Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:26

26
مرداد
سفرنامه کنگره جهانی پوست در میلان

سفرنامه کنگره جهانی پوست در میلان

استقبال از برخی سخنرانی‌ها بگونه ای بود که سالن جایی برای پذیرش همکاران اضافی نداشت و بسیاری از متخصصان در خارج سالن منتظر جا و فرصتی برای استفاده از مطالب ارائه شده بودند.

دکتر فرهاد هنجنی؛ رئیس انجمن متخصصین پوست ایران

 

یادداشت رییس انجمن متخصصین پوست ایران 

کنگره جهانی پوست در میلان ایتالیا 20 تا 25 خرداد 1398 با حضور جمعی از متخصصان پوست ایران و سراسر دنیا برگزار شد.

این کنگره هر چهار سال یکبار در یکی از شهرهای جهان که از پیش کاندید و توسط مجمع انجمن‌های پوست جهان منتخب شده است برپا می‌شود.

قرعه این میزبانی تحت ضوابط از پیش تعیین شده و گذراندن شرایطی خاص، پس از رای گیری هر چهار سال یکبار به نام یکی از کشورهای دنیا که عضو این مجمع جهانی نیز هستند می افتد؛ امسال ایتالیا میزبان بود.

امسال حدود شانزده هزار و ششصد نفر متخصص پوست از قاره های مختلف دنیا ثبت نام کرده و حضور داشتند. 

طبق روال، روز اول کنگره که در اصل روز پیش کنگره نام دارد به انجمن‌ها اختصاص داشته و انجمن پوست هر کشور در فرصتی از پیش تعیین شده به طرح موضوعات مختلف  خواهند پرداخت. 

امسال انجمن متخصصین پوست ایران از فرصت سخنرانی که قبلا رایزنی و هماهنگ شده بود در راستای اعلام توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی متخصصین پوست ایرانی، در کنگره پوست میلان (20 خرداد 98) به نحو مقتضی استفاده کرد.

طبق برنامه ریزی بیست سخنران با زبان انگلیسی از صبح تا ظهر موضوعات علمی خود را مطرح کردند که خوشبختانه مورد استقبال خوبی قرار گرفت و در زمان‌های مختلف بالغ بر پنجاه شرکت کننده از سخنرانی ها استفاده کردند. 

از مباحث مختلفی در زمینه امراض پوستی و موضوعات مرتبط با زیبایی و جراحی پوست در نظر گرفته شده بود و  تنوع مطالب موجب استقبال حاضران شد.

یکی از اقداماتی که در راستای فرهنگ ایرانی و شناساندن آن به سایر همکاران متخصص پوست جهان در این کنگره مورد توجه قرار گرفت، پذیرایی میهمانان در فرصت استراحت با شیرینی جات ایرانی از جمله گز، سوهان، مسقطی و هدیه دادن زعفران ایرانی بود.

عضویت افتخاری انجمن متخصصین پوست ایران به "پروفسور دیدی مورل" از استرالیا به دلیل فعالیت‌های فراوان ایشان در امر درماتولوژی بانوان و سفرهایی که تاکنون به ایران برای شرکت در کنگره های مختلف پوست داشتند در حاشیه برگزاری کنگره پوست میلان اعطا شد.

ایشان از بنیانگذاران  انجمن درماتولوژی زنان می‌باشند که یکی از اهداف آن شناساندن زنان متخصص پوست جهان به دیگران است.

ایشان در خصوص بیماری‌های پوستی با منشاء ژنتیک و بیماری پروانه‌ای و تاولی فعالیت‌های مختلفی داشته اند و دارای مقالات بسیاری در این زمینه می نباشند.

همین نکات عاملی شد تا انجمن متخصصین پوست ایران تمایل داشته باشد ایشان را به  عضویت افتخاری انجمن نایل گرداند و ایشان نیز پذیرفتند.

به رسم یادبود و احترام گواهی عضویت ایشان در یک قاب نفیس خاتم  به همراه ظرف میناکاری از صنایع دستی ایران در روز 20خرداد و در حاشیه برگزاری سخنرانی های انجمن متخصصین پوست ایران (سشن ایران) در کنگره پوست میلان تقدیم شد که با تقدیر فراوان و اشک شوق ایشان همراه بود.

برنامه های علمی کنگره از صبح 21 خرداد در چندین سالن مختلف  بطور همزمان آغاز شد.

استقبال از برخی سخنرانی‌ها بگونه ای بود که سالن جایی برای پذیرش همکاران اضافی نداشت و بسیاری از متخصصان در خارج سالن منتظر جا و فرصتی برای استفاده از مطالب ارائه شده بودند.

گاهی برخی از برنامه از ساعت هفت صبح هم شروع میشد. برنامه های علمی اغلب از 8 صبح تا ظهر بود که با پذیرایی ادامه میافت و ظهر ها سخنرانی های مورد نظر و عامه پسند در نظر گرفته شده بود.

گاهی در مورد ژنتیک، کهکشان و... صحبت می‌شد.

بعد از ظهر ها برنامه علمی ادامه پیدا میکرد و نمایشگاهی نیز در کنار برپایی کنگره در نظر گرفته شده بود که دستاوردها، تجهیزات و داروهای نوین مرتبط با امراض پوست، مو ... و زیبایی در آن به معرض نمایش گذاشته شده بود.

در کنار این برنامه ها هر روز برخی  سمپوزیوم های علمی در زمان ناهار برگذار میشد که همزمان میهمانان حین استفاده از سخنرانی های علمی با غذا به صورت بسته‌بندی (پکیج) نیز پذیرایی میشدند و بدین ترتیب از فرصت ناهار نیز استفاده بهینه صورت میگرفت.

تنوع سخنران ها از این بعد که کنگره در سطح جهانی است نسبت به کنگره های اروپایی وآمریکایی بسیار بالاتر است. در جلسات مختلف سخنرانهای جهانی پراکنده ظاهر می‌شدند.

عنوان مطالب و سخنرانی ها گاهی خیلی ریز و به جزئیات مطالب تفکیک شده بود.

در کنار آن کارگاه‌های مختلفی نیز برپا بود که باید قبلا ثبت نام انجام می‌گرفت و هزینه ای نیز برای آن پرداخت میشد... .

طبق توافق از پیش تعیین شده انجمن متخصصین پوست ایران با ستاد اجرایی کنگره، حداقل هزینه برای ثبت نام متخصصان ایرانی در نظر گرفته شد و فرصت ثبت نام تا آخرین روز (روز اول کنگره) برای همکاران ایرانی باز بود. 

به طور تقریبی حدود یکصد نفر متخصص پوست از ایران در این کنگره شرکت کردند. در این کنگره موضوعات متنوعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته شد.

موضوعاتی چون بیماری‌های ناخن، پسوریازیس، عوارض جراحی، داروهای ترکیبی جدید، بیماری‌های تاولی... و صدها موضوع دیگر در روزهای کنگره مطرح شد.

ارائه خلاصه مقالات در این کنگره نیز توسط متخصصان در نظر گرفته شده بود. تعدادی بورس نیز به برخی همکاران جهت ثبت نام اختصاص یافته بود. 

شایان ذکر است که اکثر در آمد این کنگره عاید مجمع جهانی انجمن های پوست می‌شود.

اینجانب به عنوان هیات رییسه در یکی از جلسات پیرامون موضوع داروهای بیولوژیک و مایکوباکتریوم (تی.بی) سل حضور داشتم.

سخنرانی اینجانب در خصوص تظاهرات پوستی بیمار سل در کودکان بود که به مدت 15 دقیقه سخنرانی به طول انجامید.

آقای دکتر زرگری نیز در همان جلسه  پیرامون سل و داروهای بیولوژیک سخنرانی داشتند.

همکاران ایرانی دیگر از جمله آقای دکتر مومنی از اصفهان، آقای دکتر شیری از تهران، خانم دکتر فقیهی از اصفهان، آقای دکتر نصیری کاشانی از تهران... نیز به عنوان هیات رییسه و سخنران در تعدادی جلسات کنگره اصلی، از ایران حضور داشتند. 

شعار مجمع جهانی انجمن های تخصص پوست این است: "سلامت پوست باید جهانی باشد" و کنگره حول این محور برگزار شده بود.

علاوه بر این در جلسه مجمع انجمن ها نیز حضور داشتیم. 

از ایران چهار نفر به نمایندگی در مجمع عمومی انجمن جهانی متخصصان پوست حضور داشتند.

در همین جلسه انتخابات محل کنگره آتی نیز برگزار شد.هر کشوری که پنجاه درصد به اضافه یک نفر از تعداد کل آراء را کسب می‌کرد در اصل کشور منتخب برای برپایی کنگره آتی بود که به ترتیب در رای‌گیری‌های پشس سر هم تا رسیدن به اکثریت، از شش کاندید شامل: شهرهای ریودوژانیرو، پکن، سیدنی، دبی، گوآدا لاهارا (مکزیک)، از گردونه رقابت حذف شدند تا قرعه به نام سنگاپور افتاد. کنگره بعدی در سنگاپور  سال 2023 میلادی برگزار خواهد شد.

اکنون حدود 140انجمن از کشورهای مختلف جهان عضو این مجمع جهانی انجمنهای پوست هستند.

افق پیش روی...

ما در کشور به دنبال راه اندازی دوره های فلوشیپی متنوع بنا به نیاز کشور هستیم که در این خصوص میتوان به فلوشیپ جراحی پوست و فلوشیپ زیبایی پوست نیز اشاره کرد چون در دنیا دوره های تکمیلی و فلوشیپ با عناوین مختلف مطرح است و دانش آموخته دارد.

در آینده به دنبال همکاری با سایر کشور ها به منظور اعزام همکاران جهت شرکت در دوره های علمی هستیم.

امروزه راه اندازی رشته و انجمن نوپای "درماتولوژی زنان" نیز مطرح است که می‌تواند در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد. زنان متخصص پوست یک محور، امراض پوستی زنان نیز محور دیگری محسوب می‌شود. 

تقویت همکاری‌های علمی و بین المللی

هدف آتی ما حضور انجمن و تبادل سخنرانی در کنگره IMCAS است. 

کنگره ای که پیرامون جراحی های پوست و موضوعات زیبایی و جوانسازی هر سال زمستان در پاریس برگزار می‌شود. 

با این دیدگاه چند انجمن از دنیا می‌توانند در بخش‌های مختلف کنگره آتی به ما ملحق شوند... . 

کنگره انجمن امسال دیماه برگزار می‌شود

در نوزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران که امسال 25 تا 27 دی ماه 98 در محل هتل المپیک برگزار خواهد شد، سعی می‌کنیم بخشی را به گروه‌ها و انجمن های خارج از کشور اختصاص دهیم تا چنین روندی به طور متقابل برقرار گردد. 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، رییس انجمن متخصصین پوست ایران، کنگره جهانی پوست، متخصصان پوست، انجمن درماتولوژی زنان، نوزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران تعداد بازديد: 273 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز