Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:42

16
فروردین
داشتن پوست سالم یك مزیت است (2)

داشتن پوست سالم یك مزیت است (2)

توت فرنگی حاوی ویتامین C زیادی است و برای جلوگیری از ایجاد چین و چروك‌های پوست حتی از پرتقال و گریپ فروت نیز موثرتر است.

 

انار

انار یكی از میوه‌های سرشار از آنتی‌اكسیدان است. خواص ضدالتهابی آب انار حتی از چای سبز نیز بیشتر است. برای تهیه ماسك انار، مقداری آب انار را با 2 قاشق غذاخوری دانه انار و 1 فنجان آرد جوی دو سر مخلوط كرده، 2 قاشق غذاخوری عسل و سپس 2 قاشق غذاخوری شیر به آن بیفزائید و مخلوط مورد نظر را چند دقیقه روی پوست خود بمالید، سپس آن را بشویید.

 توت‌فرنگی

توت فرنگی حاوی ویتامین C زیادی است و برای جلوگیری از ایجاد چین و چروك‌های پوست حتی از پرتقال و گریپ فروت نیز موثرتر است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی كه ویتامین افرادی كه ویتامین C بیشتری مصرف می‌كنند، پوست شاداب‌تر و جوان‌تری دارند. ویتامین C با رادیكال‌ها‌ی آزاد مقابله می‌كند.

رادیكال‌های آزاد سلول‌ها را از بین می‌برند و به كلاژن آسیب می‌رسانند و در نهایت موجب ایجاد خطوط و چین و چروك‌های سطح پوست می‌شوند. برای آنكه پوست صاف‌تر، نرم‌تر و مرطوب‌تری داشته باشید، هر روز غذا‌هایی كه ویتامین C دارند، بخورید و هفته‌ای یكبار ماسك مناسبی كه حاوی ویتامین C باشد روی پوست خود بگذارید.

برای تهیه ماسك توت فرنگی: 1 فنجان توت فرنگی با 1 فنجان ماست و 5/1 قاشق غذاخوری عسل تركیب كنید و آن را به طور كامل روی سطح پوست صورت خود بمالید و پس از 8 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

 روغن زیتون

روغن زیتون با داشتن خاصیت آنتی‌اكسیدانی و ضد التهابی نه تنها برای سطح پوست بدن مفید است، بلكه روی عملكرد اندام‌های داخلی بدن نیز اثر مثبتی دارد. این روغن، رادیكال‌های آزاد را بی‌اثر می‌كند و از التهابات پوستی می‌كاهد. روغن زیتون یكی از بهترین هدایای طبیعت به ما انسان‌هاست كه نه تنها برای پوست، بلكه برای موها، ناخن‌ها و سایر اجزای بدن نیز بسیار مفید است.

روغن این میوه كوچك سرشار از ویتامین E است و موجب مرطوب شدن پوست می‌شود. علاوه بر آن، حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه به ترمیم سلول‌های پوست كمك می‌كنند. در ضمن اثر رادیكال‌های آزاد روی پوست را خنثی می‌كند. از روغن زیتون برای درمان پوست‌های خشك استفاده می‌شود.

افرادی كه پوست دست‌هایشان خشك است، می‌توانند 2 قاشق غذاخوری شكر را با مقداری روغن زیتون تركیب كنند و روی دست‌هایشان بمالند و بعد از حل شدن شكر، دست‌هایشان را با آب ولرم بشویند. برای رفع خشكی پوست پاها نیز روغن زیتون را روی پای خود بمالید و سپس آنها را با جوراب یا پارچه نخی بپوشانید.

این كار را هر شب تكرار كنید تا نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید. روغن زیتون كمك زیادی به كاهش جوش‌های صورت می‌كند. مقداری روغن زیتون روی لب‌های خود بمالید تا خشكی آن برطرف شود. به هنگام خوردن شام مقداری روغن زیتون (1 قاشق غذاخوری) را در غذای خود بریزید و یا اینكه بعد از خوردن شام آن را میل كنید.

 چای سبز

نوشیدن یك فنجان چای سبز نه تنها موجب آرامش اعصاب شما می‌شود، بلكه به دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان فراوان، خاصیت ضدالتهابی دارد. نوشیدن چای سبز موجب كاهش خطر سرطان پوست نیز می‌شود. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در چای سبز بسیار بیشتر از چای سیاه است و این به خاطر روش عمل آوردن آن است.

اگر به چای سبز خود مقداری لیموترش و یا پرتقال اضافه كنید، تأثیر آن بیشتر می‌شود. برای كاهش پف چشم می‌توانید كیسه چای سبز را سرد كنید و آن را به مدت 10- 15 دقیقه روی چشم‌های‌تان بگذارید.  روزانه دست‌كم 3 فنجان چای سبز بنوشید تا از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

داشتن پوستی نرم و لطیف، خواسته تمام انسانهاست. برخی از مشكلات پوستی به راحتی حل می‌شوند؛ فقط نیاز به كمی مراقبت دارند. برای آنكه پوست درخشان و سالم‌تری داشته باشید، نكات زیر را به خاطر داشته باشید:

1- رژیم غذایی متعادل: برای داشتن پوستی نرم و لطیف، مهم‌ترین مسأله یك برنامه غذایی متعادل است. خوردن غذاهایی كه ویتامین A و  C دارند، به درخشندگی پوست كمك می‌كنند. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب نیز موجب رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروك‌ها می‌شود.

2- خواب: خواب كافی كمك می‌كند تا زیباتر به نظر برسیم.

3- دوش آب ولرم: دوش آب گرم به پوست آسیب می‌رساند. بهترین كار شست‌و شوی پوست با آب ولرم و بلافاصله مرطوب كردن آن است. در ضمن، بعد از دوش گرفتن، پوست‌تان را به نرمی خشك كنید.

4- استفاده از صابون‌های ملایم به جای صابون‌های تند: صابون‌های تند، رطوبت و چربی طبیعی و مورد نیاز پوست را از بین می‌برند و موجب خشكی پوست می‌شوند. بهتر است از صابون‌های ملایم استفاده كنید و 3 دقیقه بعد از شست‌و شوی صورت، مقداری كرم مرطوب كننده مناسب پوست‌تان روی آن بمالید. این كار باعث نرمی و سلامت پوست می‌شود.

 

برچسب ها: روغن زیتون، ماسك صورت، داشتن پوست لطيف، چین و چروك‌های پوست، پوست شاداب‌، پوست دست‌ها، داشتن پوستی نرم و لطیف تعداد بازديد: 778 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز