Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:20

29
فروردین
گياهان مفيد در آلرژی (2)

گياهان مفيد در آلرژی (2)

بابونه دوست كبد است و مزاج را تعادل می‌بخشد، خون را صاف می‌كند و انسداد مجاری طحال را برطرف می‌كند. زنان حامله، افراد دارای فشار خون و مشكلات قلبی باید در مصرف آن اعتدال را رعایت كنند.

 

حتی می‌توانید قبل از شروع مشكل، عسل را برای پیشگیری بخورید. مثلاً قبل از شروع مشكل، مصرف عسل را شروع كنید. برای برطرف كردن خارش بدن در حساسیت‌ها یك حبه سیر را رنده كنید، آب آن را بگیرید و با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری زنجفیل مخلوط كنید و روی محل خارش بمالید. بعد از 3 ساعت این ضماد را با آب ولرم بشویید. خارش بدن برطرف می‌شود. 

زنجفیل، پیاز، سیر، فلفل سیاه و قرمز در پیشگیری از بروز حساسیت مؤثر هستند، چون این مواد غذایی سبب ترشح آنتی‌بادی «ایمونوگلوبولین» می‌گردند و مانع بروز واكنش‌های حساسیت‌ در فرد می‌شوند. 

از موارد مفید دیگر می‌توان به نارنج، انگور، شاه‌تره و سیاهدانه اشاره نمود. پیامبر گرامی، سیاهدانه را دوای همه دردها می‌دانستند و مصرف آن را به مسلمانان توصیه كردند (مصرف 1 تا 2 گرم آن روزانه بلامانع است). 

دارچین و زردچوبه

دارچین و زردچوبه از گیاهان معروف و پر مصرف هستند كه خاصیت ضدحساسیت بودن در آنها ثابت شده است. مصرف 3 گرم برای زردچوبه و 5 گرم برای دارچین در افراد بزرگسال بلامانع است. 

آلرژی و بابونه

یكی دیگر از سبزیجات مفید، بابونه است كه یكی از مؤثرترین داروها در تركیبات گیاهان دارویی برای درمان آلرژی است و برای دل درد، نفخ شكم و سیستم گوارشی نیز مفید است. طب سنتی اعتقاد دارد كه بابونه دارای طبیعتی گرم و خشك است و دارای ماده ضدحساسیت طبیعی بوده و در نوسازی گلبول‌های سفید خون نقش دارد.

بابونه دوست كبد است و مزاج را تعادل می‌بخشد، خون را صاف می‌كند و انسداد مجاری طحال را برطرف می‌كند. زنان حامله، افراد دارای فشار خون و مشكلات قلبی باید در مصرف آن اعتدال را رعایت كنند. همچنین مصرف همزمان آن با گردو، پسته و چای توصیه نمی‌شود. 

آلرژی و كاهش مصرف افزودنی‌های غذایی، چربی و قند

در خاتمه باید به نكته بسیار مهم كه همان تغذیه سالم است اشاره نماییم كه در مورد حساسیت غذایی و فصلی باید توجه ویژه به افزودنی‌ها به خصوص بنزوات و سایر مواد داشته باشیم. متأسفانه این ماده و كلاً افزودنی‌ها در كلیه محصولات غذایی فرآوری شده اعم از آبمیوه‌ها، سس‌های سالاد، غذاهای آماده، همبرگر و مواد غذایی بسته‌بندی وجود دارند و روزانه به مقادیر فراوان وارد بدن ما می‌شوند.

حتی در بررسی انجام شده در رژیم آمریكایی‌ها دریافتند به دلیل مصرف چربی و قند فراوان، فلور باكتریایی كه از بدن در مقابل اگزما محافظت می‌كند كاهش یافته و موارد آلرژی روز به روز بیشتر می‌شود و از این‌رو مصرف تمام قندهای تصفیه‌شده، غلات تصفیه‌شده، كلوچه‌ها، كیك‌ها و دسرها، سیب‌زمینی سرخ‌كرده، همبرگر، هات‌داگ و ... باید تا حدامكان بسیار محدود شود.

مصرف سبزیجات تازه، روغن زیتون، انار، شاه‌توت (محافظ كبد)، انواع بذرهای ملین مثل خاكشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان، تخم شربتی، شیرخشت، ترنجبین، سوپ جو، آش جو، نان جو، لیموترش تازه، زرشك، عسل، كشمش، توت و انجیر، برگه‌های طبیعی، كدو، كنجد، اسطوخودوس، كاسنی، آب مركبات و مغز بادام خام از مواردی هستند كه به پاكسازی كبد و كاهش حساسیت‌های فصلی كمك شایانی می‌كنند.

 

  

 

برای خواندن بخش اول- گياهان مفيد در آلرژی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان حساسیت، حساسیت ها، آلرژی و بابونه، پیشگیری از حساسیت، انواع آلرژی ها، واکنش های حساسیت تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز