Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:37

27
آبان
هرويين پنير چيست؟

هرويين پنير چيست؟

ماده مخدر پنیر از سال 2005 شناسایی شد و استفاده از آن ابتدا نزد جوانان اسپانیایی تبار دالاس رواج داشت اما چون زود اعتیاد می‌آورد و نوجوانان از خطرات آن آگاهی ندارند، مصرف آن به سرعت گسترش یافت.

تحریریه پزشك امروز

 

 

این ماده مخدر به اندازه ای خطرناک است که نوجوانان در صورت استنشاق آن خیلی زود به خواب ابدی می‌روند.هروئین پنیر، ماده ی مخدر جدیدی است بسیار اعتیادآور و ارزان‌قیمت که طی دو سال اخیر 21 نوجوان را در شهر دالاس ایالت تگزاس به کام مرگ کشانده است. هر دوز از مواد به قیمت نازل 2 دلار امریکا فروخته می‌شود و هر گرم نیز تنها 10 دلار قیمت دارد.این ماده مخدر که از ترکیب عصاره‌ی سیاه رنگ هروئین با داروهای حاوی آنتی‌هیستامین دیفن‌هیدرامین  (antihistamine diphenhydramine)  تهیه و به شکل قرص عرضه می‌شود.

این ماده مخدر جدید با نام «چیز» (پنیر) به مدرسه‌های شمال ایالت تگزاس راه یافته و در دو سال گذشته، فقط در مدارس تگزاس ، جان حدود سی دانش آموز آمریکایی را گرفته است پلیس آمریکا می‌گوید ماده مخدر چیز به اندازه‌ای خطرناک است که نوجوانان در صورت استنشاق آن خیلی زود به خواب ابدی می‌روند. خواب‌آلودگی و رخوت، احساس خوشی زیاد، تشنگی بیش از حد، گم‌گشتگی، سستی و خواب‌آلودگی و گرسنگی، تغییر ناگهانی در رفتار و برخورد با دوستان از نشانه‌های مصرف هرویین پنیر می باشد.

یکی از پژوهشگرانی که برای مسوولان مدرسه‌های دالاس کار می‌کند و نخستین کسی است که این ماده مخدر را شناسایی کرده، می‌گوید: کسانی که از مخدر پنیر استفاده می‌کنند در عمرشان حتی یک نخ سیگار نکشیده و لب به الکل هم نزده‌اند وی می‌افزاید: سوداگران برای اینکه کودکان را هم مشتری خود کنند، راه جدیدی یافته و پی برده‌اند بچه‌ها از آنچه که با سرنگ تزریق می‌شود، خوششان نمی‌آید اما از به بینی کشیدن ماده‌ای عجیب و غریب که باعث رخوت، سرخوشی و گیجی، می‌شود بدشان نمی‌آید.پلیس معتقد است در حال حاضر مصرف مخدر پنیر به مدرسه‌های دالاس محدود است اما این نگرانی وجود دارد که مرگ و میر ناشی از مصرف آن در حومه‌های نزدیک شهر هم دیده شود.

ماده مخدر پنیر از سال 2005 شناسایی شد و استفاده از آن ابتدا نزد جوانان اسپانیایی تبار دالاس رواج داشت اما چون زود اعتیاد می‌آورد و نوجوانان از خطرات آن آگاهی ندارند، مصرف آن به سرعت گسترش یافت.دانش آموزان معمولا پودر این ماده مخدر را در ورقه‌ای پاره دفترهای تکالیفشان می‌پیچند، زیر لباس‌هایشان مخفی می‌کنند،  به مدرسه می‌آورند و برای اینکه هزینه مصرف خود را تامین کنند به توزیع کننده مخدر تبدیل می‌شوند.

گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: بیشتر قربانیان ماده مخدر پنیر پس از مراسم جشن شبانه در خواب جان باخته‌اند. مسئولان مدرسه‌های دالاس برای مبارزه با این ماده مخدر نشست‌هایی عمومی به زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار و اعلامیه‌هایی روشنگرانه توزیع کرده‌اند.آنان همچنین از سگ‌های تربیت شده برای یافتن این ماده مخدر استفاده می‌کنند و آموزگاران را با علائم اعتیاد به آن آشنا می‌کنند.

منبع: سایت ستاد ستاد مبارزه با مواد مخدر
 

برچسب ها: اعتیاد به مواد مخدر، ترک عادت اعتیاد، عوارض اعتیاد، هرویین، هرویین پنیر چیست تعداد بازديد: 10881 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز