Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:26

25
خرداد
نکته های مهم در مورد بوتاکس (2)

نکته های مهم در مورد بوتاکس (2)

تزریق دوز نامناسب بوتاکس اطراف چشم باعث بیرون زدگی چشم، دوبینی یا ناتوانایی در بستن ارادی چشم می‌‌شود. قوس غیرطبیعی ابرو و بروز حالت متعجب یا شیطانی یا افسرده در صورت فرد نیز نتیجه تزریق نادرست بوتاکس است.

چرا در خانم باردار ممنوع است؟

به هر حال بوتاکس نوعی سم است و احتمال دارد به جنین برسد. وقتی فردی به بوتاکس حساسیت نشان می‌دهد، به این معنی است که آنتیژن این سم وارد مویرگ‌‌های ریز خونی شده و واکنش‌های پوستی نشان داده است.

این احتمال وجود دارد که آنتی بادی‌‌ها بعد از تزریق بوتاکس فعال شوند و به جنین آسیب برسد.

کسانی که به بیماریهای نقص سیستم ایمنی مبتلا هستند هم نباید بوتاکس بزنند؟

بله، کسانی که بیماری‌‌های خودایمنی دارند بهتر است بوتاکس تزریق نکنند زیرا سیستم ایمنی در این افراد ضعیف است و هر عامل جدیدی می‌‌تواند واکنش‌‌های ایمنی ایجاد کند و باعث تشدید بیماری قبلی شود.

در کسانی که بیماری‌‌های زمینه‌ای دارند، مثلا به قندخون یا فشارخون مبتلا هستند، چطور؟

کسانی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین مصرف می‌‌کنند، بهتر است از یک هفته قبل از بوتاکس مصرف دارو را قطع کنند تا موقع تزریق خونریزی نداشته باشند.

در افرادی که بیماری زمین‌های کنترل شده دارند، تزریق بوتاکس مشکلی ایجاد نمی کند اما همیشه بهتر است با پزشکشان مشورت کنند.

کسانی که اگزماهای پوستی دارند نیز بهتر است صبر کنند تا بیماری خاموش شود. به دنبال تزریق بوتاکس، اگزما و عفونت فعال در هر ناحیه از صورت می‌‌تواند سیستم ایمنی را درگیر کند.

در سالمندان استفاده از بوتاکس منعی ندارد؟

همانطور كه در مورد نوجوان‌‌ها بوتاكس زدن را بی مورد دانستیم، در سالمندی هم بوتاکس به تنهایی اثربخش نیست و کمکی به رفع چروک‌‌های عمقی نمی‌کند.

این افراد باید به کمک سایر درمان‌‌ها، افتادگی‌‌ها را درمان کنند. لیزر، رادیوفرکوئنسی، کرم‌‌های موضعی، ژل و پرکننده‌‌ها و در نهایت بوتاکس در این سن در کنار هم به جوانسازی صورت کمک میکنند.

عوارض شایع و ناشایع بوتاکس

برخی عوارض بوتاکس، نسبتا شایع و موضعی هستند؛ مثل افتادگی پلک، کبودی یا خونمردگی، سرخی صورت، حالت تهوع و سردرد که در عرض چند روز تا چند ماه برطرف می‌‌شود.

برخی عوارض نیز شیوع کمتری دارند؛ مثلا تزریق بیش از اندازه بوتاکس، انتشار دارو به اطراف و رسیدن به نقاطی که غیرقابل پیشگیری‌اند، باعث از کارافتادگی یا ضعف عضلات اطراف ناحیه و غیرطبیعی شدن چهره فرد یا از بین رفتن تقارن می‌‌شود.

تزریق دوز نامناسب بوتاکس اطراف چشم باعث بیرون زدگی چشم، دوبینی یا ناتوانایی در بستن ارادی چشم می‌‌شود. قوس غیرطبیعی ابرو و بروز حالت متعجب یا شیطانی یا افسرده در صورت فرد نیز نتیجه تزریق نادرست بوتاکس است.

گاهی حتی تزریق بوتاکس مسمومیت زاست و علائم حساسیت بروز می‌‌کند که در این شرایط تزریق مجدد بوتاکس توصیه نمی‌شود. بروز مشکلاتی در بلع یا تغییر صدا نیز از جمله عوارض تزریق بوتاکس به گردن برای رفع چروک‌‌های این ناحیه است.

 

برچسب ها: زیبایی، مراقبت از پوست، عوارض بوتاکس، تزریق بوتاکس، موارد منع مصرف بوتاکس، بارداری و بوتاکس، بوتاکس و سالمندان تعداد بازديد: 664 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز