Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:33

15
فروردین
زندگی باید کرد!

زندگی باید کرد!

دغدغه ای به نام زندگی بهتر یا بهتر زندگی کردن، بین همه انسان ها دغدغه ای مشترک است که البته راه حل های آن برخلاف خودش بین همه مشترک نیست و هر کس تلاش می کند با روش خود زندگی اش را بهتر کند

جک لندن، نویسنده معروف، جمله جالبی گفته است: «نقش اصلی انسان زندگی کردن است نه زنده ماندن». در اکثر مواقع، ما در طول زندگی خود نقش یک خلبان اتوماتیک را بازی میکنیم.

از مشکلات گوناگون عبور میکنیم، آنها را میپذیریم و هر روز را مانند روز قبل به پایان میرسانیم.

همه چیز عادی و راحت به نظر میرسد، به جز این جمله که مدام در ذهن ما تکرار میشود: «حالا دیگر وقت تغییر است»... بسیاری از ما به دنبال این تغییر هستیم، اما راه رسیدن به آن را نمی دانیم.

اکثر ما دوست داریم از چارچوب‌های همیشگی خارج شویم و واقعا زندگی کنیم، اما نمی دانیم چگونه... در ادامه چند راهکار ساده اما موثر برای رسیدن به این هدف را به شما معرفی میکنیم.

قدر افراد و اتفاقات خوب زندگی خود را بدانید

گاه ما قدر کارهای خوبی که دیگران برای ما انجام میدهند را نمی دانیم، تا زمانی‌که آنها دیگر آن کار را برای ما انجام نمی دهند. اینگونه نباشید.

قدر چیزهایی که در زندگی دارید را بدانید، قدر افرادی که شما را دوست دارند بدانید، قدر افرادی که به شما اهمیت میدهند را بدانید... معمولا انسان‌ها ارزش افرادی که در کنارشان هستند را نمی دانند تا زمانیکه آنها را از دست میدهند یا از آنها دور میشوند.

پس سعی کنید شکرگزار باشید و به اطرافیانتان محبت کنید. قدر زندگی را بدانید تا بفهمید که ارزش زندگی بیش از آن چیزی است که شما تصور میکنید.

به افراد منفی توجه نکنید

 اگر شما به افراد اجازه دهید با افکار منفی خود در زندگی مانع پیشروی شما به سمت جلو باشند، زندگی شما از حالت تعادل خارج میشود و پیش از آنکه خودتان متوجه شوید، در جهت منفی حرکت میکند.

به نظرات منفی و غیر سازنده اطرافیان‌تان توجهی نکنید. هیچ‌کس حق ندارد راجع به شما قضاوت کند.

هیچ‌کس جای شما نیست و شرایط زندگی شما را ندارد. در عین حال، شما نمی توانید افکار و گفته‌های دیگران را کنترل کنید اما میتوانيد بر رفتار خودتان مسلط باشید.

رفتار شما میتوانید مانع اظهار‌نظر منفی آنها شود. اما اگر نتوانستید مانع نظرات منفی آنها شوید، با بی‌تفاوتی خود، کاری کنید که نظرات آنها بر شما تاثیری نگذارد.

افرادی که زمانی موجب رنجش شما شده اند را ببخشید. من از خطاهای دیگران میگذرم و آنها را میبخشم، اما این به این معنا نیست که به آنها اعتماد میکنم.

من وقتی برای متنفر بودن از دیگران ندارم، زیرا تمام وقتم صرف دوست داشتن میشود. اولین کسی که عذر خواهی میکند انسان شجاعی است، اما اولین کسی که میبخشد از او نیز شجاع‌تر است و در عین‌حال اولین کسی که رو به جلو حرکت کند از بقیه خوشبخت‌تر است. شجاع، قوی و خوشبخت باشید.

خودتان باشید

اگر شما آنقدر خوش شانس هستید که ویژگی خاصی داريد که شما را از بقیه متفاوت میکند، آن ویژگی را تغییر ندهید.

منحصر به فرد بودن یک امتیاز است. در این دنیای شلوغ و پیچیده که همه تلاش میکنند شما را شبیه بقیه کنند، شجاعت به خرج دهید و خودتان باشید.

و هرگاه آنها شما را به خاطر خودتان بودن مسخره کردند، شما نیز آنها را به خاطر مثل بقیه بودن مسخره کنید.

حفظ هویت منحصر به فرد خودتان کاری دشوار و مستلزم شجاعت زیادی است، اما ارزش دارد. حفظ هویت خودتان ارزش هر سختی را دارد.

به ندای درونی تان توجه کنید

زندگی یک سفر طولانی و سخت است. اگر میخواهید به اهدافی که همیشه در ذهن خود داشته‌اید برسید، نباید همانطور که در گذشته زندگی میکرده‌اید زندگی کنید.

سعی کنید به جای اینکه نظرات پراکنده دیگران را راهنمای راه خود قرار دهید، به ندای درونی خودتان توجه کنید. این زندگی شماست، راهی است که شما باید طی کنید.

پس خودتان برای آن تصمیم بگیرید. دیگران میتوانند در این راه شما را همراهی کنند، اما نمی‌توانند به جای شما این راه را طی کنند.

قدر هر روز زندگی‌تان را بدانید. روزهای خوب به شما شادی میبخشند، روزهای بد تجربه شما را زیاد میکنند.

خودتان را دوست داشته باشید

اگر شما کودکان را با وجود تمام خراب کاری‌هایی که میکنند دوست دارید، اگر مادرتان را با وجود تمام غرهایی که میزند دوست دارید، اگر پدرتان را با وجود همه سخت‌گیری‌هایش دوست دارید، اگر خواهر یا برادرتان را با وجود تمام بی‌نظمی‌هایش دوست دارید، اگر دوست‌تان را با وجود تمام بدقولی‌هایش دوست دارید، پس شما بلدید انسان‌هایی که کامل نیستند را دوست داشته باشید، از جمله خودتان.

پذیرای تغییرات باشید و از تحولات زندگی لذت ببرید

سخت‌ترین مرحله رشد، پذیرش تغییراتی است که در این فرایند رخ میدهد. ترک برخی عاداتی که تاکنون داشته‌اید و حرکت رو به جلو کار دشواری است اما غیر ممکن نیست.

باید روحیه خود را آماده کنید و نگران نباشید. همیشه به آینده و اقدامات خودتان ایمان داشته باشید. با مشکلات با خنده برخورد کنید و در حال زندگی کنید.

زندگی به هر حال رو به جلو حرکت میکند. برای رسیدن به هدف، این شما هستید که باید به آن جهت دهید.

قدر همه مشکلاتی که ندارید را بدانید

دو راه برای ثروتمند شدن وجود دارد: اولین راه به دست آوردن هر چیزی است که دلتان م ی خواهد، دومین راه راضی شدن به آن چیزهایی است که هم‌اکنون دارید.

از چیزهایی که دارید راضی باشید. شادی و خوشبختی زمانی حاصل میشود که ما از زندگی خود راضی میشویم.

در کنار رضایت از نعمت‌های زندگی، به خاطر تمام مشکلاتی که دچار آن نشده‌اید نیز شکرگزار باشید. همیشه به یاد داشته باشید که بدون روزهای بد، روزهای خوب معنایی پیدا نمی‌کنند.

زمانی را برای خوش بودن در نظر بگیرید

هیچ گاه زندگی‌تان را آنقدر غرق در کار و تعهدات نکنید که زمانی برای شادی، خوش بودن و لذت نداشته باشید. اجازه ندهید ذهنتان با افکار نگران کننده پر شود و از زیبایی‌های زندگی غافل شود.

قبول کنید که گذشته، گذشته است و شما در حال زندگی میکنید

اجازه ندهید که گذشته، امروز و آینده را از شما بدزدد. شاید شما از گذشته خود خیلی راضی باشید یا برعکس ناراحت‌تان کند. فرقی نمی‌کند.

به هر حال گذشته، گذشته است. گذشته را نمی‌توان پاک کرد، تغییر داد و یا حتی فراموش کرد. تنها کاری که میتوان با آن انجام داد، پذیرش است.

همه ما اشتباه میکنیم و کارهایی انجام میدهیم که بعدها از آن پشیمان خواهیم شد.

اما همه این اشتباهات و اقدامات نادرست گذشته‌اند. شما در حال زندگی می کنید و قدرت این را دارید که با در نظر داشتن تجربیات گذشته، برای خود آینده‌ای ایده‌آل بسازید.

از اتفاقات کوچک زندگی لذت ببرید

بهترین چیزهای زندگی کاملا رایگان هستند. گاه در اتفاقات و صحنه‌های ساده و روزمره، زیبایی‌های زیادی وجود دارند.

نگاه کردن به غروب آفتاب، در کنار یکی از اعضای خانواده بودن، خواندن یک کتاب زیبا... از همه کارهای ساده و کوچک لذت ببرید زیرا ممکن است روزی به گذشته نگاه کنید و همین کارهای کوچک برای شما ارزش زیادی پیدا کند.

 

برچسب ها: قدردانی، افراد منفی، ندای درونی، تحولات زندگی، گذشته تعداد بازديد: 1194 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز