Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:40

19
بهمن
تغذیه و خلق و خوی (2)

تغذیه و خلق و خوی (2)

طبق نظر متخصصان، همواره كمبود برخی از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها روی خلقیات اثر می‌گذارند. رژیم‌های غذایی ناسالم و وضعیت فیزیولوژیكی بدن باعث به وجود آمدن چنین كمبودهایی می‌شود؛ لذا بر طرف كردن این كمبود اهمیت بسیاری دارد.

چگونه می‌توانیم از طریق غذاها خوش اخلاق‌تر شویم؟
متخصصان تغذیه معتقدند كه همه افراد باید به صورت منظم غذا بخورند؛ چرا كه منظم غذا خوردن روی خلقیات اثر می‌گذارد. گاهی اوقات گرسنگی بیش از اندازه روی افراد تأثیر گذاشته و آنها را كم تحمل می‌كند. آنها می‌گویند غذا را باید به صورت منظم، اما در حجم كم و وعده‌های غذایی بیشتر خورد. وعده‌های غذایی پر فاصله باعث افزایش عصبانیت و پرخاشگری می‌شود.

براساس پژوهش‌هایی كه تا به حال در مورد غذاها و اثرات آنها بر خلق و خوی انجام شده، غذاهای حاوی ویتامین B12 و اسید فولیك، روی سیستم عصبی تأثیر مثبتی دارند و از ابتلا به افسردگی تا حدودی پیشگیری می‌كنند. پس بهتر است از ماهی‌ قزل‌آلا، بروكلی، سالاد كاهو و سینه مرغ بیشتر استفاده كنید. دانشمندان می‌گویند برای خوش اخلاق شدن، سلنیوم بیشتری مصرف كنید. سلنیوم در جو، آرد گندم، حبوبات، لبنیات كم چرب، آجیل و غذاهای دریایی یافت می‌شود و احتمال ابتلا به افسردگی را كاهش می‌دهد.

غذاهایی كه به افزایش توان جنسی شما كمك می‌كنند

موز: نه تنها رنگ شاد و قشنگی دارد، بلكه حاوی ویتامین B6 فراوانی است كه باعث افزایش میزان سروتونین در بدن می‌شود. علاوه بر آن حاوی بوفوتنین آلكالوئید می‌باشد كه توان جنسی را افزایش می‌دهد.
 بعد از خوردن موز احساس شادی بیشتری می‌كنید.

گرد فلفل: اگر توان جنسی شما كاهش زیادی یافته و این مسأله روی روابط و زندگی زناشوئی تأثیر گذاشته است، به‌طور مستقیم مقداری گرد فلفل روی غذاهای‌تان بپاشید و خیلی زود متوجه تغییرات ناشی از آن باشید.

بادام: بادام برای سلامت ما مفید است؛ اما بسیاری از مردم نمی‌دانند كه سرشاز از چربی‌های اصلی و تنظیم كننده پروستاگلاندین است كه هورمون جنسی ترشح می‌كند.

وانیل: وانیل قابلیت بهبود توان جنسی در آقایان را دارد.

غذاهایی كه عصبانیت را كاهش و شما را تسكین می‌دهند

هندوانه: این میوه آبدار حاوی سیترولین و آرجیلین است كه هر دو از مواد شیمیایی محرك برای تولید اكسید نیتریك می‌باشند. اكسید نیتریك تركیبی است كه باعث رها شدن و آرامش رگ‌های خونی بدن می‌شود. هندوانه بهترین درمان طبیعی برای ویاگرا است.

چای جنسینگ: جنسینگ از دیر باز در كاهش استرس و نگرانی‌ها و اضطراب‌های شدید مؤثر بوده است.

قلوه: قلوه حاوی مقدار زیادی فسفاتیدیل سرین است كه تأثیر زیادی در كاهش استرس و رفع عصبانیت دارد و موجب كاهش استرس و بهبود خلق و خو می‌شود.

سالمون: اسید چرب امگا 3 در سالمون كه اسید دُكوزاهگزانوئیك نام دارد (DHA)، برای پوست بسیار مفید است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند مصرف مقداری DHA باعث كاهش احتمال ابتلا به افسردگی، خشونت و پرخاشگری می‌شود. 

چه غذاهایی روی خلقیات ما تاثیر منفی دارند؟
طبق نظر متخصصان، همواره كمبود برخی از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها روی خلقیات اثر می‌گذارند. رژیم‌های غذایی ناسالم و وضعیت فیزیولوژیكی بدن باعث به وجود آمدن چنین كمبودهایی می‌شود؛ لذا بر طرف كردن این كمبود اهمیت بسیاری دارد؛ چرا كه علاوه بر برطرف كردن نیاز جسمی، تأثیر زیادی در بهبود اخلاقیات نیز دارد.

دانشمندان مصرف زیاد كافئین را توصیه نمی‌كنند؛ چرا كه باعث بی‌خوابی‌های شبانه، كج خلقی و پرخاشگری می‌شود. شاید علت این پرخاشگری‌ها بیش از هر چیزی مربوط به كاهش مقدار خواب در اثر مصرف كافئین زیاد باشد. علاوه بر كافئین، چربی‌های اشباع ضمن آنكه سلامت قلب را به خطر می‌اندازند، باعث افزایش احتمال ابتلا به افسردگی نیز می‌شوند؛ لذا مصرف آنها به میزان زیاد توصیه نمی‌شود و باید تا جائی‌كه می‌توانید، مصرف آنها را كاهش دهید تا از خطرات ناشی از آنها در امان بمانید.

 

 

برای خواندن بخش اول -تغذیه و خلق و خوی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و خلق و خو، تغذیه و افسردگی، تغذیه و خلقیات، تغذیه و عصبانیت، تغذیه و توان جنسی، تغذیه و اخلاق تعداد بازديد: 549 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز