Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:26

14
بهمن
7 دمنوش‌‌ گیاهی برای افزایش انرژی (2)

7 دمنوش‌‌ گیاهی برای افزایش انرژی (2)

بابونه بهترین دوست برای اعصاب و یکی از دشمنان اصلی بی‌خوابی است.این دمنوش سردرد را تسکین می‌‌دهد و آبریزش بینی را از میان می‌‌برد.

دمنوش زنجبیل

 زنجبیل گیاهی نیروبخش است كه سبب افزایش گرمای درونی بدن می‌شود و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد. همچنین این دمنوش در بهبود و پیشگیری از حالت تهوع، استفراغ و یا ناراحتی معده، به‌خصوص در اتومبیل در حال حركت، بسیار مفید است. زنجبیل یک ضد التهاب بوده و به بهبود دردهای مفاصل کمک می‌‌کند. افرادی که ضعف هضم غذا دارند و بعد از خوردن 3-2 قاشق غذا احساس سیری می‌‌نمایند، می‌توانند برای تقویت هضم از این دمنوش استفاده نمایند. شایان ذكراست كه نوشیدن بیش از یک لیوان  دمنوش زنجبیل به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد. زنجبیل رقیق کننده قوی خون نیز هست. بنابراین اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپیرین مصرف می‌‌نمائید، زنجبیل نخورید.

دمنوش آویشن

اگر سرما خورده‌اید، به شما توصیه می‌‌شود یك دمنوش آویشن میل نمایید زیرا كه تسكین دهنده سرفه و و برطرف كننده تنگی نفس می‌‌باشد.

دمنوش گشنیز

نوشیدن دمنوش گشنیز در فصل سرما به درمان حساسیت فصلی، آبریزش بینی و عطسه کمک می‌کند. این دمنوش داروی مناسبی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آلرژی است و مانند یك آنتی‌هیستامین عمل می‌‌نماید.

دمنوش بابونه

بابونه بهترین دوست برای اعصاب و یکی از دشمنان اصلی بی‌خوابی است.این دمنوش سردرد را تسکین می‌‌دهد و آبریزش بینی را از میان می‌‌برد. دمنوش بابونه برای هضم غذا مفید بوده، سیستم ایمنی را تقویت می‌كند و تنگی نفس را بر طرف می‌نماید.

دمنوش ‌دارچین

خشکی هوا در فصل زمستان یکی از مهمترین دلایل سرفه‌‌های خشک، مخصوصا در افراد مبتلا به حساسیت‌‌های فصلی و بیماران تنفسی است. برای حل این مشکل می‌‌توانید از جوشانده دارچین کمک بگیرید چای دارچین آرامبخش بوده و برای درمان بی‌خوابی مفید است، بخصوص اگر در شب میل شود. دارچین، همچنین، بوی بد دهان را از میان می‌‌برد و باعث کاهش قند‌خون می‌‌گردد.

دمنوش اسطوخودوس

 این گیاه آرامش‌بخش و ضد اضطراب بوده و با استرس، تپش قلب و افسردگی مقابله می‌نماید. دمنوش این گیاه برای تسکین دردها، به‌خصوص دردهای میگرنی، بسیار مفید بوده، ضمناَ، برای درمان افسردگی ناشی از فصل‌های سرد مناسب می‌‌باشد.

 

برای خواندن بخش اول -  7دمنوش‌‌ گیاهی برای افزایش انرژی - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دمنوش، دمنوش مخصوص سرماخوردگی، انواع دمنوش ها، دمنوش های خانگی، دمنوش آرامش بخش تعداد بازديد: 2028 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز