Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:01

9
دی
برای خوابی راحت این دمنوش ها را بنوشید

برای خوابی راحت این دمنوش ها را بنوشید

مرزنگوش یكی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است كه در تسكین گرفتگی‌ها، بسیار مؤثر است.

تحريريه آشپزباشی

 

یكی از شیوه‌های شگفت‌انگیزی كه از آن راه می‌توان روح و روان را تغذیه كرد و فكر و ذهن را برای خوابی عمیق و راحت آماده ساخت، استفاده از رایحه‌های خوش است. بوئیدن این رایحه‌ها، موجب آرامش و از میان بردن تنش‌ها و اضطراب‌ها می‌شود و جسم نیز، با جبران انرژی‌های از دست رفته، خود را به حالت تعادل می‌رساند.

عصاره‌های گیاهی فراوانی وجود دارد كه برای آرامش و رفتن به خوابی عمیق، مفید و موثرند. در زیر، چند گونه از این عصاره‌ها معرفی می‌شود كه معمولاً در دسترس نیز می‌باشند. توجه داشته باشید تنها عصاره‌هائی اثرگذاری لازم را دارند كه كاملاً خالص‌اند و ناخالصی نداشته باشند. 

بابونه

عصاره‌ گل بابونه، یكی از بهترین تسكین‌دهنده‌هاست كه مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت كمك می‌كند. ارزش این گیاه- كه خاصیت داروئی و درمانی دارد- موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده می‌شود و پناهگاه امنی برای موقعیت‌های اضطراب‌آمیز است. بوئیدن این رایحه، كمك می‌كند تا به مسائل و مشكلاتی كه ذهن ما را به خود مشغول كرده، بهتر نگاه كنیم و راه‌حلی برای آن‌‌ها بیابیم.  

كُندر

عصاره‌ گیاه كندر، آرامبخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن می‌كند؛ رها شدن از نگرانی‌ها و اضطراب‌‌هائی كه ذهن را درگیر خود كرده است. با آرامش یافتن ذهن و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی‌های زندگی افزایش می‌یابد.

این رایحه، موجب می‌شود ما عمیق‌تر نفس بكشیم و در اثر تنفس‌های عمیق، حس بهتری پیدا كنیم و خود را از دلشوره‌‌هائی كه سبب بی‌خوابی می‌شود، برهانیم.
رنگ بنفش ملایمی كه از این عصاره آزاد می‌شود، با تأثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر می‌سازد. 

یاسمن

عصاره‌ معطر و زیبای یاسمن، خارق‌العاده و بی‌نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد می‌كند و موجب حس برابری و تعادل می‌گردد. همچنین، ما را از حس «جنگیدن با خود» رها می‌‌سازد و امكان خوابی آرام و راحت را فراهم می‌كند.

با بوئیدن این رایحه‌ی شگفت‌انگیز، احساس گرمی و اعتماد به نفس می‌كنیم و در نتیجه، تصمیمات و انتخاب‌های مثبت و بهتر و طبعاً خواب با كیفیت و خوبی خواهیم داشت.
رایحه‌ی یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل می‌كند. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاكی! از این‌رو، موجب تعادل،  هماهنگی و توجه به هر دو جنبه‌ی مادی و معنوی زندگی می‌شود. 

مرزنگوش

یكی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است كه در تسكین گرفتگی‌ها و انقباض‌های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض‌ها، از بی‌خوابی‌های شبانه جلوگیری می‌كند. مرزنگوش، همچنین ما را از چنگال احساسات ناخوشایند می‌رهاند و گرمی و آرامش خاصی می‌بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی با زندگی خود برقرار كنیم.

این رایحه، به ما كمك می‌كند تا خود را از چنبره‌ی حس‌های آزارنده (خشم، تنفر و...) رها سازیم و با احیای توانمندی‌‌های خلاق، مسیر زندگی را با آرامش و راحتی طی كنیم.
این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است.

این رایحه، همچنین محرك جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ‌ها می‌گردد. به همین دلیل، ایجاد گرمی و جنب‌و‌جوش می‌كند. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه‌ی مرزنگوش دیده شده است. رنگ آبی، آدم را ترغیب می‌كند تا به نیازهای درونی و خواسته‌های احساسی خود توجه كند و رنگ نارنجی، ما را به حسی از شادی و خلاقیت می‌رساند كه ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته‌هایمان می‌باشد. 

گل سرخ

رایحه‌ی گل سرخ، تعادل و آرامش در فرد ایجاد می‌كند و خواب آرام و راحتی به همراه می‌آورد. بوی بسیار خوش این گل، لحظه‌ای هم كه شده، آدم را از دنیای خاكی، نگرانی‌ها و سختی‌های آن دور می‌سازد و به تعادل روحی و روانی می‌رساند.
این رایحه، روی قلب اثر می‌گذارد و آدمی را شایسته‌ی داد و ستد عشق و محبت می‌كند؛ بدون آن كه چشمداشتی یا شرط و شروطی داشته باشد. رنگ این رایحه، صورتی است و ما را به آرامی به سمت خودآگاهی از عشق ورزیدن به دیگران سوق می‌دهد. زمانی كه ارزش عشق و محبت را با تمام وجود در می‌یابیم و نسبت به آن آگاهی پیدا می‌كنیم، می‌توانیم دیگران را نیز از این نیروی سرشار، بهره‌مند سازیم.

 

برچسب ها: تغذیه و آرامش، انواع دمنوش، خواب راحت با عصاره های گیاهی، آرام بخش های طبیعی، گیاهان دارویی برای خواب، تغذیه و خواب، دمنوش بابونه تعداد بازديد: 3890 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • اسماعیل طالبیان
    سه شنبه 18 اسفند 1394 - 02:25
    این مقاله ومطالب قبلیتان بسیارمفید وآموزنده وقابل استفاده است.مخصوصا که واردجزئیات هم میشوید.این خدمتی ارزنده به هموطنانمان میباشد.برایتان موفقیت بیش ازپیش آرزو میکنم.شایسته است که اجازه دهید بتوانیم این مطالب رابرای استفاده عموم باذکرمنبع به اشتراک بگذاریم.ارادتمند.طالبیان
  • اسماعیل طالبیان
    سه شنبه 18 اسفند 1394 - 02:28
    این مقاله ومطالب قبلیتان بسیارمفید وآموزنده وقابل استفاده است.مخصوصا که واردجزئیات هم میشوید.این خدمتی ارزنده به هموطنانمان میباشد.برایتان موفقیت بیش ازپیش آرزو میکنم.شایسته است که اجازه دهید بتوانیم این مطالب رابرای استفاده عموم باذکرمنبع به اشتراک بگذاریم.ارادتمند.طالبیان

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز