقات در کنار گوشت های دریایی خود برنج و تره فرنگی نیز می گذارند. البته علاقه مردم ژاپن به غذاهای دریایی تا حدی هم تحت تاثیر شرایط جغرافیایی این کشور است که کاملا توسط دریا احاطه شده است.

بنابراین، در این کشور شما می توانید انواع ماهی ها از جمله سالمون، تون، خال مخالی و همچنین خرچنگ را به وفور ببینید.

به طور کلی، ماهی دارای پروتئین فراوان، اسید های چرب امگا 3 و همچنین فسفر بوده که برای اندام های مختلف بدن مثل قلب و مغز بسیار مفید می باشد.

در ضمن، اسید های چرب امگا 3، به ویژه، در کاهش چربی ها و التهابات بدن موثر است که در کل باعث قوی تر شدن اعصاب می شود.

علاوه بر این، اسید های چرب امگا 3 پوست را تقویت کرده و آن را هموارتر ساخته و از ایجاد بیماری های پوستی مثل دراماتیت (التهاب پوست) آتوپیک، صدفک، آکنه و سرطان ممانعت می کند.

پرهیز از پرخوری

اجتناب از پرخوری بخشی از فرهنگ ژاپنی ها می باشد. مردم ژاپن عادت دارند که غذاهای خود را در ظرف های کوچک قرار داده و به این طریق از خوردن زیاد پرهیز می کنند.

در نتیجه، کالری کمتری به بدن رسانده و لاغر می مانند.

در واقع، مواردی همچون پر نکردن ظرف ها از غذا، وعده های کوچک غذایی، مصرف غذاهای تازه و استفاده از چاشنی های مختلف در فرهنگ غذایی و اصول ابتدایی زندگی مردم این کشور می‌باشد.

پیاده روی فراوان

پیاده روی در ژاپن یک فرهنگ، عادت و سنت همگانی است.

پیاده روی نه تنها باعث تناسب اندام می شود، بلکه وضعیت قلب و عروقی اشخاص را بهبود بخشیده و همچنین انرژی و شرایط روحی آن ها را بهتر کرده و استرس های افراد را کاهش می دهد.

البته با توجه به حجم ترافیک و جمعیت زیاد ژاپن، بسیاری از مردم از  دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می کنند.

پرهیز از خوردن هنگام راه رفتن

وعده های غذایی از دید ژاپنی ها، مقدس است زیرا باعث سلامتی و انرژی در آنها می شود.

به همین دلیل، حین غذا خوردن هیچ کاری اعم از راه رفتن، تماشای تلویزیون و یا کار کردن را انجام نمی دهند؛ زیرا، این کار را نشانه بی احترامی می دانند.

در ضمن، بسیار آرام غذا خورده و اجازه می دهند تا سیگنال های مربوط به سیر شدن توسط مغز دریافت شود.

بنابراین، به دستگاه گوارش فشار زیادی نیامده و همچنین افراد دچار پرخوری نمی شوند. این موضوع نیز باعث تناسب اندام مردم ژاپن شده و آنها را سالم تر جلوه می دهد.

روش های پخت و پز سالم

ژاپنی ها غذاهای خود را با روش های سالم مانند آبپز، گریل و کبابی آماده می کنند و حتی تا جایی که بتوانند برخی از خوراکی ها را به صورت خام مصرف می کنند.

همچنین این روش تهیه غذا باعث می شود که طعم و مواد مغذی مواد خوراکی تامین شود.

ورزش های رزمی

یکی از مواردی که موجب خوش اندامی در ژاپنی ها شده، انجام ورزش های رزمی مانند کاراته، جودو، آیکیدو و دیگر ورزش های رزمی، است.

این ورزش ها نه تنها سیستم قلبی عروقی و تحمل آن را افزایش می دهد، بلکه قدرت ماهیچه ها و انعطاف پذیری آنها را بالا می برد.

در ضمن می توانند از وزن بدن کاسته و از فرآیند مسن شدن بکاهند.

چشمه های آبگرم

از آنجایی که ژاپن، کشوری آشتفشانی است، هزاران چشمه حمام آبگرم دارد و این چشمه ها طول عمر را افزایش می دهند.

دسرهای سالم

ژاپنی ها چندان علاقه ای به خوردن دسر ندارند و معمولا خوراکی هایی که دارای قند مصنوعی هستند را نمی خورند.

درعوض آنها ترجیح می دهند در پایان غذای شان، سبزیجات تازه مصرف کنند. حتی اگر دسری شیرین کنار غذای شان باشد، از آن بسیار کم می خورند.

 

برچسب ها: خواص چای سبز، غذاهای ژاپنی، تغذیه در ژاپن، غذاهای تخمیر شده، عادات غذایی مردم ژاپن، ژاپن و غذاهای دریایی، پخت و پز در ژاپن تعداد بازديد: 798 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز