Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:06

3
آبان
نقش پروتئین در درمان بیماری های متابولیسمی

نقش پروتئین در درمان بیماری های متابولیسمی

پروتئین می‌‌تواند نقش بالقوه‌ای در درمان یا پیشگیری از بیماری‌‌های متابولیسمی همچون چاقی و دیابت داشته باشد. Nischarin پروتئینی است که اخیرا کشف شده و به عنوان یک داربست مولکولی عمل کرده و طی چند فرآیند بیولوژیکی با چندین پروتئین دیگر وارد واکنش شده و همچ

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

تحقیقات نشان داده است که پروتئین می‌‌تواند نقش بالقوه‌ای در درمان یا پیشگیری از بیماری‌‌های متابولیسمی همچون چاقی و دیابت داشته باشد.

" Nischarin" پروتئینی است که اخیرا کشف شده و به عنوان یک داربست مولکولی عمل کرده و طی چند فرآیند بیولوژیکی با چندین پروتئین دیگر وارد واکنش شده و همچنین از آنها حفظ و نگهداری می‌‌کند.

در تحقیقات پیشین مشخص شده بود که این پروتئین می‌‌تواند رشد تومور را سرکوب کرده و از پیشرفت سلول‌‌های سرطانی سینه و دیگر سرطان‌‌ها پیشگیری کند.

محققان با آزمایش روی موش‌‌ها دریافتند که پروتئین Nischarin با ژنی به نام AMPK ارتباط برقرار کرده و کنترل آن را به دست می‌‌گیرد. این ژن وضعیت متابولیسم بدن را تنظیم می‌‌کند.

این تیم تحقیقاتی دریافتند که Nischarin به این ژن چسبیده و جلوی فعالیت آن را می‌‌گیرد. محققان زمانی که پروتئین Nischarin را از موش‌‌ها حذف کردند با کاهش فعالیت ژن‌‌هایی که گلوکز تولید می‌‌کردند، مواجه شدند. این بررسی نشان داد که این پروتئین می‌‌تواند روی ژنی که دریافت کلوگز را کنترل می‌‌کند، نیز اثر بگذارد.

سطح قند خون در موش‌‌های صدمه دیده با بهبود تحمل گلوکز و مقاومت به انسولین، پایین تر رفته بود.

همچنین جهش در پروتئین Nischarin جلوی فعالیت ژن‌‌های مربوط به متابولیسم چربی در بدن را گرفته و منجر به ذخیره چربی در کبد می‌‌شود. مصرف انرژی در موش‌‌های صدمه دیده، علی رغم رشد کمتر و اشتهای سرکوب شده در آنها که منجر به کاهش مصرف غذا و وزن می‌‌شود، افزایش داشت.

این بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که پروتئین Nischarin به طور بالقوه تنظیم کننده بیماری‌‌های متابولیسمی است و سرکوب آن، روش با ارزشی در درمان بیماری‌‌هایی مانند دیابت و چاقی است. 

 

برچسب ها: غدد و متابولیسم، بیماری های متابولیسمی، بیماریهای متابولیسم، بیماریهای متابولیک چیست، بیماری های متابولیسم، غدد و متابولیسم چیست تعداد بازديد: 1534 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز