Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:01

23
مرداد
نکات طلایی برای مراقبت از مو

نکات طلایی برای مراقبت از مو

مراقبت از موها به شکلی اصولی به رعایت نکاتی در رسیدگی های معمول به موها بستگی دارد؛ در این مقاله از دلگرم با نظرات و راهکارهای ساده یک متخصص برای مراقبت بهتر از موها آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

زمان مناسب شستشوی موها

مراقبت از موها به جنبه های مختلف رسیدگی به موها از شستشوی آنها تا مدل دادن آنها بستگی دارد. ابتدا بیایید درباره شستشوی موها صحبت کنیم. چند وقت یک بار موهایتان را می‌شویید ؟ اگر هر روز است از شما می‌خواهم یک روز درمیان این کار را بکنید. اگر یک روز در میان این است از شما می‌خواهم سه روز یک‌بار این کار را انجام دهید. من موهایم را شاید دوبار در هفته بشویم.

لازم است تعداد دفعات شستشوی موها را به حداقل برسانید و اینجا به دلیل آن اشاره می‌کنم: چربی طبیعی موها را آبرسانی می‌کند و می‌تواند بیشتر از هر محصول دیگری برای موی شما مفید باشد. تنها مشکل این چربی‌ها این است که می‌توانند ظاهر موها را کثیف و بو و احساس بدی در فرد ایجاد کنند. شانس ما این است که می‌توانیم پوست سرمان را به تولید کمتر چربی وادار کنیم.

تنها کاری که باید بکنیم تدارک دیدن و خواستن است. هر چه بیشتر موهایتان را بشویید و موهایتان را از چربی‌های طبیعی پوست سر محروم کنید، پوست سرتان چربی بیشتری تولید می‌کند. هر چه کمتر موهایتان را بشویید، پوست سرتان چربی کمتری تولید می‌کند. با ادامه دادن این روند به آن عادت می‌کنید. مستقیما از شستن روزانه موها به تنها یک بار در هفته تغییر رویه ندهید؛ این کار واقعا بد و آسیب‌زننده است!

به تدریج پیش بروید تا به این مرحله برسید.

 

فایده شامپوی خشک برای موها

تعدادی شامپوی خشک بخرید. شامپوی خشک مثل یک قوطی اسپری مو ولی با کارکردی کاملا متفاوت است. وقتی آن را روی ریشه موهایتان اسپری کنید چربی اضافه را جذب می‌کند. این کار روشی سریع و آسان برای تمیز و تازه کردن موهای بوگرفته بدون شستن است. شامپوی خشک تا سه روز از عهده این کار بر می‌آید.

از فواید شامپوی خشک برای موها این است که نه تنها موهای کثیف شما را تر و تازه می‌کند بلکه موهای شل و ول شما را هم با پایین کشیدن آنها ضخیم می‌کند و به موهای بی جان حجم و ضخامت اضافه می‌کند. اگر موهای لطیف و تمیز دارید و می‌خواهید مدل دادن آنها را امتحان کنید، کمی شامپوی خشک را روی موهایتان اسپری کنید و به این ترتیب به افزایش حجم و استحکام مو کمک می کنید. این روش برای مدل‌ دادن به موها عالی است.

شامپو و نرم‌کننده مناسب برای موها

خب، تا اینجا شما زمان شستشو و کارهایی را که باید در فاصله شستشوی دوباره موها انجام دهید دانستید. پس وقتی در نهایت موهای کثیف را می‌شویید، آیا مهم است چه محصولی را استفاده کنید ؟ بله. اگر برای داشتن موهای سالم‌تر جدی هستید، نیازی نیست برای تهیه یک شامپو و نرم‌کننده باکیفیت، پول خونتان را بدهید بلکه لازم است اجزای تشکیل ‌دهنده را بشناسید. شامپو و نرم‌کننده‌ شما باید فاقد سولفات و پارابن باشد.

سولفات عنصری در شامپو است که باعث کف کردن می‌شود. کف کردن شامپو برای موها تمیز‌کننده است. این ماده موی شما را از تمام محصولاتی که استفاده کرده‌اید به علاوه چربی طبیعی موهایتان پاک می‌کند. زمانی که استفاده از شامپوی فاقد سولفات را آغاز می‌کنید برای تمیز کردن موها باید از کمی روغن آرنج استفاده کنید.

ریشه موها را ماساژ دهید و گره موهایتان را با انگشت‌هایتان از هم باز کنید. قسمت سخت کار انجام شد. اگر موهایتان را رنگ کردید شامپو و نرم‌کننده‌ای می‌خواهید که از تغییر رنگ موهای رنگ شده هنگام آبکشی هم جلوگیری کند. اگر موهایتان را بلوند کرده‌اید و باید این رنگ طلایی برنجی را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید از یک شامپو یا نرم‌کننده بنفش استفاده کنید.

استفاده از یک محصول بنفش رنگ با پخش رنگدانه‌های بنفش که تن‌های برنجی و زرد را خنثی می‌کند تنفس را به موهای شما باز می‌گرداند.

 

علت موخوره و رفع آن

موخوره چه علت‌هایی دارد ؟ بیشتر موخوره‌ها به دلیل حرارت و گرما به وجود می‌آیند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنم فقط چندبار در هفته موهایتان را بشویید چون با شستشوی بیشتر، موهایتان هم بیشتر مجبور به استفاده از گرما می‌شوند. سشوارها، اتوهای مو، بابلیس‌ها وسایلی هستند که ظاهر موهای ما را زیبا می‌کنند و همان وسایلی هستند که بیشترین آسیب را هم به موهای ما می‌زنند.

حرارت این وسایل پروتئین‌های حیاتی در موهای شما را ضعیف می‌کند همانطور که از چربی طبیعی موی شما کم می‌کنند. با شستن کمتر موهایتان می‌توانید از خشک کردن آنها با حرارت سشوار صرف‌نظر کنید و با یاد گرفتن مدل موهای جدید می‌توانید از اتو کردن یا فر کردن هر روز آنها جلوگیری کنید.

روش‌های دیگری که ما را دچار این  موخوره می‌کند شامل برس کشیدن و رسیدگی بیش از حد، تغذیه ضعیف و باور کنید یا نه، خشک کردن با حوله است. موهای ما وقتی خیس هستند بیشترین آسیب‌پذیری را دارند پس وقتی آنها را برس می‌کشید یا خشک می‌کنید مراقب باشید.

به جای اینکه موهایتان را با یک حرکت سریع وارونه کنید و در یک حوله بپیچید به آرامی با ناز و نوازش آنها را خشک کنید یا موهایتان را فشار دهید تا آب موهایتان بیرون بیاید.

قبل از اینکه تار موهایتان را در معرض دمای بالای اتوها و خشک‌کننده‌ها قرار دهید فراموش نکنید ازموس، اسپری، سرم مو یا کرم‌های محافظ گرما استفاده کنید. محصولات محافظ در برابر گرما نه تنها موی شما را از تاثیرات آسیب‌رسان مدل دادن با حرارت محافظت می‌کند بلکه بیشتر محصولات، بازدارنده‌های UV را هم برای جلوگیری از رنگ‌پریدگی و وز شدن ناشی از تاثیرات مضر آفتاب به اجزای محصولات خود اضافه کرده‌اند.

همچنین بیشتر محصولات حرارتی، همچنان که درخشندگی موها را بیشر می‌کند آنها را قوی و آبرسانی هم می‌کند.

 

مناسب ترین زمان کوتاهی موها

کوتاهی موها باید چند وقت یک بار باشد ؟ به شما توصیه می‌کنم در این باره با آرایشگرتان روشن و واضح صحبت کنید. اینکه به آرایشگرتان شک کنید قابل قبول است! پرس و جو کنید و مشخص کنید چه می‌خواهید. از صحبت کردن نترسید و نظرتان را با آنها به اشتراک بگذارید.

اطلاع از اینکه چند وقت یکبار موهایتان را کوتاه کنید به اهدافتان و روندهای رسیدگی با مواد شیمیایی که برای موهایتان دارید بستگی دارد. اگر موهایتان بلند است برای سالم نگه داشتن آنها را هر 12 یا 15 هفته یک بار کوتاه کنید. موی بلند مستعد شکنندگی است و در طول زمان دراز و باریک به نظر می‌رسند.

کوتاهی مرتب، موی بلند را قوی و سالم نگه می‌دارد. برای آنهایی که موی متوسط یا کوتاه دارند و برای رشد بیشتر آنها تلاش می‌کنند، به طور کلی همان دستورها به کار گرفته شوند. کوتاهی مرتب با فاصله زمانی12 تا 15 هفته یک بار برای سالم نگه داشتن موها و موخوره‌های کنترل شده مهم است.

 

اگر آرایشگرتان به شما گفت 6 هفته یک بار برای کوتاهی بیایید... خب، بهترین قضاوت با خودتان است. اگر در این 6 هفته با موهایتان احساسی عالی داشتید از کوتاهی صرف نظر کنید و کمی بیشتر صبر کنید. اگر رنگ، هایلایت، فر شش ماهه یا استفاده از مواد شیمیایی صاف‌کننده موهایتان برنامه ای مشخص دارد باید توجه داشته باشید که موهایتان به کوتاهی بیشتری نیاز دارد.

 

اگر موهای شکننده یا خیلی خشکی دارید تعداد دفعات بیشتر کوتاهی ممکن است از خشکی بیش از حد یا شکنندگی بیشتر موها جلوگیری کند. به یاد داشته باشید آرایشگرهای عالی برای کمک به شما هستند و برای گپ زدن با شما و مشورت دادن به شما خوشحال‌تر از آنچه فکر می‌کنید هستند. آنچه را برای موهایتان می‌خواهید به آنها بگویید و از آنها کمک بگیرید.

 

منبع : دلگرم

 

برچسب ها: ماسک مو، سرم مو، شکنندگی مو، موخوره، شامپو، خشکی مو، دروان موخوره، موخوره تراپی، کوتاهی مو تعداد بازديد: 449 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز